ایرنا: دکتر محمود احمدی نژاد رییس جمهوری در اجتماع مردم شهرستان خرم بید در صفاشهر مرکز این شهرستان گفت: برای اجرای عدالت موضوع معادن خرمبید را در دولت مطرح خواهم کرد.
کد خبر: ۱۳۱۳۵۳

در واکنش به این صحبت رییس جمهوری، مردم خرم بید یکصدا شعار سردادند:
رییس جمهور محترم تشکر تشکر
رییس جمهوری افزود: دولت در شهرستان خرمبید مسایلی از جمله حقوق ملت، معادن و کسانی که کارخانه سنگین را دارند مورد بررسی قرار میدهد.
وی گفت: دولت تصمیم عادلانه خواهد گرفت که در خصوص معادن سنگ، حق به طور حقیقی به حق داران خواهد رسید.
اهالی مردم شهرستان خرمبید در استقبال پرشور از رییس جمهوری اعلام کردند که با وجود معادن بیشمارسنگ دراین شهرستان چیزی از آنها عاید مردم و شهرستان خرم بید نمیشود.
گزارش ایرنا از محل اجتماع مردم برای استماع سخنان رییس جمهوری در صفاشهر مرکز شهرستان خرم بید حاکی است، بر روی نمونهای از سنگهای خرم بید که در ابتدای جایگاه وجود داشت نوشته شده بود:" مرغوبترین سنگ جهان در محرومترین نقطه جهان و مردم بینصیب ".
همچنین دانش آموزان حاضر در جلو قسمت استقبال کاورهایی بر تن داشتند که روی آن نوشته شده "فقط معدن، معدن برای همه".
برخی از حاضران در بین جمعیت نیز پرچمهایی در دست داشتند که بر روی آن نوشته شده بود: " رییس جمهور بسیجی ، مدافع حق ما ، معادن ، معادن ، معادن".
در بین جمعیت حاضر نشریهای با مضمون " دستت را بده بدستم ، بگیر دستم را " به صورت گسترده پخش شدهبود و همچنین نشریه ویژه سفر رییس جمهوری بین مردم توزیع شد که در آن مکاتبات ، نامهها ، اعتراضات مردمی در خصوص معادن سنگ مرمریت انگورک و چاه مرغی چاپ شده بود.
رییس جمهوری با بیان اینکه آن چیزی که صفا و خرمی و قدرت و عزمت ایجاد می کند، باطن خوب و ایمانی و پاک و صمیمی مردم این دیار است، گفت: دولت دو منطقه نمونه گردشگری برای شهرستان خرم بید تصویب میکند.
بهگفته وی، تجهیز بیمارستان این شهرستان، طرح توسعه آبخیزداری در منطقه تنگ حنا و اراضی مرغاب و یک سهمیه ویژه از صندوق ذخیره ارزی برای توسعه صنعت در این شهرستان از جمله مصوبات دولت است.
رییس جمهوری در دومین روز هیات دولت به فارس امروز در جمع مردم خرم بید فارس صحبت کرد.
شهرستان خرم بید به مرکزیت صفاشهر دارای دو شهر صفاشهر و قادآباد ، دو بخش مرکزی و مشهدمرغاب ، سه دهستان و آبادی است.
معادن سنگ انگورک ، چاهمرغی ، کوه سفید حسن آباد ، خورجان ، سیلس ، سنگ گچ ، شن و ماسه از معادن مهم شهرستان خرم بید است.
خرم بید در کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها