افزایش مشارکت مشترکان منجر به کاهش خاموشی‌ها خواهد شد
مدیر‌عامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان؛

افزایش مشارکت مشترکان منجر به کاهش خاموشی‌ها خواهد شد

در دیدار وزیر نیرو با رئیس رسانه ملی مطرح شد

فرهنگ سازی برای اصلاح الگوی مصرف

رئیس سازمان صداوسیما در دیدار با وزیر نیرو، بر استفاده از راهبردهای کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در تولید برنامه‌هایی با موضوع اصلاح الگوی مصرف تأکید کرد.
رئیس سازمان صداوسیما در دیدار با وزیر نیرو، بر استفاده از راهبردهای کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در تولید برنامه‌هایی با موضوع اصلاح الگوی مصرف تأکید کرد.
کد خبر: ۱۳۱۷۵۲۲

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی رسانه ملی، به دنبال اختلالات ایجاد شده در سامانه برق رسانی کشور و قطعی‌های اخیر برق، اردکانیان وزیر نیرو برای ارائه گزارشی در این زمینه و استمداد از رسانه ملی برای کمک به این وزارتخانه در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم، با رئیس سازمان صداوسیما دیدار کرد.

دکتر علی عسکری در این دیدار با ذکر پیشینه خوب وزارت نیرو از ابتدای انقلاب تاکنون در زمینه خدمت رسانی به مردم گفت: وزارت نیرو از ابتدای انقلاب با بهره مندی از نیروهای جهادی اقدامات زیادی انجام داده است و از وزارتخانه‌های افتخار آمیز جمهوری اسلامی است.

رئیس سازمان صداوسیما از پایین بودن تعرفه‌ها و اثرآن بر مصرف مردم سخن گفت و افزود: پایین بودن قیمت نیروهایی چون برق و آب موجب می‌شود مردم در مصرف درست آن‌ها کوتاهی کنند و اگر این ذهنیت در مردم ایجاد شود که مصرف هر چیزی بیشتر از حد نیاز، اسراف است و به ضرر کشور و خود آنهاست، فرهنگ صرفه جویی در مردم به وجود می آید و دنبال می‌شود.

دکتر علی عسکری با اشاره به درخواست وزیر نیرو در خصوص فرهنگسازی برای اصلاح الگوی مصرف اظهار داشت: در این زمینه سه راهبرد وجود دارد. اول تولید برنامه‌های کوتاه و پرتکرار برای آگاهی بخشی و فرهنگسازی در کوتاه مدت که شامل آیتم های نمایشی کوتاه، گزارش های خبری، برنامه‌های گفت و گو محور، زیرنویس ها و... است. دوم تولید برنامه‌های نمایشی از جمله سریال و مستند است که اثر عمیق تری دارد و می توان برای برنامه‌های میان مدت و بلند مدت از آن بهره برد و دیگری راه اندازی پویش و ایجاد پویش که سرمایه گذاری در بخش تبلیغ است و اثر گذاری بالایی دارد.

رئیس رسانه ملی با بیان اینکه سازمان صداوسیما در هر سه زمینه آماده همکاری با وزارت نیرو برای فرهنگسازی است گفت: علاوه بر رادیو و تلویزیون در فضای مجازی IPTVهای(تلویزیون‌های تعاملی) رسانه ملی بیش از 20 میلیون بازدید کننده دارند و ما می توانیم در زمان‌های پرمخاطب این شبکه‌ها از جمله هنگام پخش مسابقات ورزشی و برنامه‌های پرطرفدار برنامه‌های مورد نظر وزارت نیرو را در زمینه اصلاح الگوی مصرف پخش کنیم.

دکترعلی عسکری در پایان با تأکید بر همکاری همه جانبه رسانه ملی با این وزارتخانه و همراهی اداره کل بازرگانی این سازمان با وزارت نیرو برای پخش برنامه‌های مورد نظر گفت: ما آمادگی داریم بر مبنای میزان اثرگذاری رسانه ملی بر میزان مصرف مردم، برنامه‌هایی راطراحی و اجرا کنیم.

رضا اردکانیان، وزیر نیرو نیز در این دیدار با قدردانی از حمایت ها و همکاری‌های رسانه ملی با این وزارتخانه گفت: وزارت نیرو موظف است برای تأمین امنیت خاطر مردم در برهه حساس کنونی به بهترین نحو عمل کند اما چند عامل موجب این بحران شده است.

وزیر نیرو با بیان اینکه ما هر سال یک میلیون مشترک جدید داریم و هر سال ظرفیت تولید را بر مبنای این افزایش تنظیم می‌کنیم گفت: برآورد امسال این بود که 2هزار مگاوات بیش از ظرفیت سال گذشته به ظرفیت تولید افزوده شود اما چون سال گذشته نتوانستیم در زمان مقرر واحدهای بخار را برای تعمیر از سیستم، خارج کنیم این امر به تعویق افتاد و تولید کمتر شد. وی با بیان اینکه حدود هزار مگاوات هم به علت خارج شدن نیروگاه‌های اتمی از سرویس برای تعمیر کم شد گفت: از طرفی خشکسالی امسال هم بر کاهش تولید برق اثر زیادی داشت ضمن اینکه استخراج رمز ارزهای غیر قانونی به میزان 2000مگاوات بار بر سیستم وارد می‌کند که رقم زیادی است. اردکانیان بالا رفتن دمای هوا در ماه‌های فروردین و اردیبهشت امسال نسبت به پارسال را از دیگر علت های بالا رفتن مصرف و فشار بیشتر بر سامانه تولید برق کشور دانست.

وزیر نیرو سپس با اشاره به سیاست های برنامه ششم که بر مبنای آن باید هرسال 9میلیارد یورو برای تولید17هزارمگاوات برق به این وزارتخانه تعلق گیرد گفت:تاکنون فقط 17 درصد آن تحقق یافته است.

وی سپس با تشریح اوضاع کنونی وزارتخانه گفت: برای پائین آوردن مصرف برق در کشور، باید مصارف خانگی تقلیل یابد و این امر و اصلاح الگوی مصرف مردم در زمینه همه انرژی‌ها فقط با همیاری و فرهنگسازی رسانه ملی امکانپذیر است. وی خواستار همفکری با رسانه ملی در زمینه فرهنگسازی برای اصلاح الگوی مصرف شد و از رئیس رسانه ملی برای حمایت از این وزارتخانه استمداد طلبید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها