اخبار کرونا در چند خط ؛

واریانت جدید، نگرانی جدید

آخرین اخبار مربوط به ویروس کووید19 را اینجا بخوانید.
کد خبر: ۱۳۳۱۰۰۱

به گزارش جام جم آنلاین ، جهان تصور می کرد به دوران پساکرونا نزدیک شده است اما دلتا فعلا چنین اجازه ای نمی دهد. این ویروس تقریبا به تمام نقاط دنیا نفوذ کرده است.

آنچه در ادامه می خوانید مروری بر مهم ترین اخبار ویروس کرونا در چند خط است:

 

 

*ویروس کرونای دلتا همچنان بزرگترین نگرانی در سطح جهان است اما درهمین حال دانشمندان و ویروس شناسان به بررسی های خود در رابطه با دیگر واریانت های جدید نیز می پردازند. نگرانی های شدید از این است که یکی از واریانت های جدید آنچنان مسری باشد که حتی دلتا را هم پشت سر بگذارند.

 

*مقامات شهر ووهان چین در موعد مقرر اخذ تست از 11 میلیون نفر از ساکنان این شهر را انجام دادند. ترس از شیوع مجدد کرونا در این شهر باعث شد تا بزرگ ترین نمونه گیری تست کرونا در جهان در این شهر انجام شود.

 

*اخبار دیگر در رابطه با وضعیت کرونایی در چین حاکی از آن است که کرونای دلتا به سرعت در حال انتشار در این کشور است.

 

*شرکت داروسازی مدرنا در بیانیه ای تاکید کرد واکسن کرونای این شرکت تا شش ماه در برابر بیماری کرونا ایمنی و اثربخشی بالایی را ایجاد می کند.

 

*گزارش گاردین حاکی از آن است که شیوع همه گیری کرونا باعث شده تا حتی تعطیلات و نحوه مسافرت ها هم فاصله بین فقیر و غنی را نشان بدهد. با توجه به اینکه با وجود بازگشایی بسیاری از اماکن و نقاط توریستی خطرات ابتلا به کرونا بسیار زیاد است اکنون اکثر کسانی که توریست هستند از وضع مالی خوبی نیز برخوردارند چرا که با استقرار در بهترین هتل ها، لوکس ترین اقامتگاه ها بر خلاف توریست های دیگر از خطر ابتلا به کرونا دور هستند. این گزارش حاکی از آن است بسیاری از نقاط توریستی در جهان هزینه خدمات خود را بسیار بالا برده اند و طوری همه چیز گران شده که فقط ثروتمندان از عهده آن بر می آیند.

 

*در روزهای اخیر اخبار متعددی در رابطه با اظهارنظر کسانی که واکسن کرونا را به تمسخر گرفته اند و مدتی بعد از همین بیماری فوت کرده اند منتشر می شود. در آخرین نمونه سی ان ان گزارش داد مردی که مدام در شبکه های اجتماعی خود علیه واکسن کرونا تبلیغ می کرد به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها