صف‌های طولانی مقابل جایگاه‌های سوخت

بسیاری از پمپ بنزین‌های آمریکا هنوز بنزین ندارند

در پی توقف فعالیت خط لوله کلونیال پس از حمله سایبری

گسترش کمبود بنزین به سایر ایالت‌های آمریکا

در حالی که توقف فعالیت خط لوله کلونیال پس از حمله سایبری اخیر وارد پنجمین روز متوالی شده است، ایالت‌های بیشتری در جنوب شرق آمریکا با بحران کمبود بنزین و سوخت روبرو شده‌اند.
کد خبر: ۱۳۱۵۲۹۷
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم ، در پی حمله سایبری به خط لوله انتقال سوخت کلونیال که یکی از مهمترین خطوط انتقال انرژی در آمریکا به شمار می رود، بسیاری از ایالت ها با بحران کمبود سوخت روبرو شده و صف های طولانی در پمپ بنزین ها ایجاد شده است.

بر اساس این گزارش، تا عصر چهارشنبه بیش از 65 درصد پمپ بنزین های کارولینای شمالی، 44 درصد پمپ بنزین های ویرجینیا و 43 درصد پمپ بنزین های جورجیا و کارولینای جنوبی بدون سوخت و بنزین شدند.

سایر ایالت های آمریکا نیز با کمبود شدید سوخت و بنزین مواجه شده‌اند. 16 درصد پمپ بنزین های تنسی و 11 درصد پمپ های فلوریدا و مریلند و 7 درصد پمپ بنزین های آلاباما نیز با کمبود بنزین روبرو شده‌اند.
حمله هکری به خط لوله کلونیال که موجب قطع شدن روند انتقال سوخت شده و همین طور رشد فزاینده تقاضای انرژی، تاثیر زیادی بر افزایش چشمگیر قیمت بنزین در آمریکا داشته است.

اف بی آی نیز  رسما تایید کرده است که گروه هکری و تبهکار دارک ساید مسئول اصلی این حمله سایبری بوده است. حمله سایبری به این خط لوله در حالی صورت گرفته است که آمریکا در آستانه سفرهای تابستانی و رشد فزاینده تقاضای سوخت قرار گرفته است.
پس از حمله سایبری به خط لوله انتقال سوخت کلونیال و قطع فعالیت این خط لوله، مقام های رسمی آمریکا در 17 ایالت و منطقه کلمبیا وضعیت فوق العاده اعلام کرده‌اند.

خط لوله کلونیال حدود 45 درصد سوخت مصرفی سواحل شرقی آمریکا را تامین می کند.
 این حمله موجب قطع عرضه 2.5 میلیون بشکه در روز بنزین، گازوئیل و سوخت جت از طریق این خط لوله 8850 کیلومتری شده است. این خط لوله حدود نیمی از عرضه سوخت سواحل شرقی آمریکا را در اختیار دارد.

این حمله بار دیگر آسیب پذیری زیرساخت های انرژی آمریکا در برابر حملات هکری و سایبری را نشان داده است. توقف طولانی فعالیت این خط لوله می تواند موجب افزایش چشمگیر قیمت بنزین شود آن هم در آستانه تابستان که فصل مسافرت است و تقاضا برای بنزین به شدت افزایش خواهد یافت.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها