اخبار کرونا در چند خط ؛

 بازگشت «محدودیت های کرونایی» به جهان

جهان قرار بود وارد پساکرونا شود اما شیوع کرونای دلتا در نقاط مختلف جهان نه تنها این اتفاق را به تعویق انداخته بلکه حتی باعث بازگشت محدودیت های کرونایی به کشورهای مختلف شده است.
کد خبر: ۱۳۳۱۲۰۲

به گزارش جام جم آنلاین ، آنچه در ادامه می آید مروری بر مهم ترین اخبار مربوط به ویروس کرونا در رسانه های سراسر جهان است:

 

*اعتراض های خیابانی و پرتجمع علیه اجباری بودن تزریق واکسن کرونا در ایالت های مختلف آمریکا کم کم اوج می گیرد. تمامی شهروندان این کشور موظف به زدن واکسن هستند در غیراینصورت با محدودیت هایی در سطح اجتماع جهت سفر کردن و حضور در محل کار روبرو خواهند شد.

 

*نگرانی مقامات چینی در رابطه با شیوع دوباره ویروس کرونا البته اینبار از نوع دلتا تشدید شده است. تا امروز اقدامات فراوانی برای کنترل وضع کنونی انجام شده است از جمله تست 11 میلیون نفری کرونا از مردم ووهان و یا ایجاد قوانین سختگیرانه کرونایی در برخی دیگر از شهرها.

 

*هند کمترین میزان ابتلای روزانه از ماه مارس را تجربه کرد. روز گذشته تست کرونای 28 هزار و 204 نفر در این کشور مثبت اعلام شد که کمترین میزان ممکن از ماه مارس تاکنون است.

 

*محدودیت های کرونایی نیز در فرانسه در حال بازگشت هستند و در نخستین گام قرار است کافه ها و رستوران ها تعطیل شوند. این در حالی است که اعتراضات علیه اجباری بودن واکسن کرونا برای چهارمین هفته متوالی در این کشور ادامه دارد.

 

*نسخه های جعلی «گذرنامه سبز» در ایتالیا به یک بحران تبدیل شده است. گذرنامه سبز مخصوص کسانی است که واکسن کرونا را زده اند و حالا مجازند سفر کنند و به نقاط توریستی بروند. در این رابطه تا امروز چهار نفر دستگیر شده اند.

 

*سازمان جهانی بهداشت بار دیگر از کشورهای نظیر آمریکا و انگلیس درخواست کرد تزریق دوز سوم واکسن کرونا را به دلیل کمبود منابع واکسن در نقاط مختلف جهان فعلا منتفی کنند و آن را حداقل تا پایان ماه سپتامبر به تعویق بیندازند.

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها