سفیر روسیه در آمریکا، در واکنش به اتهام‌زنی واشنگتن و برلین علیه مسکو درخصوص خط لوله انتقال گاز به اروپا، گفت مسکو هرگز چنین اظهارات یا اعمال تحریم‌های یکجانبه غیرقانونی را نمی‌پذیرد.
کد خبر: ۱۳۲۷۷۹۹

به گزارش جام جم آنلاین، «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در آمریکا بامداد پنجشنبه به توافق واشنگتن و برلین برای کاهش نقش مسکو در خط لوله انتقال گاز موسوم به «نورد استریم ۲» واکنش نشان داد.

آنتونوف با صدور بیانیه‌ای در این‌باره گفت: «تلاش‌ها برای تصویر چهره‌ای ستیزه‌جو از روسیه به‌عنوان کشوری که فعالیت‌های شرورانه انجام می‌دهد، مدت طولانی است که نشان برجسته روس‌هراسی بوده است. تهدیدها علیه ما، بی‌اساس و بی‌فایده است».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی با بیان اینکه روسیه هرگز چنین اظهارات یا اعمال تحریم‌های یکجانبه غیرقانونی را نمی‌پذیرد، تصریح کرد: «فقط شورای امنیت سازمان ملل قدرت انجام چنین کاری را دارد. این سند (توافق آلمان و آمریکا) سوالاتی را درباره حملات سیاسی علیه روسیه مطرح می‌سازد».

این دیپلمات روس ضمن اشاره به دیدار «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا با «ولادیمیر پوتین» همتای روسی خود، توضیح داد:‌ «لحن خصمانه علیه کشور ما، کاملا با روح گفت‌وگوهای دو رئیس‌جمهور در تاریخ ۱۶ ژانویه در ژنو تناقض دارد».

بر اساس این گزارش، آنتونوف با بیان اینکه از نظر مسکو هرگونه اتهام‌زنی که در راستای استفاده از منابع انرژی به‌عنوان ابزاری برای اعمال فشار سیاسی باشد رقابتی ناعادلانه است، افزود:‌ «ما هرگز حمایت‌های خود را بر کسی تحمیل نکرده‌ایم و از منابع انرژی برای فشار بر کسی استفاده نکردیم».

بامداد پنجشنبه دولت‌های آلمان و آمریکا از توافقی درخصوص خط لوله نورد استریم ۲ رونمایی کردند که ذیل آن برلین متعهده شده به هر تلاش روسیه برای استفاده از انرژی به‌عنوان یک سلاح علیه اوکراین و دیگر کشورهای شرق و مرکز اروپا، پاسخ دهد.

پارلمان اروپا چندی پیش قطعنامه‌ای را به تصویب رساند که خواستار اعمال تحریم‌های جدید علیه پروژه خط‌ لوله گاز «نورد استریم»، شرکت روس‌ اتم و اخراج روسیه از سامانه پیام‌ رسان بانکی «سوئیفت» شده است.

بعد از آن، «آرمین لاشت»، نامزد صدر اعظمی آلمان در انتخابات آتی این کشور گفت که در اجرای خط گازی نورد استریم ۲ باید منافع اوکراین حفظ شود.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها