آیت الله فلاحتی در دیدار منتخبان شورای شهر رشت:

پسماند اولویت نخست شهر رشت است

آیت الله فلاحتی در دیدار رئیس و مدیران سازمان چای کشور:

مطالبات چایکاران به موقع پرداخت شود

نماینده ولی فقیه در گیلان خواستار برندسازی محصولات تولیدی این استان به ویژه برنج و چای شد و گفت: چای داخلی با کیفیت مطلوب را به ذائقه همه ایرانی ها بچشانید.
کد خبر: ۱۳۲۵۲۲۷

به گزارش جام جم آنلاین گیلان،آیت الله رسول فلاحتی در دیدار رئیس و مدیران سازمان چای کشور با اشاره به اینکه برنج، چای و زیتون سه محصول استراتژیک استان است اظهار کرد: هنوز نتوانسته ایم از محصول های راهبردی گیلان استفاده بهینه داشته باشیم.

وی بر ارتقای کیفی محصول چای تاکید کرد و افزود: در گذشته ذائقه ایرانی ها را با چای خارجی عادت دادند و در سال های اخیر اقدام های خوبی برای تغییر ذائقه مردم به طرف چای داخلی صورت گرفته است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه بازاریابی نقش اساسی در عرضه و تقاضا دارد، تصریح کرد: کیفیت عرضه در اقتصاد و تولید نقش نخست را دارد و در این راستا بازارها را باید آماده عرضه چای داخلی کنیم.

آیت الله فلاحتی، خواستار برندسازی محصولات تولیدی گیلان به ویژه برنج و چای شد و بیان کرد: چای داخلی با کیفیت مطلوب را به ذائقه همه ایرانی ها بچشانید.

وی، وجود مرکز تحقیقات را قلب سازمان چای عنوان کرد و افزود: ارتباط مرکز تحقیقات چای با مراکز دانش بنیان و پارک های علم و فناوری حائز اهمیت است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه تولید چای به صورت سنتی صورت می گیرد و هنوز مکانیزاسیون نشده است، خاطرنشان کرد: برداشت چای در بیشتر مناطق به صورت دستی انجام می شود.

آیت الله فلاحتی بر ارتقای کمی محصول چای در کنار افزایش کیفی این محصول در مرکز تحقیقات چای تاکید کرد و یادآور شد: از محصول چای می توانیم استحصال های مختلفی داشته باشیم.

وی با تاکید براینکه مطالبات چایکاران باید به موقع پرداخت شود، اظهار کرد: مبلغ ۳ میلیون تومان تسهیلات بهزراعی برای هر هکتار باغ چای کم است و می طلبد افزایش یابد.

امام جمعه رشت بر پرداخت تسهیلات و عرضه کود مورد نیاز در راستای ایجاد مشوق برای چایکاران تاکید کرد و افزود: برگ سبز چای باید به موقع از چایکار تحویل گرفت شود و مبلغ آن را به موقع پرداخت کنید.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه همه تلاش ها باید معطوف به ارتقای کمی و کیفی محصول چای شود، تصریح کرد: امیدوارم صنعت چای کشور به جایی برسد که بتواند صددرصد چای جامعه ایرانی را تامین کند.

افزایش ۱۷ درصدی تولید برگ سبز چای در سال ۱۴۰۰

رئیس سازمان چای کشور نیز در دیدار مذکور از برداشت ۸۹ هزار تن برگ سبز چای ابتدای سال جاری تاکنون از باغ های چای استان های گیلان و مازندران خبر داد و گفت: امسال برداشت برگ سبز چای نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد افزایش دارد.

حبیب جهانساز به برداشت ۱۳۲ هزار تن برگ سبز چای از باغ های کشور در سال گذشته اشاره کرد و افزود: امسال پیش بینی می کنیم ۱۳۵ هزار تن برگ سبز چای از باغ های چای برداشت شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها