تازه‌ترین مطالعات دانشمندان دانشگاه پنسیلوانیا نشان می دهد

احتمال تداوم پاسخ سلول‌ های ایمنی بدن به واکسن کرونا تا سال‌ ها پس از تزریق

یک متخصص ایمنی‌شناسی می‌گوید

کووید-22 کشنده‌ترین سویه کرونا خواهد شد

برخی کارشناسان معتقدند با درآمیختن واریانت‌های دلتا، گاما و بتای کرونا یک ابرسویه کرونا ویروس ایجاد خواهد شد.
برخی کارشناسان معتقدند با درآمیختن واریانت‌های دلتا، گاما و بتای کرونا یک ابرسویه کرونا ویروس ایجاد خواهد شد.
کد خبر: ۱۳۳۳۷۴۰
به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از فینگر لیکز1، یک متخصص ایمنی‌شناسی معتقد است که یک سویه جدید از کووید به نام «کوید-22» شکل خواهد گرفت که احتمالا حتی از واریانت دلتا نیز کشندگی بیشتری خواهد داشت.
دکتر سای ردی، پروفسور ایمونی‌شناسی که در بخش علوم و مهندسی موسسه فناوری فدرال زوریخ در سوئیس کار می‌کند، می‌گوید که واریانت دلتا فقط پیش زمینه‌ای برای شکلگیری سویه‌ای خطرناک‌تر از نمونه‌هایی است که تاکنون شاهد بودیم.

به گفته ردی، همه باید برای پدیدار شدن کووید-22 به عنوان سویه‌ای خطرناک‌تر از نمونه‌هایی که تاکنون با آنها مواجه شده‌ایم، آماده باشند. زیرا این موضوع با چرخش انواع فعلی کرونا در جوامع اجتناب‌ناپذیر خواهد بود. در هم آمیختگی این واریانت‌های مختلف بایکدیگر می‌تواند منجر به شکلگیری سویه‌های کشنده‌تری شود.

به گفته ردی، ویروس‌های غالب در ایالات متحده و هند نوع دلتا، در آفریقای جنوبی نوع بتا و در برزیل گاما است. این واریانت‌ها در نهایت با هم ترکیب می‌شوند و یک اَبَرسویه را ایجاد می‌کنند که ردی آن را کووید-22 نامیده است. وی معتقد است واکسن‌ها باید برای چنین پدیده‌ای آماده شوند. زیرا این ویروس جدید ممکن است با «جهش فرار» که موجب پنهان شدن ویروس از ایمنی حاصل از واکسیناسیون می‌شود، اثربخشی واکسن‌های موجود را کاهش دهد. جهشی که در حال حاضر در واریانت بتا نیز مشاهده شده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها