رئیس مرکزاورژانس استان در گفتگوی اختصاصی با جام جم آنلاین البرز؛

نگرانی از عادی شدن شرایط کرونایی در مردم

سخنگوی ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی البرزدر گفتگو با روزنامه جام جم البرزعنوان کرد: نگران عادی شدن شرایط کرونایی درمردم هستیم.
کد خبر: ۱۳۱۴۱۳۳
به گزارش جام جم آنلاین البرز؛ دکتر مهرداد بابایی رئیس مرکزاورژانس البرزبا اعلام اینکه متاسفانه درموج چهارم کرونا حساسیت های درصدی ازمردم به این بیماری ورعایت پروتکل های بهداشتی کمتر شده است گفت: باتوجه موج گسترش جهانی این بیماری و جهش ویروس کرونا درسطح جهان، کمترشدن حساسیت مردم نسبت به این بیماری وعادی انگاری آن مبارزه با ریشه کنی این ویروس را دشوارکرده است.

سخنگوی ستاد کرونای دانشگاه دانشگاه علوم پزشکی البرزبا بیان اینکه خوشبختانه با همکاری مردم ورعایت پروتکل های بهداشتی، درهفته جاری شیب صعودی بیماری از بین رفته و ابتلا به بیماری ثابت شده است افزود: امیدواریم با همکاری همه اقشار مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی شیب بیماری نزولی شود.
دکتر بابایی سه عامل استفاده ازماسک،رعایت فاصله اجتماعی،و تهویه هوای مناسب محل کار و زندگی  را در سلامت مردم و کنترل بیماری کلیدی دانست.
رئیس مرکز اورژانس البرز با اشاره اینکه در حال حاضرشصت و پنج مرکز و 84 بخش عملیاتی اورژانس در استان البرز فعال است افزود:تا رسیدن به استاندارد جهانی در این زمینه 34 مرکز باید به پایگاههای موجود اضافه شود
که خوشبختانه تا پایان سال 10 مرکز به پایگاههای موجود اضافه خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: بطور متوسط روزانه 2000 نفر با مرکز اورژانس کرج تماس می گیرندکه با شیوع بیماری کرونا بین 30 تا 40 درصد به میزان درخواستها افزوده شده است.

سخنگوی ستاد کرونای دانشگاه دانشگاه علوم پزشکی البرزبه روند فرایندموفق تزریق واکسن کرونا در استان اشاره و گفت:تزریق واکسن به کادر بهداشت و درمان و پاکبانان به اتمام رسیده است و تزریق واکسن به افراد بالای 80 سال در حال انجام است.

بابایی با بیان اینکه نیازی نیست افراد واجد شرایط برای تزریق واکسن به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند خاطرنشان کرد:وزارت بهداشت درمان و اموزش پزشکی کد ملی و مشخصات مردم در در اختیار دارد و بسته به اولویت تزریق به افراد واجد شرایط اطلاع رسانی خواد کرد و زمان و مکان تزریق واکسن را اعلام می کند.

رئیس مرکز اورژانس البرزدر پایان افزود:  با توجه به ورود 2 میلیون دوزواکسن به کشوردرروزهای گذشته،با اتمام تزریق واکسن به افراد بالای 80 سال به زودی واکسیناسیون افراد بالای 75 سال اغاز می شود و افراد دارای بیماریهای زمینه ای مانند ،دیابت و بیماران کلیوی بعداز اتمام تزریق واکسن به افراد 65 سال در اولویت تزریق قرار دارند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها