عوامل و بازیگران سریال «زن زندگی مرد زندگی» درباره این اثر گفتند که از اول شهریور پخش می‌شود

دغدغه‌های زن و شوهری

تهیه‌کننده برنامه «پریزاد»؛

باید به زوج‌های نابارور توجه بیشتری شود

برنامه «پریزاد» مدتی است روی آنتن شبکه پنج سیما رفته و به صورت مستند از زندگی خانواده‌هایی که سال‌ها بچه‌دار نمی‌شدند و حالا فرزند داشتن را تجربه می‌کنند، می‌گوید.
کد خبر: ۱۳۳۳۸۹۴

فصل اول این برنامه در ۲۶ قسمت، سه‌شنبه‌ها و پنجشنبه‌ها ساعت ۱۶ پخش می‌شود. بخش‌ کارشناسی از دیگر قسمت‌های برنامه «پریزاد»است. میثم ماه انباری، تهیه‌کننده «پریزاد» در گفت‌وگو با جام‌جم از پرداختن به این سوژه و اهمیت آن گفت.

این تهیه‌کننده در گفت و گو با جام جم بیان کرد: با خواست شبکه پنج به دنبال این بودیم که ساخت برنامه‌ای را در حوزه جمعیت شروع کنیم. با پیشنهاد ما در نهایت به این نتیجه رسیدیم زندگی زوج‌های ناباروری را به تصویر بکشیم که پس از سال‌ها دارای فرزند شدند.

با توجه به اینکه بیشتر زوج‌های نابارور این موضوع را از اطرافیان خود مخفی می‌کنند؛ از تهیه‌کننده «پریزاد» درباره دشواری حضور زوج‌ها مقابل دوربین برنامه پرسیدیم که پاسخ داد: ابتدا تردید داشتیم حاضر شوند مقابل دوربین بیایند؛ چون تقریبا ۸۰ درصد زوج‌های نابارور این موضوع را حتی از نزدیک‌ترین افراد خانواده خود مخفی می‌کنند. پس خودمان با این زوج‌ها تماس گرفتیم. شاید از صد زنگی که زدیم؛ چهار زوج حاضر شدند بیایند.

او درباره سوژه برنامه توضیح داد: ما سراغ خانواده‌هایی رفتیم که به هر دلیل نابارور بودند‌؛ اما بعد از مدتی صاحب فرزند شدند. برخی از آنها با روش‌هایی کمک‌باوری و بعضی به صورت خدادادی بعد سال‌ها بچه به دنیا آوردند.

ماه انباری در پایان درباره لزوم پرداخت به چنین خانواده‌هایی هم گفت: متاسفانه کمتر سراغ این افراد رفتیم. این خانواده‌ها زمانی که متوجه ناباروری خود می‌شوند گاهی میانشان تعارض رخ می‌دهد. بعضی از آنها به همسرشان پیشنهاد جدایی و ازدواج مجدد می‌دهند. کم‌کم فشار اطرافیان هم شروع می‌شود که مدام می‌پرسند چرا بچه به دنیا نمی‌آورید؟ وقتی هم وارد پروسه درمان می‌شوند؛ سختی و هزینه زیادی را تحمل می‌کنند. چندقلویی‌زاده پس از درمان ناباروری و فشار اقتصادی ناشی از آن، افسردگی بعد از زایمان به خاطر تحمل فشارها و بحث تربیت صحیح فرزند از مواردی است که باید در مورد این خانواده‌ها توجه ویژه‌ای به آن داشت.

نوشین مجلسی/ جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها