معاون وزیر بهداشت گفت: بیشتر روغنهای زیتون موجود در بازار، لواشک ها و ماکارونی های فله تقلبی است ، این در حالی است که وزارت بهداشت بر بیشتر فرآورده های غذایی در کشور نظارت دارد.
کد خبر: ۱۳۲۱۰۵

رسول دیناروند در گفتگو با فارس ، افزود: صدها گروه موادغذایی در کشور داریم که در برخی از آنها امکان عرضه مواد تقلبی بسیار زیاد است ، از جمله روغن زیتون که اکنون نوع تقلبی آن در بازار بیش از نوع واقعی آن است ، چون تولید داخلی و واردات رسمی آن کم و تقلب کردن آن نیز بسیار راحت است.
وی گفت: براحتی می توان روغن معمولی را با مقداری طعم دهنده و بودهنده شبیه روغن زیتون کرد، به همین دلیل اکنون بیش از 50درصد روغنهای زیتون موجود در بازار تقلبی است.
معاون غذا و داروی وزارت بهداشت افزود: این کار در ماکارونی هایی که در برخی شهرستان ها به صورت فله عرضه می شود نیز صادق است ؛ علاوه بر آن ، برخی تنقلات مانند لواشک ها نیز که تولید آنها با رنگهای غیرمجاز و به صورت زیرپله ای انجام می شود، تقلبی هستند که ممکن است بیماری زا باشند و کیفیت این مواد به هیچ عنوان قابل تایید نیست.
وی افزود: درخصوص آجیل متاسفانه هنوز نتوانسته ایم توزیع آن را از حالت فله به صورت بسته بندی درآوریم و مردم خودشان می دانند که آجیلها را با مسوولیت خودشان تهیه می کنند و ممکن است آجیل رنگ غیرمجاز و نمک بسیار بالا داشته باشد یا نگهداری و انبارداری آن مناسب نبوده باشد یا حتی میزان سم افلاتوکسین آن بسیار بالا باشد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها