کارشناسان شرکت «سیمرغ زرین هنر» موفق شده‌اند با طراحی و راه‌اندازی سامانه «پِلاتو» امکان اجاره آنلاین سالن‌ها و مراکز مختلف فرهنگی را مهیا کنند

پلاتو، سامانه رزرو اینترنتی مراکز فرهنگی و هنری

متخصصان شرکت دانش‌بنیان «مهندسی مشاور عصر فناوری دانش» نرم‌افزار هوش‌تجاری «فَرابَر» را تولید کرده‌اند که در نوع خودش منحصربه‌فرد بوده و مشابهی در داخل کشور ندارد

ساده‌سازی فناوری اطلاعات به روش عصرفناوری دانش

امروزه شاهد حضور تعداد زیادی از شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه تولید نرم‌افزارهای مالی و حسابداری هستیم؛ اما عاملی که می‌تواند منجربه تمایز یک مجموعه در این بازار به‌شدت رقابتی شود، نوآوری و خلاقیت آن شرکت در تولید نرم‌افزاری خاص با قابلیت‌های منحصربه‌فرد است.
کد خبر: ۱۳۱۹۵۹۴

درهمین رابطه شرکت دانش‌بنیان «مهندسی مشاور عصرفناوری دانش» از مجموعه‌های قدیمی و خوشنام در زمینه طراحی و تولید نرم‌افزارهای مبتنی‌بر هوش‌مصنوعی برای سازمان‌های بزرگ و ارگان‌های دولتی است که در ادامه با خدماتش بیشتر آشنا خواهید شد و به اختصار از آن با عنوان «عصرفناوری دانش» یاد خواهیم کرد.

سید مجید اورعی، هم‌بنیانگذار و مدیرعامل شرکت «عصر فناوری دانش» است.

ساده‌سازی فناوری اطلاعات به روش عصرفناوری دانش

او درخصوص زمینه فعالیت این شرکت می‌گوید: «ما از سال 82 به‌شکل رسمی در حوزه تولید نرم‌افزار و علم داده مشغول کار هستیم و علاوه‌بر کسب گواهی دانش‌بنیانی از معاونت علمی‌ و فناوری ریاست‌ جمهوری، از سوی سازمان مدیریت برنامه کشور به‌عنوان شرکت رتبه یک در تولید نرم‌افزار شناخته شده‌ایم؛ همچنین جزو معدود شرکت‌هایی هستیم که پروانه تولید و بهره‌برداری از نرم‌افزار را نیز از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت اخذ کرده‌ایم. درکنار این دستاوردها، یکی دیگر از مجوزهای مجموعه عصرفناوری دانش، گواهی «افتا» (سرواژه امنیت فضای تبادل الکترونیکی داده) است که از سازمان فناوری اطلاعات ایران دریافت کرده‌ایم. همه این گواهی‌ها نشان‌دهنده توجهی است که به امنیت و آرامش‌خاطر مشتریان‌مان داریم.»

اورعی در ادامه درباره فعالیت‌های مجموعه تحت مدیریتش به جام‌جم می‌گوید: «برنامه تجاری شرکت عصرفناوری دانش به دو بخش تقسیم می‌شود؛ اولین بخش مربوط به مدل تجاری B2G است که در آن مشتریانمان، نهاد‌ها و سازمان‌های بزرگ دولتی هستند و بخش دوم مربوط به مدل تجاری B2B است که در آن کاربرانی از کسب‌وکارهای مختلف و اصناف را به‌عنوان مشتری‌هایمان داریم.»

نرم‌افزار هوش‌ تجاری «فَرابَر»

مدیرعامل شرکت عصرفناوری دانش درخصوص نرم‌افزار اختصاصی این شرکت برای سازمان‌های دولتی می‌گوید: «در مدل اول، ما داده‌های سازمان‌ها را یکپارچه کرده و در یک انبار داده تجمیع می‌کنیم. سپس برای مدیریت این داده‌ها، داشبوردهایی در اختیار سازمان‌ها قرار می‌دهیم تا تصمیماتشان را بر اساس داده‌ها و اطلاعات اخذ کنند. ما یک نرم‌افزار کاملا ایرانی و دانش‌بنیان را با نام تجاری «فَرابَر» طراحی کرده‌ایم که آن را در سال 83 روانه بازار کردیم و تا ‌امروز 24 نسخه از آن می‌گذرد. این نرم‌افزار به‌طور تخصصی در حوزه «هوش‌تجاری» (BI سرواژه Business Intelligence) به‌کار گرفته می‌شود و بالغ‌بر 300 مشتری، از سازمان‌های بزرگ دولتی و وزارتخانه‌ها گرفته تا سازمان‌های مرکزی و استانی، از آن استفاده می‌کنند.»

اورعی می‌افزاید: فرابر تنها نرم‌افزار ایرانی موجود در این حوزه است که پس‌از 17 سالی که از ساخت آن می‌گذرد، به درجه‌ای از بلوغ کامل رسیده است که می‌توان گفت تمام نیازهای سازمان‌ها و مراکز بزرگ دولتی را پوشش می‌دهد و حتی قابلیت‌هایی منطبق با شرایط کشورمان دارد که نمونه آنها در نرم‌افزارهای خارجی نیز دیده نمی‌شود. امکانات فرابر عبارتند از:سادگی و بی‌نیازی از دانش تخصصی خاص برای کارکردن با آن.سفارشی‌سازی براساس نیازمندی‌های خاص یک سازمان.جمع‌آوری آمار و اطلاعات توابع.یکپارچه‌سازی داده‌های یک سازمان از طریق تشکیل انبار داده‌ها.طراحی داشبوردهای مدیریتی.آینده‌پژوهی براساس داده‌های گذشته و کنونی سازمان.کشف الگوهای رفتاری یک سازمان براساس داده‌ها (کشف ناهنجاری‌ها مانند وقوع تقلب در یک سازمان).

چشم‌انداز آتی

به گفته هم‌بنیانگذار مجموعه عصرفناوری دانش، دیدگاه این شرکت ساده‌سازی فناوری اطلاعات برای عموم مردم است؛ بنابراین یکی از اهداف عصرفناوری دانش، به حداقل‌رساندن نیاز به حسابدار برای کسب‌وکارهای خرد است.

در این راه علاوه‌بر خودکارسازی روندها که در حال حاضر در نرم‌افزار ابرستان صورت می‌گیرد، یکی دیگر از برنامه‌های این مجموعه، ایجاد دستیار پردازشگر صوتی و تصویری است؛ به‌طوری‌که کاربر با استفاده از این ویژگی بتواند صحبت‌های خود را به‌شکل یک سند در ابرستان ثبت کند یا از فاکتورهایش عکس بگیرد و با استفاده از تصویر پردازش شده، آن را به‌شکل سند ثبت کند.

شرکت عصرفناوری دانش به‌دلیل تخصصی که در تولید انواع نرم‌افزار دارد، می‌تواند نرم‌افزارهایی را به‌طور کاملا سفارشی برای کسب‌وکارها و شرکت‌های مختلف طراحی و تولید کند. در آینده یکی از حوزه‌هایی که درکنار توسعه نرم‌افزارهای فرابر و ابرستان مدنظر مدیران این مجموعه قرار دارد، تمرکز بر گسترش بیشتر این بخش از فعالیت‌های شرکت عصرفناوری دانش خواهد بود.

نرم‌افزار حسابداری «اَبرِستان»

اورعی درباره نرم‌افزار حسابداری طراحی شده برای مشتریان عام می‌گوید: «در مدل مربوط به کسبه و اصناف، یک نرم‌افزار حسابداری مبتنی‌بر فناوری ابری (Cloud) طراحی کرده‌ایم که نیازی به نصب و راه‌اندازی روی سرورهای شرکت‌ها ندارد. این نرم‌افزار که برای عموم مشتریان طراحی و عرضه شده است، با نام تجاری «اَبرِستان» شناخته می‌شود. در این نرم‌افزار به‌دلیل استفاده از فناوری ابری، امکان حسابداری از راه دور یا حسابداری دورکاری برای کاربران مهیاست. مزیت دیگری که ابرستان دارد برای کسب‌وکارهایی بسیار کاربردی است که فروشگاه آنلاین دارند؛ این نرم‌افزار می‌تواند به‌صورت خودکار با فروشگاه آنلاین کاملا هماهنگ شود و بدون نیاز به هیچ عملیات اضافه‌ای از سمت کاربر، حساب‌وکتاب فروشگاه مانند اسناد خریدوفروش و انبارداری، به‌شکل خودکار در آن ثبت می‌شود.»

مدیرعامل شرکت عصرفناوری دانش در ادامه درباره نرم‌افزار ابرستان می‌گوید: «ویژگی منحصربه‌فردی که در آینده‌ای نه‌چندان دور به ابرستان اضافه خواهد شد، این است که کاربر فقط اطلاعات مربوط به حسابداری کسب‌وکارش را در آن ذخیره نکند، بلکه بتواند یک پیش‌بینی از آینده کسب‌وکار را به کاربر ارائه دهد. ما باتوجه به‌زمینه تخصصی فعالیت‌مان که هوش‌مصنوعی و علم داده است، به‌دنبال افزودن این قابلیت به نرم‌افزار ابرستان هستیم تا براساس روند موجود، بتواند به کاربر اعلام کند که مثلا در بازه‌زمانی یک‌سال آینده ورشکست خواهد شد یا وضعیت کسب‌وکارش نسبت به هم‌صنفی‌های او در سال آینده به چه شکل خواهد بود.»

وی درباره اصلی‌ترین مزیت رقابتی نرم‌افزار ابرستان نسبت به نرم‌افزارهای حسابداری مشابه می‌گوید: «تلاش کرده‌ایم در شرایط اقتصادی دشوار موجود که ناشی از شیوع جهانی ویروس کرونا و همچنین اعمال تحریم‌های ناجوانمردانه علیه کشورمان است، هزینه‌های کسب‌وکارهای خرد را پایین بیاوریم تا با کمترشدن هزینه‌هایشان تمایل بیشتری به استفاده از سیستم‌های حسابداری پیدا کنند؛ زیرا متأسفانه در حال حاضر بیش‌از سه‌میلیون کسب‌وکار وجود دارند که هنوز از هیچ‌کدام از سامانه‌های حسابداری استفاده نمی‌کنند. مزیت اصلی نرم‌افزار ابرستان، ارائه کمترین قیمت در بازار نرم‌افزارهای حسابداری است. کاربران ابرستان قادرند با پرداخت مبلغ کمی به‌عنوان حق‌اشتراک ماهیانه از آن استفاده کنند؛ این درحالی است که سیستم‌های حسابداری مشابه، علاوه‌بر هزینه‌ای که به‌خاطر خرید مستقیم نرم‌افزار پرداخت می‌شود، چند هزینه پنهان هم بر دوش مشتری اضافه می‌کنند. این هزینه‌های پنهان شامل هزینه حسابدار، هزینه تهیه سخت‌افزار برای ذخیره اطلاعات و همچنین هزینه‌های پشتیبانی و به‌روزرسانی نرم‌افزار است. ما با استفاده از فناوری ابری، هزینه‌های خرید نرم‌افزار و پشتیبانی آن را کاملا ازبین برده‌ایم و در بخش هزینه‌های نگهداری از اطلاعات و پرداخت اشتراک ماهیانه نیز کمترین قیمت را در بین ارائه‌دهندگان این خدمات داریم.»

راه‌های ارتباط با «مهندسی مشاور عصر فناوری دانش»

محصول «فرابر»

وبسایت: farabar.net
اینستاگرام، تلگرام و توئیتر: @farabar_bi

محصول «ابرستان»

وبسایت: abrestan.com
اینستاگرام و توئیتر: abrestaninfo@
تلگرام: abrestan@
تلفن: 02188533266
آدرس: تهران، خیابان خرمشهر، خیابان شهید عشقیار، خیابان چهاردهم، پلاک 22، ساختمان شرکت «عصر فناوری دانش».

فراز سهیلی‌ آزاد - نشان ایرانی 2 / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها