شگردهای فرار از اخبار تلخ
چطور هجوم اخبار ناخوشایند به سمت روان‌مان را سد کنیم؟

شگردهای فرار از اخبار تلخ

یوگا صورت از طریق تمرینات صورت باعث تقویت گروه‌های عضلانی خاص شده و از افتادگی زود هنگام پوست جلوگیری می‌کند. این یک روش غیر تهاجمی، مقرون به صرفه و جایگزینی برای روش‌هایی مانند بوتاکس و سایر پرکننده‌ها و فیلرهای صورت است.
یوگا صورت از طریق تمرینات صورت باعث تقویت گروه‌های عضلانی خاص شده و از افتادگی زود هنگام پوست جلوگیری می‌کند. این یک روش غیر تهاجمی، مقرون به صرفه و جایگزینی برای روش‌هایی مانند بوتاکس و سایر پرکننده‌ها و فیلرهای صورت است.
کد خبر: ۱۳۱۶۵۸۶

به گزارش جام جم آنلاین، یوگا صورت یک روش طبیعی و مفید به نظر می‌رسد، اگر چه هنوز مطالعات زیادی در مورد اثر بخشی آن انجام نشده است. با این حال، این روش رو به گسترش است و چند مطالعه منتشر شده در سال گذشته نتایج امیدوار کننده ای را در این مورد نشان داده است.

در مطالعه اول، به گروهی از افراد 40-65 ساله در مورد تمرینات صورت برای تقویت عضله آموزش داده شد. این تمرینات هر روز به مدت 30 دقیقه انجام می‌شد.

پس از هشت هفته، عکس‌های قبل و بعد از تمرینات افراد مورد ارزیابی قرار گرفت. شرکت کنندگان در این مدت توانسته بودند، شکل عضلات گونه فوقانی را بهبود بخشند و تخمین میانگین سنی آنها به طور قابل توجهی کاهش پیدا کرد.

در مطالعه دوم سعی شد، ارزیابی شرکت کنندگان با دستگاه سونوگرافی و لیزر برای اندازه گیری سطح صورت و ضخامت عضلات باشد.

شرکت کنندگان طی هشت هفته از دستگاه PAO (ابزاری بسیار جذاب برای تمرینات صورت) به مدت 30 ثانیه در روز استفاده کردند. یافته‌ها مشابه مطالعه قبلی بود، از این نظر که ضخامت عضلات صورت برای داشتن ظاهر جوانتر افزایش یافته بود.

چرا باید یوگای صورت را امتحان کرد؟

فواید جسمی بی شماری برای یوگای صورت وجود دارد، به همین دلیل تمرینات صورت اغلب به عنوان برنامه‌های بهبودی برای افرادی که از فلج صورت رنج می‌برند، توصیه می‌شود.

با آموزش تمرینات صورت، دهان، زبان و گردن در جهت هماهنگی صحیح، ورزش‌های صورت می‌توان به درمان مسائل بهداشتی مانند، گردن درد، TMJ، خرناس، مشکلات گفتاری و سردرد کمک کرد.

تمرینات صورت حتی می‌تواند سلامت روان شما را بهبود بخشد. یوگا صورت می‌تواند یک درمان جایگزین و مفید برای افرادی باشد، که عملکرد حرکتی کمی دارند.

5 تمرین یوگای صورت برای داشتن ظاهری جوان تر

یوگای صورت از طریق افزایش گردش خون به آب رسانی و تغذیه سلول‌های پوستی کمک می‌کند و این در نهایت منجر به درخشان شدن پوست صورت خواهد شد.

تمرینات صورت همچنین باعث تحریک کلاژن و الاستین در لایه میانی پوست شده و از پیری زودرس و چین وچروک‌های پوستی جلوگیری می‌کنند. در زیر پنج تمرین برتر یوگا صورت برای داشتن ظاهر جوان و شاداب تر آورده شده است.

لازم به یادآوری است که حتما قبل از انجام این حرکات مقداری روغن ماساژ مناسب صورت به پوست خود بزنید تا حرکات دست روی صورت بسیار روان‌تر و راحت‌تر باشد.

این تمرین برای از بین بردن چین و چروک و خطوط پیشانی بسیار مفید است.

تمرین شماره ١: صاف کردن پیشانی

دست‌ها را از آرنج خم کنید و هر دو دست را روی پیشانی بگذارید. حالا با هر دو دست به پیشانی خود مشت بزنید. در حالی که انگشتان به سمت داخل قرار دارند، انگشتان میانی را در مرکز پیشانی خود قرار دهید.

با فشار نسبتا ملایمی، مشت‌های خود را به طرفین پیشانی تا شقیقه‌ها بکشید. این تمرین برای از بین بردن چین و چروک و خطوط پیشانی بسیار مفید است. روزانه ۶ مرتبه این حرکت را انجام دهید، تا مجبور نشوید، هزینه‌های گران بوتاکس را برای از بین بردن چروک های پیشانی خود بپردازید.

این تمرین باعث تقویت گونه‌ها می‌شود و از افتادگی پلک جلوگیری می‌کند.

تمرین شماره ٢: طراحی و بهبود گونه‌ های صورت

با هر دو دست خود یک نشانه صلح به شکل حرف V بسازید. انگشتان میانی را روی لبه داخلی ابروها و انگشتان اشاره را روی لبه خارجی ابروها قرار دهید. فشار متوسطی را وارد کنید، در حالی که اطراف چشم‌های خود را می‌کشید، به سمت بالا نگاه کنید.

این تمرین را 8 مرتبه تکرار کنید. این تمرین علاوه بر تقویت گونه‌ها از افتادگی پلک نیز جلوگیری می‌کند و شما را از هزینه های بلفاروپلاستی، لیفت پلک AKA بی نیاز می‌نماید.

تمرین شماره 3: پر کردن طبیعی لب

بنشینید و سر خود را کمی به عقب برگردانید. لب‌های خود را محکم بگیرید و به جلو فشار دهید. به مدت 10 ثانیه در این حالت باقی بمانید. 5 بار در روز این تمرین را تکرار کنید.

این تمرین یوگا صورت به تقویت لب‌ها و خطوط نازک گوشه دهان کمک می‌کند. بنابراین بهتر است به جای استفاده از انواع ژل‌ها و سایر آمپول‌ها، این روش را امتحان کنید.

تمرین شماره 4: طراحی چشم‌های کشیده

از طریق یوگا صورت می‌توانید چشم‌های کشیده تری داشته باشید. کف دستان خود را در دو طرف صورت قرار دهید، انگشتان را در انتهای ابروهای خود بگذارید. با اعمال کمی فشار، دستان خود را به آرامی به سمت بالا و عقب بکشید، تا پوست شما نیز کشیده شود.

فک خود را طوری به سمت پایین نگه دارید، که تا حد ممکن صورت شما کشیده تر شود. به جای استفاده از تزریقات پوستی یا لیفت صورت 4 بار در روز این تمرین را تکرار کنید، تا پف‌های چشم و افتادگی ابروهای شما از بین بروند.

تمرین شماره 5: لیفت طبیعی گردن

سر را به آرامی به سمت عقب متمایل کنید، تا احساس کشیدگی در گردن خود نمایید. لب پایین خود را بیرون دهید تا احساس کشش بیشتری کنید.

انگشتان خود را در هر طرف گردن قرار داده و تا سمت یقه خود پایین بیاورید. به جای لیفت گردن پرهزینه و وقت گیر 5 بار در روز این تمرین را تکرار کنید.

6 تمرین دیگر برای به دست آوردن فرم مناسب صورت

اگر پیری تنها نگرانی شما نیست، تمرینات دیگری از یوگا صورت وجود دارند، که به لاغری یا برجسته سازی برخی مناطق کمک می‌کنند. در زیر به به شش مورد دیگر از تمرینات یوگا صورت اشاره شده است.

برای اثر گذاری بیشتر چای سبز و محصولات مراقبت از پوست غنی از عصاره چای سبز که سرشار از خواص ضد التهابی هستند، را نیز در طول روز بنوشید.

1. دمیدن ماهی شکل

دهان خود را مانند ماهی بسته نگه دارید و گونه های خود را تا حد ممکن از هوا پر کنید. اگر می توانید این موقعیت را برای یک دقیقه کامل حفظ کنید. از طریق بازدم به آرامی هوا را آزاد کنید.

3 بار در روز این تمرین را تکرار نمایید. برای اثر گذاری بیشتر چای سبز و محصولات مراقبت از پوست غنی از عصاره چای سبز که سرشار از خواص ضد التهابی هستند، را نیز در طول روز بنوشید.

2. حرکت o

این حرکت یوگا صورت به لاغر شدن گونه‌های شما کمک خواهد کرد. با دهان خود شکل «o» ایجاد کنید. انگشتان خود را روی هر یک از استخوان‌های گونه قرار دهید، در حالی که دهان خود را در همین حالت نگه می‌دارید، به آرامی گونه‌های خود را بالا و پایین حرکت دهید.

این تمرین را 10 بار تکرار کنید. استفاده از محصولات مراقبت از پوست با بلوبری همراه با این تمرین بسیار اثر بخش خواهند بود، زیرا این مواد غنی از آنتی اکسیدان آنتوسیانین هستند و خواص قدرتمند ضد پیری دارند.

3. شکل دادن گونه

لب های خود را به هم بچسبانید، مثل زمانی که رژ می‌زنید. انگشتان را در دو طرف دهان خود زیر سیب های گونه‌ها قرار دهید. سپس انگشتان را به سمت بالا بلغزانید و گونه‌های خود را به سمت بالا بکشید و 30 ثانیه در این حالت بمانید.

این تمرین یوگا صورت به پر کردن صورت برای درخشش بیشتر گونه‌ها و صورت کمک می‌کند. این تمرین را 8 مرتبه تکرار کنید. استفاده از محصولات مراقبت پوست حاوی آلوئه ورا برای بهبود قابلیت ارتجاعی صورت نیز مفید است. حتی می‌توانید بعد از انجام این تمرین مقدار کمی آلوئه ورا بخورید.

4. بیرون آوردن زبان

این قطعاً یکی از احمقانه ترین ژست‌هاست. فک خود را پایین نگه دارید و دهان خود را کاملاً باز کنید. زبان خود را بیرون آورده و به سمت پایین چانه دراز کنید.

از طریق دهان نفس بکشید و مانند غرش شیر صدایی در گلو ایجاد کنید. این تمرین یوگا صورت به شما کمک میکند، عضلات صورت را کشیده تر کرده و آنها را تقویت کنید، تا ظاهر زیبایی داشته باشد.

این تمرین را 5 بار در روز تکرار کنید. محصولات مراقبت از پوست که حاوی روغن جوجوبا هستند، برای کمک به تنفس پوست حساس بسیار مناسب هستند.

5. هوا را در یک طرف دهان خود نگه دارید

گونه های خود را تقریباً در یک طرف از هوا پر کنید، مثل اینکه مقداری آب را در لپ خود نگه داشته اید. هوا را از گونه ای به گونه دیگر بچرخانید، مثل زمانی که بعد از مسواک می‌خواهید، آب را به بیرون تف کنید.

این کار را دو دقیقه ادامه دهید. این نوع یوگا صورت به شما کمک می‌کند، عرض گونه‌ها و چانه خود را کاهش دهید. این تمرین را 3 بار تکرار کنید.

محصولات مراقبت از پوست همراه با ویتامین C مانند پرتقال یا لیمو، به اثر بخشی بهتر این تمرین کمک خواهند کرد، زیرا آنتی اکسیدان موجود در آنها از پوست در برابر آلاینده‌های مضر محافظت می‌کند.

6. خمیازه کشیدن

با دهان بسته، وانمود کنید که یک لقمه بزرگ غذا می‌جوید. سپس دهان خود را تا جایی که ممکن است باز کنید، در حالی که زبان خود را به دندان های پایین فشار داده اید. این ژست را به مدت 10 ثانیه نگه دارید.

این تمرین به کاهش عرض چانه و شکل دادن استخوان گونه‌ها کمک می‌کند. 7 بار در روز این تمرین را تکرار کنید.

مصرف آووکادو و محصولات مراقبت از پوست که حاوی آووکادو هستند، را در حین انجام این تمرین فراموش نکنید، زیرا مقدار بالای ویتامین A آووکادو به شما کمک می‌کند، سلول‌های مرده پوست را سریعتر از بین ببرید. تا پوست فرصت تنفس و بازسازی مجدد را داشته باشد.

حرف آخر:

تمرینات یوگای صورت در صورتی اثر بخش خواهند بود، که به طور مستمر دنبال شوند. این تمرینات حداقل دو بار در روز باید انجام شوند، تا شما بتوانید نتایج آن را مشاهده کنید.

منبع: مجله موفقیت

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها