متهم به قتل برادر در جلسه دادگاه حرف‌های عجیبی زد

صدایی دستور می‌داد برادرم را بکشم!

«صدای دوستان برادرم که او را به فساد کشانده بودند در گوشم می‌پیچید و دستور می‌داد برادرت را بکش. من هم با چاقو به بدن او ضربه می‌زدم.» این دفاعیات مرد میانسالی است که برادر معلولش را در جنوب تهران با ضربه‌ های چاقو کشت.
کد خبر: ۱۳۲۱۹۷۷

به گزارش گروه حوادث جام‌ جم آنلاین، رسیدگی به این پرونده از سال گذشته و گزارش قتل مردی در جنوب تهران در دستور کار پلیس قرار گرفت. تیمی از ماموران با حضور در محل قتل با جسد مردی روبه‌رو شدند که با ضربه چاقو به قتل رسیده بود. برادر میانسال مقتول در محل حضور داشت و به قتل اعتراف کرد و گفت: «برادرم به فساد افتاده بود و می‌خواست مشروب بخورد که با او درگیر شدم و با سه ضربه چاقو کشتمش. »

پس از تکمیل تحقیقات، پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد. در جلسه رسیدگی به این پرونده در شعبه دهم، پدر و مادر مقتول اعلام گذشت کرده و گفتند که از پسر بزرگشان هیچ شکایتی ندارند.

در ادامه متهم در جایگاه قرار گرفت و گفت: «ما هشت خواهر و برادر بودیم که پدرمان به‌سختی هزینه‌های زندگی‌مان را تامین می‌کرد. مادرمان 30سال قبل دو قلو باردار شد که خواهرم سالم به دنیا آمد، اما تاخیر در تولد برادرم باعث شد او دچار عارضه مغزی شود. به دلیل همین عارضه هم نتوانست درس بخواند و ترک تحصیل کرد. او همیشه برای ما مشکلاتی را ایجاد می‌کرد. خانه پدری‌ام در جنوب شهر بود و چند وقت پیش متوجه شدم پشت خانه پدرم مرکز فسادی بود که برادرم به آنجا می‌رفت و دچار فساد شده بود. بارها به او تذکر دادم اما فایده‌ای نداشت. روز قتل برادرم به خانه آمد و قصد داشت مشروب بخورد. »

وی افزود: «سعی کردم جلوی او را بگیرم که با من درگیر شد و گلویم را گرفت و فشار داد. پسرم به هواخواهی از من با عمویش درگیر شد که برادرم به سمت او حمله کرد و گلویش را محکم گرفت. برای نجات پسرم، چاقویی برداشتم و سه ضربه به برادرم زدم. بعد هم با پلیس تماس گرفتم و خود را معرفی کردم. زمانی که ضربه می‌زدم انگار صداهایی می‌گفت ضربه بزن. صدای دوستان برادرم که او را به فساد کشانده بودند در گوشم می‌پیچید و دستور می‌داد برادرم را بکشم.»

متهم درباره نقص‌عضو خودش هم گفت: «به خاطر مشکلاتی که در زندگی داشتم معتاد شدم اما تصمیم گرفتم ترک کنم و به کمپ ترک اعتیاد رفتم که در آنجا درگیرشده و دچار نقص‌ عضو شدم. بعد از ترک یک تاکسی خریدم و با آن هزینه‌های زندگی‌ام را تامین می‌کردم.»

متهم در آخرین دفاعش هم گفت: «پدر و مادرم به دلیل این که می‌دانستند من به عمد مرتکب قتل نشدم، رضایت دادند. از قتل برادرم پشیمانم و از دادگاه درخواست تخفیف در مجازات دارم تا بتوانم به خانه برگردم و با کارکردن، زندگی همسرم و فرزندانم را اداره کنم.»

پس از دفاعیات متهم، قضات برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند.

گروه حوادث روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها