در مراسم آغاز به کار ستاد جدید فرماندهی ناتو؛

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا درباره جنگ ابرقدرتها هشدار داد

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در مراسم آغاز به کار ستاد جدید فرماندهی ناتو در آتلانتیک، نسبت به وقوع جنگ میان ابرقدرت های فعلی جهان هشدار داد.
کد خبر: ۱۳۲۷۴۰۷
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر، ژنرال «مایک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با اعلام هشدار درباره احتمال بروز جنگ میان ابرقدرت‌های جهان (روسیه و چین با آمریکا) توانایی ناتو برای جلوگیری از وقوع چنین جنگی را زیر سوال برد.

میلی که در مراسم آغاز به کار ستاد فرماندهی Norfolk (ستاد جدید فرماندهی ناتو در آتلانتیک) سخنرانی می‌کرد در ادامه گفت: من به شما می‌گویم که بقای ناتو و همچنین موفقیت یا شکست در جنگ آینده در اروپا، تا حد زیادی به موفقیت یا عدم موفقیت این ستاد فرماندهی بستگی دارد.

بر اساس این گزارش، ستاد جدید فرماندهی ناتو در آتلانتیک در اصل برای مقابله با تحرکات روسیه در این منطقه شکل گرفته است.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در ادامه گفت: به نظر من، جهان در حال ورود به یک دوره بی ثباتی بالقوه است، زیرا برخی از کشور‌ها و به وضوح گروه‌های تروریستی و شاید برخی از بازیگران سرکش به دنبال تضعیف و به چالش کشیدن نظم جهانی موجود هستند. آن‌ها به دنبال تضعیف سیستم همکاری و امنیت جمعی هستند که از مدتی قبل وجود داشته است.

به گزارش مهر، با روی کار آمدن بایدن در آمریکا تقابل این کشور با روسیه شکل جدی تری به خود گرفته و در ماه‌های اخیر نیز تنش‌هایی میان ناو‌های روسی با ناو‌های کشور‌های عضو ناتو رخ داده تا جائی که مسکو بطور رسمی تهدید به واکنش نظامی در برابر اقدامات این کشور‌ها کرده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها