در این مطلب باترفند کاربردی برای انتقال شارژ باتری از موبایل به موبایل آشنا شوید.
کد خبر: ۱۳۲۶۹۳۱

به گزارش  جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در یک موقعیت حساس با آلارم «باتری ضعیف است» روبه‌رو شده باشید و مثل تشنه‌ای که در بیابان دنبال یک قطره آب است، حتی به چند درصدی باتری راضی باشید تا بتوانید یک تماس مهم بگیرید، اما همیشه ممکن است به پریز برق دسترسی نداشته باشیم و تنها امکان در دسترسمان دوستیست که شارژ موبایلش فول است!


همانطور که گفتیم گاهی ممکن است در شرایطی قرار بگیریم که به پریز برق دسترسی نداشته باشیم، این موقعیت بیشتر در سفر و به هنگام دور بودن از شهر مثل گیر کردن در جاده طولانی و یا به هنگام کوهنوردی ممکن است برایمان اتفاق بیوفتد، با پیش‌بینی چنین موقعیت‌هایی و به همراه داشتن تجهیزات اولیه می‌توانید انتقال شارژ باتری از موبایل به موبایل را به راحتی انجام دهید.

برای انتقال شارژ باتری از موبایل به موبایل به تجهیزات زیر نیاز دارید:

۱. کابل OTG USB On-The-Go
۲. کابل USB

کابل OTG چیست؟

کابل OTG یک مبدل دو سر USB است که یک سر آن USB معمولی است و سر دیگر آن از MicroUSB تشکیل شده است و کاربرد‌های زیادی دارد. با کمک این کابل می‌توانید بدون نیاز به کامپیوتر فایل‌های مختلف را از طریق فلش مموری به تبلت و یا موبایل خود انتقال دهید.

یکی دیگر از کاربرد‌های کابل OTG این است که انتقال شارژ باتری از گوشی به گوشی دیگر را ممکن می‌سازد که در ادامه روش صحیح استفاده از آن را بیان می‌کنیم.

ترفند انتقال شارژ باتری از یک گوشی به گوشی دیگر

۲ مدل کابل OTG در بازار موجود است، یک مدل مانند تصویر سمت راستی است که سیم داشته و مدل دیگر را در سمت چپ تصویر مشاهده می‌کنید، برای شارژ گوشی به گوشی تفاوتی ندارد که کدام مدل را خریداری می‌کنید!

نکته مهم: بدیهی است که میزان ولتاژی که از طریق کابل OTG منتقل می‌شود بسیار کمتر از مقداری است که توسط آداپتور شارژ گوشی شما منتقل می‌شود پس بهترست به منظور مراقب از باتری فقط در شرایط اضطراری از این روش استفاده کنید.

قدم به قدم نحوه انتقال شارژ باتری از طریق OTG

۱. کابل OTG را به موبایلی وصل کنید که قرار است منبع انرژی باشد.
۲. کابل USB را به موبایلی متصل کنید که قصد شارژ کردن آن را دارید.
۳. OTG و USB را به یکدیگر وصل کنید تا فرآیند شارژ شدن آغاز شود.

ترفند انتقال شارژ باتری از یک گوشی به گوشی دیگر

فراموش نکنید که استفاده زیاد از این روش ممکن است آسیب جدی به باتری هر ۲ گوشی وارد کند پس تا در شرایط اورژانسی قرار نگرفته‌اید، هرگز از این روش استفاده نکنید!

نکته: موبایلی که به عنوان منبع شارژ در نظر گرفته می‌شود، فقط می‌تواند تا زمانی گوشی شما را شارژ کند که میزان شارژ هر ۲ دو گوشی برابر شود پس با OTG عملاً نمی‌توانید موبایل خود را کامل و یا بیشتر از گوشی دوم شارژ کنید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها