بازار پخش سرودها و آهنگ‌های ملی- ‌میهنی هر بار در روزهای منتهی به برگزاری انتخابات داغ می‌شود

ملی- میهنی‌های انتخاباتی

کارشناسان شرکت «سیمرغ زرین هنر» موفق شده‌اند با طراحی و راه‌اندازی سامانه «پِلاتو» امکان اجاره آنلاین سالن‌ها و مراکز مختلف فرهنگی را مهیا کنند

پلاتو، سامانه رزرو اینترنتی مراکز فرهنگی و هنری

«پلاتو» اصطلاحی هنری است که در سینما به‌کار می‌رود و اشاره به محلی دارد که در آن تصویربرداری، صدابرداری، نورپردازی و سایر فرآیندهای ضبط یک فیلم با استفاده از تجهیزات مختلف سینمایی انجام می‌شود؛ درواقع پلاتو به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از یک استودیو طبقه‌بندی می‌شود.
کد خبر: ۱۳۱۹۶۱۱

همچنین در هنرهای نمایشی و تئاتر نیز پلاتو تقریبا همین معنا را دارد و به مکانی برای تمرین گروه‌های نمایشی اطلاق می‌شود.

پلاتو، سامانه رزرو اینترنتی مراکز فرهنگی و هنری

سامانه رزرو آنلاین «پِلاتو» پایگاهی برای معرفی و رزرو آنلاین مراکز فرهنگی و هنری است که با توسعه سیستم رزرواسیون اینترنتی، زمینه‌ای برای اجاره کردن سالن‌ها، پلاتوها و مراکز مختلف در سراسر ایران فراهم کرده است. گروه‌های تأتر و موسیقی، برگزارکنندگان همایش‌ها و ... با رزرو این اماکن از طریق پلاتو، دغدغه پیداکردن فضایی مناسب برای تمرین و برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری را فراموش خواهند کرد.

داستان تولد یک ایده

مدیرعامل و بنیان‌گذار شرکت «سیمرغ زرین هنر» درباره نحوه شکل‌گیری سامانه رزرواسیون آنلاین پلاتو، به جام‌جم می‌گوید: «همه چیز از زمانی شروع شد که در سال 92 وارد دانشگاه هنر شدم و تحصیلم را در رشته کارگردانی آغاز کردم؛ در دانشگاه به‌عنوان یکی از اعضای کانون نمایش، مسؤولیت استودیوها و پلاتوهای دانشگاه به من سپرده شده بود و باید این امکانات را با درنظر گرفتن برخی از شرایط مانند رشته تحصیلی گروه‌های متقاضی، تعداد اعضاء این گروه‌ها، سال ورود آنها به دانشگاه و ... به‌طور مساوی بین متقاضیان تقسیم می‌کردم. پس‌ از مدتی به‌طور کامل درجریان این کار قرار گرفتم و متوجه شدم رعایت عدالت بین بیش از 500 دانشجو و تداخل پیدا نکردن زمان تمرین یا اجرای هرکدام از این دانشجویان و گروه‌ها، کار بسیار سخت و دشواری است؛ بنابراین تصمیم گرفتم با توجه به ذهنیت مهندسی‌ای که از دوران تحصیلم در رشته مهندسی برق داشتم، برنامه‌ای بنویسم که از طریق آن زمان‌بندی استفاده از سالن‌ها و پلاتوها به‌صورت خودکار صورت گیرد؛ اما متأسفانه این طرح از سوی مسؤولان دانشگاه با استقبال مواجه نشد و من هم از آن مسؤولیت انصراف دادم.»

مهرداد یاری ادامه می‌دهد: «مدتی که از این ماجرا گذشت، با خودم فکر کردم چرا ایده‌ام را توسعه ندهم و آن را برای همه مراکز هنری و فرهنگی کشور پیاده‌سازی نکنم! پس‌از تحقیق و مشورت با افرادی که در این زمینه فعال بودند، متوجه شدم سامانه‌ای برای رزرو این مراکز و سالن‌ها در کشور وجود ندارد و از طرف دیگر نیاز مبرمی هم نسبت به این موضوع احساس می‌شد؛ به این ترتیب بود که جرقه ایجاد سازوکاری برای معرفی و رزرواسیون مراکز فرهنگی و هنری در ذهنم زده شد.»

وی می‌افزاید: «ما در ابتدا، فرآیند معرفی و رزرو سالن‌ها را تلفنی انجام می‌دادیم؛ یعنی با افراد یا گرو‌ه‌های هنری‌ای که به‌دنبال چنین خدماتی می‌گشتند تماس می‌گرفتیم و اطلاعات مورد نیاز را دراختیارشان قرار می‌دادیم.

پلاتو، سامانه رزرو اینترنتی مراکز فرهنگی و هنری

در نهایت اگر همه چیز خوب پیش می‌رفت، آنها وجه را به ما پرداخت کرده و سالن مدنظرشان را برای روز و ساعت مشخصی رزرو می‌کردند. اما به‌مرور زمان تعداد درخواست‌ها به‌قدری زیاد شد که دیگر قادر به پاسخگویی به همه آنها نبودیم و تصمیم گرفتیم یک وبگاه رزرواسیون برای مراکز هنری و فرهنگی ایجاد کنیم. این‌گونه بود که «پلاتو» متولد شد!»

مسیر «پلاتو» در آینده

بنیانگذار شرکت سیمرغ زرین هنر، درباره برنامه‌های آتی شرکت تحت مدیریتش می‌گوید: «تمرکز مجموعه پلاتو بر کشف، معرفی و ایجاد امکان رزرو برای مراکز و سالن‌هایی است که در کشور قرار دارند و بلااستفاده مانده‌اند؛ هنوز اماکن بسیار خوبی وجود دارد که می‌توان از آنها به‌عنوان محلی برای تمرین و اجرای گروه‌های هنری یا برای برگزاری سمینارها و همایش‌های مختلف بهره‌گیری کرد. اما متأسفانه به‌دلیل ناشناخته‌ماندن و استفاده‌نشدن، بنای آنها روزبه‌روز بیشتر مستهلک و فرسوده می‌شود. هدف ما در آینده نیز ادامه همین مسیر است تا با اجاره این اماکن بتوانیم علاوه‌بر ایجاد درآمدی مناسب برای مالکان آنها، مشکل در اختیار نداشتن محل تمرین و اجرای مناسب برای گروه‌های هنری را نیز برطرف کنیم.»

یاری در پایان ضمن اشاره به سایر فعالیت‌های مجموعه سیمرغ زرین هنر، خاطرنشان می‌کند: «شرکت ما با دارابودن نیروی متخصص در زمینه طراحی وبگاه و بازاریابی دیجیتال، خدمات متنوعی در این حوزه به علاقه‌مندان ارائه می‌دهد. ما این امکان را داریم که هم در بخش مشاوره و همچنین در بخش اجرا به شرکت‌های دیگر کمک کنیم تا از این طریق کسب‌وکارشان را بهتر معرفی کنند.»

چرا «پلاتو» برای مراکز خصوصی مهم است؟

یاری درخصوص اهمیت پلاتو برای سالن‌ها و مراکز فرهنگی خصوصی تصریح می‌کند: «بیشتر مجموعه‌های فرهنگی و هنری‌ای که به‌صورت خصوصی فعالیت می‌کنند، امکانات مالی زیادی برای انجام تبلیغات گسترده ندارند و به‌دلیل همین شناخته‌نشدن، معمولا درمقایسه با مراکز دولتی توان رقابت نداشته و ممکن است به‌مرور زمان کاملا تعطیل شوند. مجموعه پلاتو برای کمک به این کسب‌وکارها و جلوگیری از تدام زیان‌های اقتصادی‌ای که به‌دلیل ناشناخته ماندن به آنها وارد می‌شود، خدماتی را به آنها ارائه می‌دهد که شامل تهیه گزارش از آنها، بارگزاری اطلاعات‌شان در سایت پلاتو، دراختیار گذاشتن یک پنل مدیریتی برای ثبت برنامه‌زمانی می‌شود. همچنین از طرف دیگر، متقاضیان استفاده از این اماکن نیز با استفاده از سامانه پلاتو می‌توانند با درنظر گرفتن موقعیت مکانی، مساحت، امکانات، برنامه‌زمانی و ... به‌آسانی مرکزی را انتخاب کرده و به‌صورت اینترنتی رزرو کنند.»

این کارآفرین اضافه می‌کند: «سامانه رزرواسیون مراکز و سالن‌های همایش به‌منظور تمرین یا برگزاری رویداد، با سامانه‌های رزرواسیون متداولی که برای تورهای تفریحی، هتل‌ها، تالارها و ... مورد استفاده قرار می‌گیرد، ازنظر فنی تفاوت‌های زیادی دارد و برای راه‌اندازی آن باید برنامه‌نویسی اختصاصی صورت می‌گرفت. در هر صورت سامانه رزرو آنلاین پلاتو ایجاد شد و به‌لطف خداوند، حتی باوجود ضربه شدیدی که به‌خاطر شیوع ویروس کرونا به ما وارد شد، خوشبختانه موفق به گذر از این مقطع بحرانی شدیم و همچنان با قدرت به فعالیت‌مان در این حوزه ادامه می‌دهیم.»

راه‌های ارتباطی با سیمرغ زرین هنر

وبسایت: pelatoo.com
zarinsimorgh.com
اینستاگرام: pelatoo_com

فراز سهیلی‌ آزاد - نشان ایرانی 2 / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها