دنبال کاری؟ لینکدین نصب کن!

لینکدین چطور به کاریابی کمک می‌کند؟

از روزهایی که مدیران کسب و کارها وقت زیادی را برای پیدا کردن نیروی متخصص و حرفه‌ای یا بررسی رزومه‌ها صرف می‌کردند، زمان زیادی نگذشته اما تقریبا همه بر این باوریم که پیدا کردن نیروی متخصص کار ساده‌ای نیست و البته بررسی رزومه‌هایی که با ساختار متفاوت از هم نوشته شده‌اند هم کار پردردسری است.
از روزهایی که مدیران کسب و کارها وقت زیادی را برای پیدا کردن نیروی متخصص و حرفه‌ای یا بررسی رزومه‌ها صرف می‌کردند، زمان زیادی نگذشته اما تقریبا همه بر این باوریم که پیدا کردن نیروی متخصص کار ساده‌ای نیست و البته بررسی رزومه‌هایی که با ساختار متفاوت از هم نوشته شده‌اند هم کار پردردسری است.
کد خبر: ۱۳۲۰۷۰۰

یکی از مزیت های شبکه‌ های اجتماعی اما دقیقا همین بود که به شناخت حداقلی و نسبی افراد کمک می‌کند؛ برخی مثل اینستاگرام برای آشنایی با سبک زندگی‌های مختلف و برخی مثل لینکدین برای معرفی افراد و کسب و کارها.

لینکدین شبکه اجتماعی کسب و کار محور و باارزشی برای ارتباطات حرفه‌ای است که بر پایه دو نوع حساب کاربری برای اشخاص و کسب و کارها، به معرفی افراد و شرکت‌ها، ایجاد برندینگ و البته ساخت یک رزومه کامل کمک می‌کند.

با استفاده از لینکدین می‌توانید با مشتریان و متخصصان حوزه‌های مختلف ارتباط برقرار کنید و فضایی مناسب برای معرفی فعالیت‌های خود به دست آورید.

نسخه اولیه این شبکه اجتماعی دی‌81 ساخته شد اما در اردیبهشت 82 به‌صورت کامل رونمایی شد و دو سال بعد از رونمایی به سوددهی رسید و در حال حاضر بیش از ۲۰ دفتر فعال در دنیا دارد و دفتر مرکزی آن در کالیفرنیاست.

لینکدین در ایران

این شبکه اجتماعی کسب و کار محور تقریبا از سال 90 در ایران مورد توجه قرار گرفت و ایرانیان فعال در لینکدین شروع به نوشتن در آن کردند و تا پیش از آن مطالبی که در آن منتشر می‌‌شد معمولا به زبان‌های غیرفارسی بود.

لینکدین هم مثل دیگر شبکه‌های اجتماعی در ایران به‌عنوان شبکه‌ای اثرگذار در حوزه تخصص و استخدام با استقبال خوبی روبه‌رو شده و البته از همه مهم‌تر توانسته برای شرکت‌های خارجی که به دنبال بازار ایران یا نیروی ایرانی هستند هم منبع اطلاعاتی خوبی باشد و این دقیقا یکی از دلایل مهم استقبال ایرانی‌ها از لینکدین است که بسیاری از مدیران عالی‌رتبه و متخصص در حوزه‌های گوناگون در این شبکه اجتماعی حضور دارند و غالبا محتواهای دست‌اول تولید و منتشر می‌کنند و مشغول انتقال تجربیات‌شان در فضای لینکدین هستند اما متاسفانه با وجود محبوبیت لینکدین در بین متخصصان ایرانی، به‌ دلیل تحریم‌های اقتصادی اعمال‌شده بر کشور، این پلتفرم نمی‌تواند از حداکثر ظرفیت ایرانی‌ها، درآمد مستقیم داشته باشد.

چه‌کارهایی در لینکدین می‌توان انجام داد؟

رزومه آنلاین: مهم‌ترین مزیت لینکدین این است که می‌توان در آن به‌صورت آنلاین فعالیت‌های حرفه‌ای و کاری خود را ثبت کنیم والبته رزومه خود را همیشه به روز نگه داریم.

‌ارتباط با افراد حرفه‌ای: همه ما در طول عمر کاری خود ممکن است چند بار شغل خود را تغییر دهیم و از فعالیت‌های دیگر همکاران‌مان بی‌خبر بمانیم و لینکدین این امکان را فراهم می‌کند تا اول، امکان ثبت کردن اطلاعات تماس و دوم، دیگر فعالیت‌های‌مان ثبت شود.

‌جست‌وجوی شغل: بخش مشاغل در لینکدین به شما این امکان را می‌دهد که فهرست هزاران محلی را که به دنبال استخدام کارکنان مختلف هستند، ببینید و در صورت تمایل رزومه کاری خود را به‌صورت مستقیم برای کارفرما ارسال کنید.

‌استخدام کارکنان جدید: از طرف دیگر نیز این امکان را به کارفرمایان می‌دهد تا برای پیدا کردن نیروهای جدید به کسانی که در لینکدین حساب کاربری دارند با توجه به تخصص مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند و به آنها پیشنهاد کاری بدهند.

برای داشتن یک حساب کاربری حرفه‌ای در لینکدین چه باید کرد؟

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات ما ایرانی‌ها با شبکه‌های اجتماعی این است که نسخه فارسی معمولا یا وجود ندارد یا بعد از گذشت زمان طولانی از حضور آن در کشور نسخه فارسی آن ایجاد می‌شود یا کاربران ایرانی با دفعات زیاد کار کردن با این شبکه راه استفاده از آن را به خوبی کسب می‌کنند. لینکدین هم از این قاعده مستثنا نیست. برای داشتن یک حساب کاربری حرفه‌ای در لینکدین بهتر است به این موارد توجه کنیم:

اول: URL صفحه کاربری خود را شخصی‌سازی کنیم

این کار باعث می‌شود تا هم فرآیند اشتراک‌گذاری لینک حساب کاربری شما راحت‌تر شود و هم حساب شما را حرفه‌ای‌تر نشان دهدو اما مهم‌ترین دلیل تاکید بر شخصی‌سازی URL این است که از منظر سئو به‌شدت به شما کمک می‌کند و اگر کسی در موتورهای جست‌وجو اسم و فامیل شما را جست‌وجو کند امکان دسترسی به حساب کاربری شما در لینکدین نیز بیشتر می‌شود.

دوم: حساب کاربری خود را به روز نگه دارید

به‌روز‌نگه‌داشتن حساب کاربری‌ در لینکدین، نشان‌دهنده فعال‌بودن شماست؛ این فعالیت می‌تواند منتشر‌کردن مطلب، بازنشر محتوا یا حتی به‌روز کردن اطلاعات حساب کاربری‌تان باشد؛ اگر به هردلیلی امکان فعالیت مدام در لینکدین را ندارید حداقل اطلاعات حساب کاربری‌تان را به روز نگه دارید در غیر این‌صورت لطفا دور لینکدین را خط بکشید.

سوم: عکس پروفایل و کاور مناسب انتخاب کنید

این نکته که همه به عکس توجه می‌کنند و البته بشدت روی تصور ذهنی افراد تاثیر می‌گذارد بر کسی پوشیده نیست پس به‌جای انتخاب عکس پرسنلی برای پروفایل خود از عکسی استفاده کنید که بیانگر شخصیت شما و روحیه شماست. انتخاب عکس برای کاور اجباری نیست، اما عکس کاور مناسب با روحیه و حوزه فعالیت شما می‌تواند تصویری از شما در ذهن مخاطب‌تان بسازد. حواس‌تان باشد نداشتن عکس حساب کاربری یا کاور در لینکدین، برای مخاطب واقعا آزاردهنده‌ است.

چهارم: لطفا غلط املایی نداشته باشید

این خیلی مهم است که حواستان باشد غلط املایی به‌شدت در ذوق مخاطبی می‌زند که به صفحه شما سر زده و چیزی جز نشان دادن غیر‌حرفه‌ای‌ بودن شما برایتان به ارمغان نمی‌آورد پس لطفا خیلی به درست نوشتن املای کلمات و ادبیاتی که در توضیح خود به کار می‌برید، دقت کنید.

پنجم: واقعی باشید

در لینکدین نباید از پیام‌های ساده یا ادبیاتی به‌شدت سنگین استفاده کنید. اگر می‌خواهید با کسی ارتباط برقرار کنید، به‌هیچ‌وجه از پیام‌های آماده در لینکدین استفاده نکنید البته طوری نباشد که از ادبیات خیلی محاوره‌ای که مخاطب را اذیت کند، استفاده کنید. حواستان باشد آنجا یک محیط حرفه‌ای برای کسب و کارهاست.

ششم: با دیگر افراد متخصص در حوزه خودتان ارتباط بگیرید

در دنبال کردن افراد یا آنها که شما را دنبال می‌کنند این حساسیت را داشته باشید که حتما و در اولویت اول افراد در حوزه کاری و حرفه خودتان مشغول به فعالیت باشند و هرکسی که دم دستتان آمد را سریع دنبال نکنید و البته دقت کنید هر چیزی که در لینکدین منتشر می‌کنید، لایک می‌کنید یا درباره آن کامنت می‌گذارید، برای تمام دایره ارتباطاتی‌تان نمایش داده می‌شود. پس حواستان به تک تک کارها و فعالیت‌هایتان در این شبکه اجتماعی باشد، هر چه افرادی که شما دنبال می‌کنید و فعالیت‌تان در این شبکه، با حوزه کاری و فعالیت شما متناسب‌تر باشد، ارتباطات شما در این شبکه اجتماعی و البته مسیر فعالیت شما نیز بهتر و موثرتر می‌شود.

سیده‌ زهرا حسینی - خبرنگار / ضمیمه کلیک روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها