یک بازی متفاوت از سرویس اکس‌باکس گیم‌پس

فرمول برنده سایبرپانک

خالقان اصلی Left ۴ Dead با بازی جدیدی به اسم Back ۴ Blood بازمی‌گردند

بازگشت روزهای زامبی‌کشی

پس از این‌که قسمت اول و دوم Left ۴ Dead به ترتیب سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ عرضه شد، همه سال‌ها منتظر بودند تا قسمت سوم این بازی توسط تیم سازنده آن یعنی Turtle Rock ساخته شود. این اتفاق هیچ‌وقت نیفتاد و Turtle Rock تلاش نه چندان موفقی با بازی Evolve در همین ژانر داشت که سال ۲۰۱۵ عرضه شد و اصلا نتوانست در حد و اندازه‌ای که می‌خواست ظاهر شود.
کد خبر: ۱۳۳۲۴۵۹
به گزارش جام جم آنلاین، جدیدترین ساخته این استودیو یعنی Back ۴ Blood، یک ادای دین تمام‌قد به مجموعه بازی‌های Left ۴ Dead است و البته حرف‌های زیادی در بین بازی‌های ترسناک- بقا و شوتر‌های آنلاین چندنفره دارد.

فرمول بی‌نقص ژانر ترسناک- بقا

بازی Back ۴ Blood که کمتر از دو ماه تا عرضه آن فاصله داریم، یک عنوان آخرالزمانی زامبی‌محور با المان‌های بهترین‌های این ژانر است. استودیوی Turtle Rock با دو قسمت از بازی‌های Left ۴ Dead که با همکاری Valve ساخته شدند، نشان داد چطور می‌تواند یک فرمول برنده را برای بازی‌های چندنفره زمان خودش ارائه کند.
 
فرمولی که چهار بازیکن را مجاب می‌کند تا با یکدیگر برای فرار از یک تهدید آخرالزمانی همکاری کنند. این بازی ابتدا قرار بود تیرماه امسال عرضه شود، اما با تاخیر به مهر (اکتبر امسال)، سازنده‌ها فرصت بیشتری برای کامل‌کردن پروژه دارند و البته بازی خودشان را در بهترین بازه سال برای ژانر ترسناک یا همان روز‌های هالووین عرضه می‌کنند. در هفته‌ای که گذشت، یک نسخه بتای عمومی از بازی در دسترس عموم قرار گرفت تا رسانه‌ها، استریمر‌ها و مخاطبان بتوانند بازی را تجربه کنند و در مورد آن اطلاعات بیشتری به دست آورند. در همین خصوص، بالاخره می‌توانیم بفهمیم Back ۴ Blood تا چه اندازه وامدار L ۴ D است.
 
Left ۴ Dead ۲+۱

شباهت‌های Back ۴ Blood با ساخته‌های قبلی این استودیو غیرقابل انکار است. با این حال، اعضای Turtle Rock می‌گویند Back ۴ Blood، قدم بزرگ‌تری برای آن‌ها در راستای مواردی مثل قصه‌گویی و دنیاسازی است. از آنجا که دنیای Back ۴ Blood نسبت به بازی‌های L ۴ D به‌شدت بزرگ‌تر شده و حتی قبل از شروع مراحل نیز یک کمپ برای آماده‌سازی دارد، داستان هم عمیق‌تر است. بازمانده‌هایی که به اسم Cleaner یا پاک‌کننده شناخته می‌شوند، برخلاف بازی‌های L ۴ D، کاملا آمادگی نظامی دارند و افرادی هستند که به خواسته خودشان به ماموریت می‌روند و آشیانه زامبی‌ها را نابود می‌کنند. داستان بزرگ‌تر و شامل چند فصل مختلف می‌شود. در این میان تعداد قابل‌توجهی ماموریت قرار گرفته که برای تنوع، شامل موارد مختلفی می‌شوند.
 
از نابود کردن لانه زامبی‌ها گرفته تا فرار کردن از حمله آن‌ها تا موارد دیگری که در بخش Versus بازی قرار گرفته‌اند. به‌جز خود داستان، چینش مراحل و البته ریتم بازی کاملا نسبت به L ۴ D دگرگون شده و در بسیاری از موارد فرمول قبلی را کامل‌تر کرده است. مثلا در بخش سلاح‌ها، بازیکن‌ها می‌توانند به طیف گسترده‌ای از اسلحه سرد و گرم دسترسی داشته باشند که هر کدام قابلیت شخصی‌سازی و اضافه کردن الحاقیات مختلفی را دارند. این پروسه شخصی‌سازی، یک اتفاق کاملا جدید در بازی است که مستقیم روی کاربرد هرسلاح تاثیرگذار است.

کارت‌بازی آخرالزمانی علاوه بر تمام پیشرفت‌ها  Back ۴ Blood یک تغییر اساسی نسبت به L ۴ D دارد و آن هم سیستم ارتقا به وسیله کارت‌هاست. سازنده‌ها نمی‌خواستند بازی را طوری طراحی کنند که تفاوت فاحشی بین بازیکنی با ۱۰۰۰ساعت زمان بازی و بازیکنی با ۱۰ساعت بازی وجود داشته باشد، پس به چنین سیستمی روی آوردند تا مزایای داشتن هر کارت، به نوعی بین تمام بازیکن‌ها پخش شود. از طرفی، بازی با هر بار مرگ نسبتا ساده‌تر می‌شود تا بازیکن‌ها احساس به بن‌بست رسیدن را به‌خصوص بعد از ناکام ماندن در درجه‌های سختی بالاتر نداشته باشند.

با توجه به این‌که Back ۴ Blood از روز عرضه برای مشترکان سرویس اکس‌باکس گیم‌پس عرضه می‌شود، می‌توان انتظار داشت استقبال بسیار بالایی از آن شود. بازی برای انتشار در تاریخ ۲۰مهر ۱۴۰۰ برنامه‌ریزی شده و برای پی‌سی، پلی‌استیشن ۴و ۵، اکس‌باکس‌وان و اکس‌باکس سری اکس و اس عرضه خواهد شد.
 
 
منبع: کلیک روزنامه جام جم
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها