342 میلیون دلار صادرات از استان زنجان
در 12 ماهه سال گذشته صورت گرفت؛

342 میلیون دلار صادرات از استان زنجان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری زنجان:

تصویب ایجاد منطقه ویژه اقتصادی زنجان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری زنجان گفت : زنجان به جرگه استان‌های دارای منطقه اقتصادی ویژه ی اقتصادی کشور پیوست.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری زنجان گفت : زنجان به جرگه استان‌های دارای منطقه اقتصادی ویژه ی اقتصادی کشور پیوست.
کد خبر: ۱۳۱۴۲۰۹
به گزارش جام جم آنلاین زنجان؛آبی پور گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته و تایید کمیسیون زیربنایی مجمع تشخیص مصلحت نظام ، با رای مجمع تشخیص مصلحت نظام؛ منطقه ویژه اقتصادی زنجان بعد از ۱۵ سال انتظار مردم و فعالان اقتصادی استان زنجان مصوب شد.

وی افزود: منطقه ویژه ی اقتصادی محدوده جغرافیایی معین در مبادی ورودی یا در درون کشوراست که با هدف جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی و به وجود آمدن عرصه فعالیت‌های تولیدی و تجاری برای افزایش صادرات کالا و ارائه بهینه‌ی خدمات جهت حضور فعال در بازار‌های منطقه‌ای و بین المللی به وجود می‌آید.

به گفته‌ی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، معافیت گمرکی تا سقف ارزش افزوده و پرداخت عوارض گمرکی مازاد بر ارزش افزوده قطعات خارجی در تولیدات ، ورود ماشین‌آلات خط تولید و ابزار و اثاثیه‌ی اداری بدون عوارض گمرکی ، تبعیت از قانون کار مناطق آزاد تجاری و صنعتی در مناطق ویژه ، صدور مجوز ساخت و پایان کار به‌صورت رایگان و  محدودیت نداشتن  زمانی متروکه شدن کالا در منطقه‌ی ویژه از مزایای مناطق ویژه‌ی اقتصادی است.

آبی پور گفت: در چند سال گذشته زیر ساخت صد هکتار زمین، برای اجرای این طرح در استان زنجان آماده سازی شده و اسناد زمین در ۱۰ سال گذشته به نام منطقه ویژه اقتصادی در استان ثبت شده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها