6 میلیون جراحی با داوینچی
با پزشک‌ های هوشمند، حوزه پزشکی چقدر تغییر می‌کند؟

6 میلیون جراحی با داوینچی

چه ساعاتی از شبانه روز در شبکه‌های اجتماعی‌ محتوا منتشر کنیم؟

تقویم محتوایی؛ یک استراتژی کاربردی

«روزانه چند پست در اینستاگرام منتشر کنیم؟ چند توییت بزنیم و در کانال‌مان چه کنیم؟ چه ساعاتی برای بهتر دیده شدن مطالب‌مان مناسب‌تر است؟» همه اینها از جمله سؤالاتی هستند که ذهن بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی را به خود مشغول کرده است.
کد خبر: ۱۳۲۵۹۳۴
تقویم محتوایی؛ یک استراتژی کاربردی
 
به‌تازگی چند کارشناس و متخصص شبکه‌های اجتماعی پست‌هی اینستاگرام را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و دریافتند که بهترین زمان انتشار پست در اینستاگرام بین ساعات ۹‌تا ۱۱ صبح است.
 
اما واقعیت این است که شاید این ساعت برای همه کسب‌وکار‌ها و همه افراد فعال در این شبکه اجتماعی مناسب نباشد. در ادامه این گزارش بهترین زمان‌های انتشار پست‌ها و تعدادشان را در شبکه‌های اجتماعی مختلف بررسی می‌کنیم.

تعداد انتشار مطالب‌تان در شبکه‌های اجتماعی مختلف به شما کمک می‌کند تا مخاطبان خود را بهتر و بیشتر درگیر کنید، اما آنچه مسلم است این که هر حساب کاربری در هر پلتفرم، زمان‌های طلایی مختص به خود را دارد. زمان‌هایی که اگر محتوایی منتشر کند، به‌مراتب بهتر دیده می‌شود.

البته ناگفته نماند که در یک استراتژی برای کسب‌و‌کار یا صفحه شخصی، تعداد پست‌های روزانه و زمان‌های انتشار آن‌ها بسیار مهم است. اگر شما نمی‌خواهید که دنبال‌کنندگان خود را با اخبار و پست‌هایتان ناامید و مستاصل کنید تا ناچار به آنفالو کردن یا میوت کردن شما شوند، بهتر است استراتژی خود را یک‌بار دیگر با‌دقت بنویسید.

خبر خوب این‌که ما در این گزارش بهترین زمان‌های ارسال پست و تعداد دفعات آن را در پلتفرم‌های مختلف را در اختیار شما قرار می‌دهیم تا هم کمتر مزاحم دنبال‌کنندگان خود شوید و هم بیشتر صفحه مجازی‌تان رشد کند.
کارشناسانی که این آمار‌ها را استخراج و مناسب‌ترین تعداد پست‌ها را آنالیز کرده‌اند، بر این باورند که هفته‌ای سه تا هفت پست در اینستاگرام و روزانه دو استوری مناسب‌ترین حالت فعالیت در این پلتفرم است.

درباره فیسبوک هم اوضاع چندان عجیب نیست. میانگین انتشار پست در این شبکه اجتماعی روزانه ۵۶/۱است و آنالیزی که از سوی متخصصان انجام شده نشان داده افزایش انتشار پست در فیسبوک به کمتر شدن میزان تعاملات منجر شده‌است. هر حساب اینستاگرام دنبال‌کنندگانی دارد که به صورت پراکنده در شهر‌ها و کشور‌های مختلف ساکن هستند و هر کدام ساعات خاصی را برای چک کردن شبکه‌های اجتماعی دارند. طبعا این پارامتر در هر صفحه متفاوت است. به همین دلیل بسیار مهم است که شما بهترین زمان را برای انتشار محتوا در اینستاگرام‌تان پیدا کنید.

در جدول زیر، نحوه پیدا کردن بهترین زمان برای ارسال پست در اینستاگرام توضیح داده شده‌است، همچنین بهترین زمان‌ها در روز‌های مختلف هفته آنالیز شده‌اند. البته ناگفته نماند انتشار روزانه پست در این پلتفرم میزان افزایش دنبال‌کننده را چهار برابر بیشتر می‌کند.

در توییتر، اما اوضاع به شکل دیگری است. یک‌چهارم کاربران آمریکایی روزانه چند بار توییتر را چک می‌کنند. میزان استفاده از توییتر در جهان نسبت به سال گذشته ۷۲‌درصد افزایش یافته‌است. ۴۲‌درصد از کاربران توییتر حداقل روزی یک‌بار توییتر را چک می‌کنند و میانگین زمانی که کاربر در توییتر می‌گذراند حدود ۱۵ دقیقه در هر بازدید است. توییتراز نظر تعداد بازدید‌های ماهانه، ششمین برنامه موبایلی در جهان به شمار می‌آید.

در لینکدین چه می‌گذرد؟

در لینکدین، ارسال پست حداقل یک‌بار و حداکثر پنج بار در روز توصیه می‌شود. لینکدین گفته است ارسال دو پست در روز دست‌کم بازدید‌ها را تا پنج برابر افزایش می‌دهد. جالب است بدانید در هفته بیش از ۴۰ میلیون کاربر با نیت یافتن یک‌شغل جدید به لینکدین سر می‌زنند و رزومه خود را به‌روزرسانی می‌کنند.

افزایش فاکتور‌های کلیدی عملکرد در شبکه‌های اجتماعی مانند لایک و کامنت و اشتراک‌گذاری سبب می‌شود شما بدانید محتوای‌تان دقیقا به‌چه اندازه برای مخاطبان یا مشتریان‌تان مفید بوده است. در جدولی که بهترین ساعات انتشار پست در اینستاگرام نشان داده شده، الگوریتم اینستاگرام در سال ۲۰۲۱ نیز دخیل است با این حال بهتر است شما خودتان بهترین ساعات انتشار پست برای صفحه‌تان را پیدا کنید.

چطور بهترین زمان انتشار صفحه خودمان را پیدا کنیم؟

این‌ساید اینستاگرام می‌تواند برای یافتن بهترین زمان انتشار پست به شما کند. این ابزار، مکان‌های دنبال‌کنندگان شما را در اختیارتان قرار می‌دهد.

همچنین بهتر است به الگوریتم جدید اینستاگرام در سال ۲۰۲۱ دقت کنید. یکی از فاکتور‌های این الگوریتم به موقع بودن است. این الگوریتم به زمان‌هایی که شما محتوا به اشتراک گذاشته‌اید دقت می‌کند.
 
در واقع زمانی که اکثر مخاطبان شما آنلاین هستند و شما پست یا استوری می‌گذارید، قطعا Enagement بالاتری را خواهید داشت و اینستاگرام برای این قضیه امتیاز مثبتی قائل خواهد بود.
 
در شبکه‌های اجتماعی، این الگوریتم‌ها هستند که تعیین می‌کنند، محتوای ما را چه کسانی می‌بینند و چه کسانی نمی‌بینند. فراموش نکنید با تغییر هر یک از این الگوریتم‌ها، نقشه بازی به‌هم می‌ریزد و باید تاکتیک‌های جدیدی را جایگزین شیوه‌های قبلی کنید.
 
به همین دلیل باید هر روز مثل سرباز‌های خوب، گوش به فرمان اخبار و اطلاعات جدیدی باشیم که رهبر جنگ - کسانی که الگوریتم‌ها رو تغییر می‌دهند - تعیین می‌کند. به‌ویژه در اینستاگرام، این باور که محتوای خوبی تولید کنیم، هشتگ مناسب بزنیم و در صنعت خود غوغا به پا کنیم؛ قطعا باور‌های ذهنی ما را به هم خواهد ریخت.
 
ضمیمه کلیک روزنامه جام جم
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها