وزیر میراث فرهنگی در مشهد:

گردشگری داخلی در پساکرونا جهش خواهد یافت

وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گفت: جهش گردشگری داخلی در دوران پساکرونا قابل پیش‌بینی و قطعی است.
کد خبر: ۱۳۲۴۵۷۳

به گزارش جام جم آنلاین خراسان رضوی، علی‌اصغر مونسان، شامگاه جمعه گذشته در حاشیه آیین افتتاح یک هتل چهار ستاره در مشهد اظهار کرد: بسیار خوش‌بین هستیم که با توسعه و گسترس واکسیناسیون در کشور و به ویژه با ورود واکسن‌های ایرانی، وزارت بهداشت موفق به افزایش واکسیناسیون شود و به این ترتیب در ماه‌های آینده با محدود شدن شیوع کرونا در کشور اجازه پیدا کنیم فعالیت‌های حوزه گردشگری را به حالت عادی بازگردانیم.

وی با بیان این که تمهیدات خوبی برای پساکرونا اندیشیده شده است، ادامه داد: مردم به اندازه کافی مطالبه سفر را دارند ولی به دلیل محدودیت های فعلی سفرهایشان را محدود کرده‌اند که به محض اعلام اجازه سفر، شاهد اوج‌گیری گردشگری داخلی خواهیم بود.

وزیر میراث فرهنگی اظهار کرد: کشور در بخش گردشگری خارجی نیز به شدت از ناحیه شیوع ویروس کرونا آسیب دیده‌ است به طوری که در سال گذشته تنها ۵۰۰ هزار گردشگر وارد کشور شدند و حال آن که تا قبل از شیوع کرونا سالانه میزبان بیش از هشت میلیون و ۸۰۰ هزار گردشگر خارجی بودیم و این روند همچنان صعودی بود.

مونسان در ادامه با بیان این که در دوران دولت دوازدهم، ۱۷۵ پروژه در حوزه های سه گانه کاری این وزارتخانه به بهره‌برداری رسیده است، اظهار کرد: ۲۴۱ طرح گردشگری در استان خراسان رضوی با ۵۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در حال اجراست که نشان از اهمیت این منطقه برای گردشگری کشور و به ویژه گردشگری مذهبی دارد.

وی افزود: مشهد یکی از بهترین کیفیت های خدمات هتلی کشور را دارد و خوشبختانه با تایید وزارت بهداشت، رعایت پروتکل های بهداشتی در تمامی هتل های کشور در سطح مطلوب و قابل قبولی انجام شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها