یک روزنامه لبنانی خبر داد

«هنیه» به ایران و لبنان سفر می‌کند

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس:

قدس باید به قواعد درگیری در غزه اضافه شود

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرد که قدس خط قرمز ماست و باید به قواعد درگیری در غزه اضافه شود.
کد خبر: ۱۳۱۷۷۳۶

به گزارش جام جم آنلاین، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در مصاحبه با شبکه الجزیره اعلام کرد قدس باید به قواعد درگیری در غزه اضافه شود و ما به اشغالگران اعلام کردیم، این ما هستیم که قواعد درگیری را مشخص خواهیم کرد.او گفت: پیام ما به آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها رسید که قدس، خط قرمز است. سیاسی کردن بازسازی غزه را رد می‌کنیم، زیرا یک مسئله انسانی است. از هر نوع تلاشی برای بازسازی نوار غزه استقبال و به طور جدی تلاش می‌کنیم همه آنچه را که اشغالگران ویران کردند، بازسازی کنیم.

هنیه افزود: قواعد درگیری در غزه باید تثبیت شود و قدس و بازسازی نوار غزه باید به این قواعد اضافه شود.

او اعلام کرد: برای ساماندهی روابط بین گروه‌های فلسطینی و استفاده از وحدت ملی که در نبرد اخیر آشکار شد، آمادگی داریم. نبرد شمشیر قدس، باعث شد از اسلو، هماهنگی امنیتی و طرح مذاکرات عبور کنیم. ضربه بسیار محکمی به معامله قرن زدیم و جعلی بودن عادی سازی روابط و ایجاد ائتلاف با اشغالگران را نشان دادیم.

رئیس دفتر سیاسی حماس تاکید کرد: عملکرد نظامی مقاومت فلسطین شرافتمندانه بود و معادلات بسیار مهمی را تحمیل کرد. کاری که مقاومت انجام داد دوست را متعجب کرد همانطور که دشمن را در عملکرد و ترکیب عمل سیاسی و نظامی متعجب کرد.

او تصریح کرد: خسارت وارد شده به مقاومت ثانویه بود و بر ساختار جامع گروه‌ها تأثیری نگذاشت. آنچه آن‌ها مترو حماس می‌نامند، من آن را شهر جهادی می‌نامم و دست نخورده است و دشمن به زیرساخت‌های آن دست نیافته است. ما طرح اسرائیل برای تضعیف توانایی‌های مقاومت و شبکه تونل در غزه را خنثی کردیم.

اسماعیل هنیه درباره احتمال حمله زمینی صهیونیست‌ها به نوار غزه گفت: ارزیابی ما این است که تصمیمی از سوی اسرائیل برای ورود به حمله زمینی اتخاذ نشده بود، زیرا آن‌ها از میزان خساراتی که متحمل خواهند شد، اطلاع دارند.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در پایان اعلام کرد که اشغالگران قصد داشتند روز ۲۸ رمضان را روز اهانت به مسجدالاقصی قرار دهند و راهی جز ورود مقاومت برای دفاع از الاقصی باقی نگذاشتند و از بیداری ملت‌های عربی و اسلامی و حمایت از ملت فلسطین تقدیر می‌کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها