برهم خوردن موازنه قدرت میان نیروهای مقاومت و رژیم اشغالگر قدس در اثر استفاده از موشک های بهینه شده جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در نبرد اخیر غزه ، هیمنه پوشالی صهیونیست ها را شکسته و علاوه بر ساکنان فلسطین اشغالی ، نظامیان ارشد را هم به عمق پناهگاه ها سوق داده است .
کد خبر: ۱۳۱۶۰۰۶
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از  ایرنا، ترس و وحشت یک و نیم میلیون شهرک نشین صهیونیست از موشک های مقاومت باعث فرار آنها از خانه هایشان و مخفی شدن در پناهگاهها شده است.

در این پیوند، روزنامه « جروزالم پست » نوشت که  با تداوم حملات راکتی نیروهای مقاومت علیه شهرک‌های صهیونیست نشین در نوار غزه و کرانه باختری، شهرهای «جفعاتایم»، «رامات گان» و «بنی براک» به همراه تل آویو پناهگاه‌های خود را به روی شهرک نشینان گشوده اند.

بر اساس گزارش رسانه‌های صهیونیستی، پناه بردن شهروندان در نقاط امن به نظر امری طبیعی است اما آنچه که موجب شده بر استرس و نگرانی شهروندان صهیونیستی بیافزاید، رفتارهای نیروهای نظامی و امنیتی آنها است که گاهی از فرماندهان بلند پایه آنها نیز سر می زند. 

رسانه های صهیونیستی با انتقاد از رفتار برخی فرماندهان نظامی و سربازان این رژیم در هنگام مواجهه با خطر به این نکته  اشاره کردند که آنها به جای دلداری و روحیه دادن به شهروندان، خود نیز دچار رعب و وحشت می شوند و رفتارهای غیر عادی از آنها سر می زند و به جای آنکه هدایت کننده شهروندان باشند، بسیار وحشت زده بصورت شتاب زده به دنبال سرپناهی برای خود هستند. 

آنچه که به نگرانی مقامات اسرائیل افزوده است اینکه قدرت نیروهای مقاومت فلسطینی نسبت به گذشته بسیار افزایش یافته است و اکنون شواهد نشان می‌دهد تحرکات اخیر مقاومت فلسطین علیه مواضع رژیم صهیونیستی، زنگ خطر را در موسسه‌های امنیتی این رژیم اشغالگر به صدا درآورده است.

رسانه های عبری پس از ناتوانی ارتش رژیم صهیونیستی در از کار انداختن قدرت موشکی و راکتی نیروهای مقاومت فلسطینی و فلج شدن گنبد آهنین در هدف قراردادن موشک های پرتاب شده از سوی فلسطینی ها به این نکته اشاره کردند که ارتش اسرائیل در حال بررسی حمله زمینی به غزه است. 

در این پیوند « هیدا زیلبرمن » سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی روز جمعه گذشته گفت: نیروهای ارتش رژیم اسرائیل وارد غزه نشده‌اند اما به ما دستور داده شده که آماده باشیم. 

اعلام این خبر به جای آنکه موجب نگرانی ساکنان غزه و نیروهای مقاومت شود، موجی از ترس و وحشت را در بین سربازان رژیم صهیونیستی بوجود آورد، سربازانی که به گفته رسانه های رژیم صهیونیستی به هنگام غرش موشک‌ها، راکتها و پهپادهای نیروهای مقاومت فلسطینی بر فراز سرزمین های اشغالی به شدت وحشت زده می شوند و هر چیزی را به حفظ جان خود ترجیح می دهند. 

اکنون که ناکارآمدی سامانه‌های ضد موشک رژیم صهیونیستی موسوم به گنبد آهنین در مواجهه با شدت آتش و شلیک پی در پی موشک و راکت های مقاومت فلسطین بیش از پیش نمایان شده است، حملات اخیر رژیم صهیونیستی به غزه، عجز و ناتوانی این رژیم را در تغییر معادلاتی که پیش از آن مقاومت فلسطین ایجاد کرده بود، آشکار ساخت.

به نظر می رسد که « تل آویو » قدرت مقاومت فلسطین و توان موشکی آن را احساس کرده است و به همین دلیل از حمله زمینی به غزه صرف نظر کرد زیرا اسرائیل به سبب ضعف در رویارویی با توانمندی‌های مقاومت به ویژه روحیه ضعیف و پر استرس سربازانش به هنگام نبرد، آشکارا با یک بن بست روبرو است.

کارشناسان و فرماندهان رژیم صهیونیستی اذعان کرده اند که این رژیم در هیچکدام از جنگ‌هایش از ژوئن سال ۱۹۶۷ تاکنون پیروز نشده است و به همین دلیل به مقامات رژیم صهیونیستی توصیه کردند که از حمله زمینی به مواضع نیروهای مقاومت فلسطینی خودداری کند.
در این پیوند، «ذوالفقار سویرجو»، کارشناس حوزه امنیت فلسطین در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در غزه بر این باور است که اشغالگران صهیونیست ناتوان از حمله نظامی به باریکه غزه هستند و اگر هم بر فرض این اتفاق بیافتد غزه برای نابودی صهیونیست ها مانند بشکه باروت عمل خواهد کرد.

این کارشناس و تحلیلگر امنیتی فلسطینی گفت که اشغالگران نمی تواند آغازگر عملیات نظامی زمینی باشد و تمام آنچه ارتش اسرائیل در مورد حمله زمینی منتشر می کند و می گوید، غیرواقعی و نادرست است.
سویرجو تأکید کرد که حمله زمینی به غزه در سطوح گوناگون هزینه های هنگفت و سنگین بر رژیم صهیونیستی تحمیل خواهد کرد، بنابراین اسرائیل جرات انجام این کار را نخواهد داشت.

وی افزود که غزه در مقابل تجاوز زمینی صهیونیست ها مانند بشکه باروت عمل خواهد کرد، بنابراین اگر آنها می خواهند هلاک شوند، فلسطینی ها آماده جنگیدن هستند و تا آخرین نفر علیه آنها می جنگند.
«خالد مشعل»، رئیس دفتر سیاسی حماس در خارج از فلسطین نیز اعلام کرد که هر گونه عملیات زمینی صهیونیست ها در باریکه غزه «دامی» برای ارتش اسرائیل خواهد بود. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها