لیونل مسی، سرگروه تیم ملی آرژانتین، مقابل شیلی در کوپا آمه‌ریکا (رقابت‌های جام ملت‌های آمریکای جنوبی) سرنوشت‌ساز ظاهر شد و گل تماشایی و خیره‌کننده ضربه آزاد را به ثمر رساند.
کد خبر: ۱۳۲۱۲۶۸

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، البته، آرژانتین در نهایت با گلی که روی فرصت‌طلبی ادواردو وارگاس دریافت کرد، برابر شیلی به تساوی ۱ - ۱ رضایت داد.

گل مسی در برابر شیلی، پنجاه و هفتمین گل فوق ستاره آرژانتین و بارسا با ضربات آزاد بود. مسی، اکنون تنها پنج گل دیگر با رکورد ۶۲ گل ضربه آزاد دیه‌گو مارادونای افسانه‌ای، فاصله دارد.

مسی از این تعداد، ۵۰ گل را برای بارسلونا به ثمر رسانده است و تنها ۷ گل از روی ضربات کاشته برای تیم ملی آرژانتین زده است.

از تعداد ۷۴۵ گل که مسی تاکنون به ثمر رسانده است، ۷.۶ درصد آن‌ها ضربات آزاد مستقیم بوده‌اند، در حالی که مارادونا ۱۷ درصد از ۳۵۳ گل خود را با ضربات آزاد مستقیم، وارد دروازه حریفان کرده بود.

بهترین کاشته‌زن تاریخ فوتبال را بشناسید

کریستیانو رونالدو، رقیب دیرینه مسی، در طول دوران بازی خود تا این‌جا ۵۶ گل با ضربات آزاد به ثمر رسانده است؛ یک گل کمتر از مسی. در واقع، مسی با گلی که در برابر شیلی به ثمر رساند، موفق شد از رونالدو پیشی بگیرد.

رونالدو برای رئال مادرید ۳۲ بار با ضربات آزاد گلزنی کرده است؛ برای منچستر یونایتد ۱۳ بار، برای تیم ملی پرتغال ۱۰ بار و برای یوونتوس یک بار.

آمار مسی در مقایسه با رونالدو وقتی بیشتر به چشم می‌آید که بدانیم در سال ۲۰۱۱ رونالدو ۳۰ گل با ضربات کاشته به ثمر رسانده بود و مسی تنها ۴ گل با ضربات آزاد داشت.

با این وجود، نه مسی و نه رونالدو هیچ‌کدام بین ۱۰ ضربه‌ کاشته‌زن برتر جهان فوتبال در طول تاریخ جایی ندارند. هر چند مسی، یازدهم است.

بهترین کاشته‌زن تاریخ فوتبال را بشناسید

جونینیوی برزیلی با ۷۷ گل در ضربات کاشته، سلطان بلامنازع ضربات آزاد است و پس از او پله، اسطوره فوتبال برزیل با ۷۰ گل در رده دوم قرار دارد. ویکتور لگروتالیه، اسطوره آرژانتینی با ۶۶ گل در جایگاه سوم قرار دارد.

رونالدینیو با ۶۶ گل، دیوید بکام با ۶۵ گل، مارادونا با ۶۲ گل، زیکو با ۶۲ گل، رونالد کومان سرمربی فعلی بارسلونا با ۶۰ گل، روجریو سنی دروازه‌بان سابق برزیل با ۵۹ گل و مارسلینیو کاریوکا باز هم از برزیل با ۵۹ گل، در رده‌های چهارم تا دهم این فهرست قرار دارند.

بهترین کاشته‌زن تاریخ فوتبال را بشناسید

جونینیو بهترین ضربه کاشته‌زن تاریخ بود که تغییر مسیر ناگهانی ضربات او کار دروازه‌بان را بسیار سخت می‌کرد

حضور روجریو سنی، دروازه‌بان برزیلی در این فهرست، بسیار جالب توجه است. روجریو سنی که متولد ۲۲ ژانویه ۱۹۷۳ میلادی بود، نخستین‌بار، سال ۱۹۹۰ در حالی که تنها ۱۷ سال داشت، در تیم سینوپ برزیل بازی کرد و ۲ سال پس از آن، به سائوپائولو برزیل پیوست و تا زمان بازنشستگی خود از فوتبال، به این تیم وفادار ماند و نزدیک به ۲۳ سال در سائوپائولو بازی کرد.

بهترین کاشته‌زن تاریخ فوتبال را بشناسید

این دروازه‌بان برزیلی، جهت رسیدن به حد نصاب گلزن‌ترین دروازه‌بان تاریخ، در طول سال‌های عضویت در تیم سائوپائولو، نه‌تنها پنالتی‌زن نخست تیم بود، بلکه هنگام ضربات ایستگاهی نیز نخستین بازیکنی بود که پشت توپ قرار می‌گرفت.

مهارت او در زدن این ضربات به حدی بود که کمتر پیش می‌آمد، ضربه‌ای را بزند و آن توپ تبدیل به گل نشود. او در طول دوران بازی خود، ۱۸ بار نیز با تیم ملی برزیل به میدان رفت.

روجریو سنی در طول دوران بازی خود، ۱۳۱ گل به ثمر رساند که بیشتر آن‌ها با ضربات آزاد و پنالتی بودند و تنها یکی از این گل‌ها در حین بازی به ثمر رسید.

او با آماری که از خود به‌جا گذاشت، تبدیل به گلزن‌ترین دروازه‌بان تاریخ فوتبال جهان شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها