چگونه پیام‌ های پاک شده در واتس‌ اپ را بازگردانیم

بازیابی از دست رفته‌ ها

یکی از قابلیت‌های پیام‌ رسان واتس‌اپ، حذف پیام‌هاست و با توجه به نبود امکان ویرایش پیام‌ها، این قابلیت می‌تواند برای اصلاح متن‌هایی که اشتباهاتی ساده در تایپ یا محتوا دارند تا پیام‌هایی که اشتباه ارسال شده‌اند مفید باشد.
یکی از قابلیت‌های پیام‌ رسان واتس‌اپ، حذف پیام‌هاست و با توجه به نبود امکان ویرایش پیام‌ها، این قابلیت می‌تواند برای اصلاح متن‌هایی که اشتباهاتی ساده در تایپ یا محتوا دارند تا پیام‌هایی که اشتباه ارسال شده‌اند مفید باشد.
کد خبر: ۱۳۱۷۰۲۷

با این حال اگر یک پیام به اشتباه پاک شود، به ظاهر از دست رفته است ولی در عمل چند روش احتمالی برای بازگرداندن آن وجود دارد. این هفته چند راهکار برای بازگرداندن پیام‌های پاک شده در واتس‌اپ را به شما معرفی می‌کنیم.

بازیابی پیام‌ های پاک شده با کمک سیستم بک‌آپ‌گیری از پیام‌ها

این رویکرد یکی از ساده‌ترین روش‌هاست و تقریبا در تمام دستگاه‌ها به صورت یکسان عمل می‌کند. برای این کار باید ابتدا چک کنید که آخرین بک‌آپ چه زمانی گرفته شده است.

برای این کار به بخش تنظیمات (Setting) دستگاه خود بروید و سپس بخش پیام‌ها (Chats) را انتخاب کنید و وارد بخش Chat Backup شوید تا تاریخ آخرین نسخه پشتیبان تهیه شده از پیام‌های خود را مشاهده کنید. اگر این نسخه قبل از پیام پاک شده‌است، این روش برای شما پاسخگو نخواهد بود.

با این حال اگر تاریخ بعد از پیام پاک شده‌است، یک‌بار واتس‌اپ را از روی تلفن‌همراه خود پاک کرده و دوباره آن را نصب کنید تا در طول فرآیند نصب جدید، پیام‌های قبلی بازیابی شود. به این ترتیب پیام‌های پاک شده نیز برای شما بازیابی خواهد شد.

بازیابی فایل‌های پاک شده بدون نسخه بک‌آپ

با این حال ممکن است نخواهید نرم‌افزار را پاک کرده و دوباره نصب کنید. در این شرایط متاسفانه امکانات داخلی این نرم‌افزار به کمک شما نخواهد آمد و باید از نرم‌افزارهای سوم شخص استفاده کنید.

اگر گوشی شما آیفون است و در نتیجه از سیستم‌عامل iOS استفاده می‌کنید، بهترین گزینه برای شما MiniTool Mobile Recovery for iOS است.

این نرم‌افزار یک گزینه رایگان و بسیار مناسب است که روی سیستم‌عامل مک، ویندوز و iOS قابل دسترسی خواهد بود و می‌تواند از آیفون 8 به بعد، تمام نسخه‌های آیفون را پوشش بدهد ولی اگر آیفون قدیمی‌تری دارید، ممکن است مجبور باشید چند برنامه مختلف را امتحان کنید تا یکی از آنها روی دستگاه شما کار کند.

در نخستین گام این برنامه را روی کامپیوتر خانگی خود نصب کنید تا بتوانید گام‌های زیر را دنبال کنید. در ادامه تلفن‌همراه خود را به کامپیوتر وصل کنید؛ یک پیام روی نمایشگر تلفن‌همراه برای شما نمایش داده خواهد شد که باید با تایید آن نشان دهید که کامپیوتر شما مورد اعتماد است و می‌توان تلفن‌همراه را به آن وصل کرد.

در ادامه نرم‌افزار بازیابی را باز کرده و سپس روی دکمه اسکن (Scan) کلیک کنید. بسته به میزان اطلاعات موجود ممکن است این اسکن تا چند دقیقه به طول بینجامد و پس از تکمیل شدن این کار می‌توانید در میان فهرست انواع مختلف داده‌های یافت شده جهت بازیابی روی گزینه واتس‌اپ (WhatsApp) کلیک کنید.

پس از این کار می‌توانید فهرستی از پیام‌های پاک شده و قابل بازیابی را مشاهده کنید و با جست‌وجو در میان آنها حتی امکان انتخاب مواردی را که می‌خواهید بازیابی شوند نیز خواهید داشت.

در پایان کار نیز در گوشه پایین سمت راست صفحه روی گزینه Recover کلیک کنید تا اطلاعات انتخاب شده برای شما بازیابی شوند.

دیگر گزینه‌ نرم‌افزاری برای آیفون، iMyFone D-Back iPhone data recovery است ولی متاسفانه این برنامه تنها نسخه تجاری داشته و باید برای دریافت آن پول پرداخت کرد. با این حال استفاده از این برنامه به‌صورت دسترسی موقت ممکن خواهد بود و اگر تنها یک‌بار قصد انجام این کار را دارید، این گزینه نیز برای شما مناسب خواهد بود.

در حال حاضر به‌جز بازیابی اطلاعاتی که از آن بک‌آپ گرفته‌اید، گزینه مناسب و داخلی برای این کار وجود ندارد و شرکت واتس‌اپ نیز رسما اعلام کرده است که این محتوا توسط خود این شرکت قابل بازیابی نخواهند بود.

به همین دلیل نیز راهکار مناسب پیش روی شما، استفاده از نرم‌افزار سوم شخص خواهد بود. یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما، نرم‌افزار Dr.Fone - Data Recovery است. این برنامه به شما اجازه می‌دهد که با دانلود و نصب آن روی ویندوز یا مک، بتوانید فعالیت یاد شده را انجام بدهید.

پس از نصب کردن نرم‌‌افزار یاد شده روی کامپیوتر خانگی خود سراغ وصل کردن دستگاه اندرویدی به کامپیوتر بروید. پس از شناسایی شدن دستگاه توسط کامپیوتر متصل شده، نرم‌افزار را روی کامپیوتر خود اجرا کرده و روی Data Recovery کلیک کنید.

در ادامه فهرستی از محتوای قابل بازیابی برای شما نمایش داده خواهد شد که تمام این محتوا به صورت پیش‌فرض برای بازیابی انتخاب شده‌اند.

شما می‌توانید مواردی را که می‌خواهید بازیابی نشوند غیرفعال کنید ولی برای بازگرداندن پیام‌های واتس‌اپ باید سراغ گزینه WhatsApp Messages & Attachments رفته و آن را با فعال کردن تیک کنارش، انتخاب کنید.

پس از این کار روی دکمه Next کلیک کنید تا فرآیند بازیابی برای شما ادامه پیدا کند. در این مرحله دو گزینه به شما نمایش داده خواهد شد که شامل اسکن برای تمام فایل‌ها و اسکن برای فایل‌های پاک شده است، روی دکمه کنار Scan for deleted files کلیک کنید تا فعال شود و سپس روی دکمه Next کلیک کنید تا فرآیند اصلی کار آغاز شود.

فهرستی از محتوای قابل بازیافت برای شما نمایش داده خواهد شد که در دسته‌بندی عکس، صوت، فیلم و... قابل مشاهده است.

با کلیک روی هر گزینه، تمام فهرست یافت شده در سمت راست برای شما نمایش داده خواهد شد و پس از انتخاب همه یا انتخاب فایل‌های دلخواه می‌توانید بین دو گزینه Restore to device و Restore to computer گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید تا فایل‌ها به تلفن‌همراه یا کامپیوتر شما انتقال پیدا کند.

با این حال در پایان باید اشاره کرد که هیچ یک از این روش‌ها صددرصد برای تمام دستگاه‌ها مؤثر نخواهد بود و ممکن است این راهکار برایتان موثر نباشد.

در این صورت می‌توانید در بخش پرسش و پاسخ، نوع تلفن‌همراه خود را به ما اعلام کنید تا بتوانیم راهکار دیگری را به شما پیشنهاد کنیم.

احمد محمدحسینی - مدیر تیم QA / ضمیمه کلیک روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها