شرکت دانش ‏بنیان «هوافضایی درنا» با بهره گیری از دانش فنی کارشناسان داخلی هواپیماهای سبک دو نفره را طراحی و تولید می‌کند

لذت پرواز با هواپیماهای دو نفره درنا

متخصصان شرکت «عصر اندیشه زاگرس» نرم‌افزارهای جامع و کاربردی برای بهبود مدیریت خدمات کسب‌ و کارها و سازمان‌ ها طراحی می‌کنند

راهکار نرم‌افزاری مشکلات کار شما پیش ماست!

از وقتی به یاد داریم می‌گفتند هر کاری را با بهره‌گیری از کامپیوترها بهتر، سریع‌تر و موثرتر می‌شود انجام داد. اکنون می‌دانیم که این نرم‌افزارها هستند که قدرتی چنین جادویی به کامپیوترها بخشیده‌اند.
کد خبر: ۱۳۲۲۲۵۹

امروزه دنیای نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های کاربردی به قدری وسیع است که می‌توان با توجه به کمبودهای موجود و ایده‌پردازی درست در جهت رفع کمبودها از این فناوری ارزشمند در زمینه‌های مختلف بهره برد.

راهکار نرم‌افزاری مشکلات کار شما پیش ماست!

زهرا رئیسی،فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد نرم‌افزاراز دانشگاه صنعتی شیراز وساکن شهرکرد از افراد خلاق در حوزه نرم‌افزاراست که توانسته است با تشکیل گروهی هشت نفره (هسته مرکزی 4 نفر) از جوانان متخصص، شرکت «عصر اندیشه زاگرس» با نام تجاری «گلکسی وب» را تاسیس کند تا با راه‌اندازی استارت‌آپ‌ها و ارائه نرم‌افزارهای کاربردی، خدمات موثری برای بهبود کار صنایع و اصناف خدماتی ارائه کنند.

هسته اصلی شرکت «عصر اندیشه زاگرس»را کارشناسانی با تخصص مهندسی نرم‌افزاراز استان‌های مختلف تشکیل داده‌اند که بدون نیاز به حضور در یک شهر خاص فعالیت خود را از سال 94 آغاز کرده‌اند. این شرکت اکنون در پارک علم و فناوری استان چهارمحال و بختیاری مستقر است.

به‌گفته مدیرعامل این شرکت دانش بنیان، طراحی سامانه‌ای جامع برای مدیریت آرامستان‌ها از اولین فعالیت‌های این گروه بوده است که همچنان به کار خود ادامه می‌دهد.

ذکر این نکته اهمیت دارد که در بسیاری از شهرهای ایران مانند شیراز،نحوه اداره آرامستان‌ها و مجموعه خدمات در ارتباط با متوفی هنوز به‌صورت سنتی و کاغذی است؛مسأله‌ای که این سازمان‌ها و نیز مشتریان آنها را دچار مشکلات زیادی می‌کند.

خدمات استارت‌آپ گردشگری «داپنو»

مدیر عامل شرکت «عصر اندیشه زاگرس»در خصوص دیگر فعالیت‌های این شرکت خلاق و نوآور به جام‌جم می‌گوید: «پس از گذشت مدتی از شکل‌گیری این مجموعه و در حین سفر به استان‌های دیگر برای ارائه خدمات یا عقد قرارداد با دیگر نهادها،به‌صورت کاملا اتفاقی متوجه وجود نقایص متعدد در نحوه پوشش اطلاعات حوزه گردشگری هر استان شدیم.به‌طوری‌که پس از چند بار جست‌و‌جوی اینترنتی برای کسب اطلاعات بیشترو دقیق‌تر در رابطه با اماکن گردشگری،اقامتگاه‌ها، معرفی سوغاتی هر شهر و ... به صفحاتی اندک در وب فارسی با اطلاعات سطحی و ناقص رسیدیم که همین مساله موجب شد تا نیاز به ارائه خدمتی جدید برای ما آشکار شود. با تلاش‌های زیاد و نیاز‌سنجی دقیق در این خصوص،در فروردین 96 اقدام به راه‌اندازی سامانه جامع گردشگری «داپنو» کردیم. بستری مناسب و در دسترس که برای کسب اطلاعات کامل در مورد انواع بخش‎های گردشگری یک شهر یا استان به مخاطبان عرضه شده است.»

رئیسی درباره ویژگی‌ها و مزیت‌های رقابتی این استارت‌آپ تصریح می‌کند: « داپنو صرفا بستری برای رزرو اقامتگاه در شهرهای مختلف نیست. شما در این پلتفرم به اطلاعات گردشگری متنوع در مقاصد گوناگون دسترسی دارید. حتی امکان خرید اینترنتی سوغاتی در بستر این پلتفرم از بهترین مراکز عرضه‌کننده سوغات هر شهر پیش‌بینی شده است. به این ترتیب مسافران علاوه براستفاده از آپنو برای اقامت و دریافت اطلاعات متنوع گردشگری در هر شهر، نیازی نیست وقتی وسایل زیادی در سفر حمل می‌کنند، نگران خرید سوغاتی در راه برگشت باشند. با خرید اینترنتی سوغات می‌توانند، بسته‌های خریداری شده را پس از بازگشت در منزل دریافت کنند. این خدمتی برای مسافران و فروشندگان عرضه‌کننده سوغاتی در هر شهر از جانب مجموعه ماست.»

نمایشگاه مجازی

با توجه به شیوع کرونا و عدم امکان برگزاری نمایشگاه‌های فیزیکی، این شرکت اقدام به طراحی و اجرای نمایشگاه‌های مجازی کرده است که از جمله آن می‌توان به نمایشگاه مجازی هفته پژوهش در استان های سمنان، قم و چهارمحال و بختیاری اشاره کرد.

هر نرم‌افزاری نیاز باشد طراحی می‌کنیم

رئیسی در خصوص توانمندی‌های همکارانش اشاره می‌کند: «یکی از فعالیت های اصلی ما طراحی، مهندسی و معماری نرم‌افزارهای کاربردی به‌سفارش سازمان‌ها و نهادهای مختلف است. برای مثال یکی از پروژه‌هایی که به سفارش وزارت کشاورزی انجام شده است نرم‌افزار توسعه صنعت دامپروری برای کنترل مراتع ونظارت برتولیدات هراستان ونیزارائه سیستم پردازش هوشمند برای مدیریت صحیح دامداری‌های هر منطقه است. همانطور که می‌بینید توانمندی همکاران ما در تولید نرم‌افزارهای مختلف محدودیت ندارد.»

چالش اعتمادنکردن به شرکت‌های باتجربه در خارج از پایتخت

مدیر عامل شرکت عصر اندیشه زاگرس معتقد است متاسفانه به دلایل ریشه‌دار فرهنگی،شرکت‌هایخلاق و نوآور و دانش‌بنیان فعال در شهرستان‌هابا وجود توان ارائه خدمتی با کیفیت قابل قبول و با قیمت بسیار مناسب در مقایسه با شرکت‌های متمرکز در پایتخت یا دیگر شهر‌های بزرگ، کماکان نتوانسته‌اند اعتماد بخش قابل توجهی از جامعه را به خود جلب کنند. عجیب آنکه حتی سازمان‌ها و نهادهای مستقر در شهرستان‌ها به جای سفارش کار به شرکت‌های جوان و موفق شهر خودشان،ترجیح می‌دهندسفارش‌های خود را به شرکت‌های مستقر در تهران بدهند که خوشبختانه اخیرا قوانینی برای جلوگیری از این کار تصویب شده است.

این مدیر خلاق و کارآفرین در پایان اشاره می‌کند:«برای توسعه و پیشرفت کسب‌وکار خود و همکارانش، توسعه استارت‌آپ‌های جدید را در دستور کار قرار داده است و تلاش می‌کند تا فعالیت آنها صرفا به طراحی نرم‌افزار محدود نماند.

از عروسی تا ایده‌پردازی!

با توجه به رشد روزافزون مراجعه به آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی در کشور،عرضه «سامانه مدیریت سالن‌های زیبایی» خدمت مهم دیگری است که ایده آن طی یک اتفاق جالب و براساس تجربه شخصی مدیرعامل این شرکت پس از مراجعه به یک سالن زیبایی برای دریافت خدمات مربوط به عروس شکل گرفته ‌است. مشاهده پیشرفت هر روزه خدمات و محصولات این سالن‌های زیبایی در کنار پیشرفت‌نکردن غیرعادی سازوکاراداری آنها در دسته‌بندی انواع خدمات،اطلاعات مشتریان و سابقه خدمات ارائه شده به ایشان به شکل دستی و قدیمی که منجر به انباشت حجم زیادی از اطلاعات در دفاتر گزارش‌نویسی می‌شود،زهرا رئیسی و همکارانش را به ایده‌ای تازه برای عرضه نرم‌افزاری کارا رساند.

«سامانه مدیریت سالن‌های زیبایی» اکنون در حدود 12 سالن زیبایی در شهرهای مختلف استفاده می‌شود.مدیران این سالن‌هامی‌توانند با پرداخت هزینه‌ای حدود 5 تا 10 میلیون تومان - یعنی هزینه‌ای کمتر از وجه دریافتی از تنها یک عروس در شهرهای بزرگ - علاوه بر ارتقای سطح مدیریت،سازوکاراداری مجموعه خود را به‌روزرسانی کنند و به این ترتیب در هزینه‌های مختلف مجموعه خود صرفه‌جویی و کیفیت مدیریت را موثرتر کنند. مدیر عامل شرکت عصر اندیشه زاگرس با ابراز خرسندی از عرضه این نرم‌افزار موثر بیان می‌کند:«فعلا در این زمینه رقیب جدی نداریم و شرکت ما توانایی ارائه خدمات به تعداد بسیار بیشتری ازسالن‌های فعال در این عرصه را داراست.»

مزیت‌ های رقابتی خدمات«عصر اندیشه زاگرس»

رئیسی در مورد مزیت‌های خدمات ارائه شده از سوی این مجموعه نسبت به دیگر رقبا به کیفیت بالا، قیمت مناسب و پشتیبانی 24 ساعته از کاربران اشاره کرده و توضیح می‌دهد:«کاربران می‌توانند همه روزه از ساعت 8 صبح تا 5 بعد از ظهر به‌صورت تلفنی و پس آن به‌صورت اینترنتی با ثبت تیکت، خدمات پشتیبانی و مشاوره درباره محصولات و خدمات ما دریافت کنند.»

راه‌های ارتباط با «عصر اندیشه زاگرس»

وبسایت:www.galexyweb.com
ایمیل: Info@galexyweb.com
تلفن ثابت:09120540439
آدرس: شهرکرد، پارک علم و فناوری، مجتمع لاله، طبقه اول، واحد 50

سیمین‌دخت شاکری - نشان ایرانی 2 / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها