jamejamonline
اقتصادی اقتصاد ایران کد خبر: ۱۳۱۲۱۴۲   ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰  |  ۱۸:۰۰

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی خبر داد؛

کاهش شدید پروازها در موج چهارم کرونا

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی از کاهش شدید پروازهای مسافری در موج چهار کرونا خبر داد و گفت: در شرایطی که ایرلاین‌ها در ضرر و زیان سنگینی ناشی از کاهش درآمد و افزایش هزینه‌های خود به سر می‌برند، انتظار می‌رود دولت از شرکت‌های هواپیمایی به صورت ویژه‌ای حمایت کند.

به گزارش جام جم آنلاین، مقصود اسعدی سامانی در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: شرکت‌ های هواپیمایی در دوران شیوع ویروس کرونا و طی ۱۴ ماه گذشته همچنان در شرایط اضطرار هستند و نیاز به حمایت‌های بیشتر و ویژه‌ای از سوی دولت دارند. چرا که تنها پروازهای مسافری و خارجی و داخلی در موج چهارم کرونا و در این ایام کاهش شدیدی پیدا کرده است بلکه هزینه‌های ایرلاین‌ ها نیز بیشتر شده و آن‌ها را در وضعیت بدی قرار داده است.

وی افزود: پرواز به عراق و ترکیه همواره جزو بیشترین پروازهای خارجی بود که یکی ممنوع و دیگری به شدت محدود شده است و هم اکنون به دلیل رعایت محدودیت ظرفیت ۶۰ درصدی مسافر نیز درآمدهای ایرلاین‌ ها به شدت کاهش یافته و این مسئله خود سبب بروز مشکلات بسیاری شده است که نیاز به حمایت ویژه از سوی دولت داریم.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ادامه داد: همه کشورهای دنیا از کسب‌وکارهای آسیب دیده و ایرلاین‌های خود حمایت ویژه ای می کنند و البته که دولت در سال گذشته به ما تسهیلات ۱۲ درصدی داد و در آن شرایط حمایت خوبی بود اما شرکت‌های هواپیمایی بدهی شان انباشته شده است و نیاز داریم که دولت در سال جاری و با توجه به ادامه شرایط کرونایی اقدام به ارائه تسهیلات کرونایی به صنعت حمل و نقل هوایی کند.

اسعدی سامانی گفت: همه مشکلات این صنعت به ویژه ایرلاین‌ها را در نامه‌ای به وزیر راه و شهرسازی نوشته‌ایم و صورت‌های مالی مان را نیز ارسال کرده‌ایم تا شخص وزیر در جریان این ضرر و زیان قرار بگیرند و امیدواریم امسال حمایت‌های دولت از ایرلاین‌ها ادامه داشته باشد.

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر
پایان احتکار مسکن؟

پایان احتکار مسکن؟

نخستین مصوبه مجلس یازدهم که به‌طور مستقیم به مطالبات مردم اختصاص داشت، مربوط به مالیات بر خانه‌ های خالی (احتکار مسکن) و اصلاح قانون مالیات‌ ها در این زمینه بود.

چرا هزینه نقل‌وانتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی گران است؟

چرا هزینه نقل‌وانتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی گران است؟

موضوع هزینه سند نقل‌ و انتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی یکی از گلایه‌های مهم مردم در سال‌های گذشته بوده است؛ این موضوع در حالی است که با میانداری مقامات پلیس راهور، افکار عمومی شناسنامه خودرو (برگ‌ سبز) صادره از سوی نیروی انتظامی را به عنوان سند خودرو کافی می‌دانند و از این نظر معتقدند هزینه دریافتی در دفاتر اسناد رسمی بابت ثبت رسمی نقل‌وانتقال خودرو، گران و بار مضاعفی بر دوش مردم به حساب می‌آید.

چرا دیپلماسی اقتصادی را باید جدی گرفت؟

چرا دیپلماسی اقتصادی را باید جدی گرفت؟

چندی پیـش محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس در جریان حضور وزیرخارجه در صحن مجلس و پس از قانع نشدن نمایندگان از پاسخ‌های وزیرخارجه، در جملاتی به بیان ضرورت احیای دپیلماسی اقتصادی در این وزارتخانه کلیدی پرداخت و عنوان کرد: باید نام وزارت خارجه را تغییر دهیم و اگر نیاز است این کار را هم دنبال کنیم و نام آن را به وزارت خارجه و تجارت امور بین‌الملل تبدیل کنیم.

گفتگو

بیشتر
تکمیل مسکن مهر؛ 4 ماه بعد

گفت‌وگو با مهدی هدایت، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس درباره سرنوشت مسکن مهر و طرح اقدام ملی مسکن

تکمیل مسکن مهر؛ 4 ماه بعد

پیشنهاد سردبیر بیشتر