رئیس پلیس فتا غرب استان تهران خبر داد

کلاهبرداری در اینستاگرام با ترفند فروش مانتو

رئیس پلیس فتا غرب استان تهران گفت: عامل کلاهبرداری با ترفتد «فروش مانتو» در اینستاگرام مورد شناسایی قرار گرفت و با اخذ حکم قضایی دستگیر شد.
کد خبر: ۱۳۲۴۶۳۸

به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین از پایگاه خبری پلیس فتا، سرهنگ سید نظام موسوی افزود: جوانی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به این پلیس مراجعه و مدعی شد که جهت خرید مانتو به یکی از پیج های اینستاگرام مرجعه کرده و پس از انتخاب کالای مورد نظر وجه آن را نیز به صورت اینترنتی واریز نموده و سپس پیج حذف شده و دیگر فردی پاسخگو وی نبوده است.

وی تشریح کرد: در بررسی های انجام شده کارشناسان متوجه شدند که مبلغ واریزی به چندین حساب دیگر انتقال داده شده و سرانجام در یکی از مغازه های خیاطی مبلغ واریز شده است، پس از شناسایی شخص صاحب مغازه تحقیقات در زمینه شناسایی فرد کلاهبردار آغاز شد.

موسوی گفت: پس از انجام تحقیقات و بررسی های به عمل آمده، کارشناسان پی بردند که شخص کلاهبردار جهت تحویل یک لباس دوباره به همان مغازه خیاطی مراجعه می‌کند که در نهایت با هماهنگی های انجام شده و اخذ دستور قضائی و طراحی اقدامات فنی، ماموران پلیس فتا موفق به دستگیری متهم شدند.

وی افزود: متهم در تحقیقات به عمل آمده ضمن اقرار به جرم خود، هدفش را مشکلات مالی عنوان کرد و در نهایت اظهار پشیمانی نمود؛ متهم پرونده به همراه مستندات جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی ارجاع داده شد.

موسوی با بیان اینکه برخی سودجویان از طریق آگهی های جعلی در فضای مجازی و جلب اعتماد از کاربران اقدام به کلاهبرداری می نمایند به عموم مردم هشدار داد : قبل از انجام معامله همیشه از صحت آگهی ها اطمینان حاصل کرده و سپس اقدام به واریز وجه کنند.

وی از هموطنان درخواست کرد: از آنجایی‌ که همکاران بنده به صورت شبانه‌روز در خدمت شهروندان بوده و با رصد و پایش فضای مجازی به دنبال برقراری امنیت سایبری شهروندان می‌باشند، لذا هرگونه محتوا و برنامه مشکوک را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری با پلیس فتا در میان بگذارید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها