نشست خبری مدیر کل بیمه سلامت استان بوشهر با اصحاب رسانه به مناسبت دهه فجر؛

خدمات مهمی که در دولت سیزدهم انجام‌ شده است

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر :

کلیه مطالبات سال 1399 و سال جاری پرداخت شده است

دکتر پرویز رمضانی مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون کلیه مطالبات سال 1399 و سال جاری بیمارستان‌ها و مؤسسات درمانی طرف قرارداد معادل 82میلیارد تومان پرداخت شده است ، ۴8 میلیارد تومان از این میزان اعتبار مربوط به بدهی سال گذشته و ۳۴ میلیارد تومان نیز مربوط به هزینه‌های درمانی سال جاری تاکنون است
کد خبر: ۱۳۳۱۹۴۱

 

دکتر پرویز رمضانی مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون کلیه مطالبات سال 1399 و سال جاری بیمارستان‌ها و مؤسسات درمانی طرف قرارداد معادل 82میلیارد تومان پرداخت شده است ، ۴8 میلیارد تومان از این میزان اعتبار مربوط به بدهی سال گذشته و ۳۴ میلیارد تومان نیز مربوط به هزینه‌های درمانی سال جاری تاکنون است.

وی بیان کرد: براین اساس همه سندهای بخش سرپایی مطب‌ها و داروخانه‌های طرف قرارداد بیمه سلامت مربوط به تیرماه امسال که به صورت الکترونیکی دریافت کردیم، پرداخت شده و سندهای بخش بستری بیمارستان ها نیز تا مقطع زمانی که سندها تحویل گردیده تامین اعتبار شده است.

وی اضافه کرد: امسال پنج میلیارد تومان اعتبار تاکنون بابت هزینه داروی رمدسیویر به عنوان هزینه درمانی بیمه شده‌هایی که از این دارو استفاده کرده‌اند به داروخانه‌ها و بیمارستان‌ها پرداخت شده است .
دکتر رمضانی افزود: میانگین هزینه بستری یک بیمه شده در بیمارستان های استان بابت کرونا در سال گذشته 4.5 میلیون تومان بوده ولی امسال به 6 میلیون تومان بابت هر بیمار رسیده که جدا از هزینه داروی رمدسیویر می باشد و نشان از افزایش تعهدات بیمه سلامت در این خصوص دارد.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر درباره تمدید اعتبار صندوق‌های بیمه سلامت همگانی و روستایی بیمه شدگان گفت: با توجه به اینکه تمدید اعتبار بیمه سلامت به صورت سیستمی و متمرکز انجام نخواهد شد، بیمه شدگان این ۲ صندوق می‌توانند از طریق ورود به سامانه به نشانی bimehsalamatiranian.ir نسبت به تمدید اعتبار بیمه خود و اصلاح برخی اطلاعات سامانه از جمله شماره تلفن همراه اقدام کنند.

رمضانی اضافه کرد: بیمه شدگان صندوق‌های روستایی و همگانی بیمه سلامت استان بوشهر تا پایان شهریور ماه و قبل از پایان اعتبار بیمه خود نسبت به تمدید آن از طریق سامانه و بدون مراجعه به دفاتر پیشخوان و اداره‌های بیمه سلامت اقدام کنند.

وی با اشاره به استفاده از نسخه نویسی الکترونیکی در ۱۰۰ درصد مراکز سرپایی استان بوشهر گفت: در زمان حاضر تنها ۳۰ تا ۴۰ درصد بیمارستان‌های این استان از نسخه نویسی الکترونیکی استفاده می‌کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر یادآورشد: ۵۰۰ هزار نفر در این استان زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند که از این میزان صندوق روستایی با ۶۰ درصد و صندوق بیمه سلامت همگانی با ۱۶ درصد بیشترین سهم را از بیمه شدگان این بیمه دارند که به صورت رایگان زیر پوشش این بیمه قرار گرفته‌اند.

وی افزود: ۴۰۰ مؤسسه تشخیصی و درمانی در استان بوشهر طرف قرارداد بیمه سلامت هستند که ۹۰ درصد از کل مؤسسات موجود در این استان را شامل می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها