آیا یاور همان حشمت است؟
نگاهی به ۲ سریال «ستایش» و «یاور» که بعضی‌ها معتقدند شباهت‌هایشان بیشتر از تفاوت‌هایشان است

آیا یاور همان حشمت است؟

نخستین نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی از برنامه‌های رمضانی منتشر شد

پربیننده‌های ماه رمضان با بیش از ۷۹ درصد مخاطب

نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی در‌خصوص برنامه‌های رمضانی صداوسیما منتشر شد که بر‌اساس آن ۷۹.۳ درصد بیننده برنامه‌های سیما و حدود ۲۱ شنونده برنامه‌های رادیو بوده‌اند و در میان سریال‌های تلویزیون سریال احضار شبکه یک سیما با ۴۳.۱درصد مخاطب و رضایت حدود ۷۴ درصد در حد زیاد در صدر سریال‌های رمضانی تلویزیون قرار گرفت.
نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی در‌خصوص برنامه‌های رمضانی صداوسیما منتشر شد که بر‌اساس آن ۷۹.۳ درصد بیننده برنامه‌های سیما و حدود ۲۱ شنونده برنامه‌های رادیو بوده‌اند و در میان سریال‌های تلویزیون سریال احضار شبکه یک سیما با ۴۳.۱درصد مخاطب و رضایت حدود ۷۴ درصد در حد زیاد در صدر سریال‌های رمضانی تلویزیون قرار گرفت.
کد خبر: ۱۳۱۴۸۳۸

به گزارش روابط‌ عمومی رسانه ملی، بر‌اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات، سریال «یاور» شبکه سه سیما با حدود ۴۱ درصد مخاطب و رضایت بیش از ۸۱درصد در حد زیاد دومین سریال مورد پسند مردم شده است. رمضان ۹۹ سریال «سرباز» شبکه سه با ۲۴ درصد مخاطب و حدود ۵۱ درصد رضایت در حد زیاد سومین سریال از منظر مردم شده بود که «یاور» در مقایسه با سرباز رشد حدود ۱۷ درصدی مخاطب و رضایت بیش از ۳۰ درصدی در حد زیاد را برای شبکه سه در رمضان امسال به ثبت رسانده است.

فصل چهارم «بچه مهندس» از شبکه دو سیما نیز با ۳۷.۳ درصد مخاطب و رضایت بیش از ۷۲ درصد در حد زیاد در جایگاه سوم سریال‌ های رمضانی سیما در سال ۱۴۰۰ قرار گرفته است.

نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی نشان می‌دهد بیش از ۳۱ درصد مردم در لحظات افطار امسال بیننده برنامه‌های افطاری تلویزیون بوده‌اند و این میزان نسبت به رمضان سال ۹۹ رشد ۳/۵ درصدی را نشان می‌دهد.

بر‌اساس این نظرسنجی دعوت از شبکه یک سیما با بیش از ۱۹ درصد مخاطب و رضایت حدود ۹۲ درصد در حد زیاد و رشدی ۵/۳ درصدی نسبت به رمضان ۹۹ در صدر برنامه‌های افطار شبکه‌های سیما قرار گرفته است.
مثل ماه شبکه سه سیما هم با حدود ۱۵ درصد مخاطب و رضایت حدود ۸۵ درصد در حد زیاد و رشد ۵/۴ درصدی نسبت به رمضان ۹۹ رتبه دوم برنامه‌های افطار شبکه‌های سیما را کسب کرد.
«زندگی پس از زندگی» شبکه چهار سیما در فصل دوم خود حد نصاب رشد برنامه‌های ویژه افطار سال ۱۴۰۰ را نسبت به سال ۹۹ شکست و با حدود ۶ درصد رشد در رأس برنامه‌های افطاری از این منظر قرار گرفت.
بر‌اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی، بیش از ۱۱ درصد مردم امسال پای فصل دوم «زندگی پس از زندگی» نشسته‌اند و بیش از ۹۱ درصد از آن رضایت در حد زیاد داشتند.
ضیافت شبکه قرآن و معارف سیما در هشتمین سال حضورش روی آنتن سیما حد نصاب فصول قبلی خود را شکست و با ۷/۲ درصد مخاطب نسبت به رمضان ۹۹ رشدی ۳/۲ درصدی را در کارنامه خود ثبت کرد.
«آدم‌های خوب شهر» ویژه افطار شبکه دو سیما هم رمضان امسال توانست حدود ۶ درصد را پای تلویزیون بنشاند و نسبت به ‌ویژه افطار این شبکه در سال ۹۹ با عنوان «مکث» رشدی بیش از ۲ درصد را تجربه کند.
شبکه پنج سیما هم امسال ویژه افطار خود را به‌عنوان شهر زیبا جایگزین جشن رمضان سال ۹۹ کرد و توانست ۵ درصد مردم پای سفره‌های افطار را به خود جلب کند و رشدی یک‌درصدی نسبت به سال قبل داشته باشد.
شبکه سلامت هم امسال «ماه ماه» را ویژه افطار خود قرار داد و جایگزین برنامه خرمشهر رمضان ۹۹ کرد و با رشدی ۳/۲ درصدی نسبت به سال قبل بیش از ۴درصد مخاطب را پای برنامه خود نشاند.
بر‌اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی حدود ۲۰درصد از مردم مخاطب ویژه‌برنامه‌های سحر تلویزیون در رمضان امسال بوده‌اند که ماه خدا از شبکه یک سیما با حدود ۱۳ درصد مخاطب و رضایت بیش از ۹۲ درصد در حد زیاد و رشدی حدود ۲ درصد نسبت به رمضان ۹۹ در صدر برنامه‌های سحر سیما قرار گرفت. ماه من از شبکه سه سیما با ۷/۴ درصد مخاطب، به افق بهشت از شبکه دو سیما با ۴/۸ درصد مخاطب، مهمان خدا از شبکه قرآن و معارف سیما با ۴/۵ درصد مخاطب، وقت سحر شبکه افق با ۳/۲ درصد مخاطب و نواهای رمضانی با ۳ درصد مخاطب در رتبه‌های دوم تا ششم ویژه‌برنامه‌های سحر سیما قرار گرفتند.
در میان‌برنامه‌های سحر سیما، به افق بهشت شبکه دو سیما با رشد ۲/۵ درصدی بهترین رشد را نسبت به‌ویژه سحرهای سیما در سال ۹۹ داشته است.
بر‌اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی حدود ۲۹ درصد مردم در رمضان امسال پای برنامه‌های ترتیل‌خوانی قرآن کریم سیمای رسانه ملی نشسته‌اند که شبکه سه سیما با ۱۱/۵ درصد مخاطب در صدر شبکه‌های سیما ایستاده است.
شبکه‌های یک و دو سیما به ترتیب انتخاب‌های دوم و سوم مردم در ترتیل‌خوانی قرآن کریم بوده‌اند.
بیش از ۲۵ درصد از مردم هم در رمضان ۱۴۰۰ پای سخنرانی‌های مذهبی سیما از شبکه‌های مختلف نشسته‌اند و در این میان شبکه سه با ۱۰/۴ درصد مخاطب در رتبه نخست شبکه‌ها قرار گرفته است.
شبکه‌های یک و دو سیما بعد از شبکه سه در رتبه‌های دوم و سوم پخش سخنرانی‌های مذهبی قرار گرفتند.
حدود ۲۶ درصد مردم هم بر‌اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات مناجات‌خوانی شبکه‌های مختلف سیما را بیننده بوده‌اند که در این میان شبکه یک سیما مخاطب بیشتری را پای خود نشانده است و شبکه‌های سه و دو در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.
نظرسنجی مرکز تحقیقات نشان می‌دهد در رمضان ۱۴۰۰ حدود ۲۱ درصد شنونده برنامه‌های رادیو بوده‌اند که در میان شبکه‌های رادیویی شبکه‌های استانی با بیش از ۳۶ درصد مخاطب از این ۲۱ درصد در رأس شبکه‌های صدا قرار گرفته‌اند. بعد از رادیوهای استانی، رادیو آوا، رادیو پیام، رادیو جوان، رادیو ایران، رادیو ورزش و رادیو قرآن در رتبه‌های بعدی شبکه‌های رادیویی در ماه مبارک رمضان قرارگرفته‌اند. شایان ذکر است این نظرسنجی، نظرسنجی نخست مرکز تحقیقات رسانه ملی از برنامه‌های رمضانی رسانه ملی است و نظرسنجی دوم بعد از پایان ماه مبارک رمضان انجام خواهد شد.

گروه رسانه - روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها