بنابر تازه‌ترین گزارش ها؛

۵.۵ میلیون قبضه سلاح در آمریکا فرخته شد

بنابر تازه‌ترین گزارش ها فروش سلاح در سه ماه نخست سال ۲۰۲۱ در آمریکا به ۵.۵ میلیون قبضه اسلحه رسید که از سال ۱۹۹۹ میلادی سابقه نداشته است.
کد خبر: ۱۳۱۲۱۱۴

به گزارش جام جم آنلاین، شبکه خبری آمریکایی «سی.بی.اس نیوز» با انتشار این خبر افزود: شهروندان آمریکایی در سال ۲۰۲۰ به دلایلی همچون همه گیری ویروس کرونا، کشتار شهروندان رنگین پوست به دست نیروهای پلیس آمریکا که تمامی آنها بحران و ناامنی در این کشور ایجاد کرد ، برای تامین امنیت خود به خرید اسلحه روی آوردند تا آمار بی سابقه ای از فروش اسلحه رقم بخورد اما با آغاز سال ۲۰۲۱ این میزان فروش به شدت افزایش یافت.

سی.بی.اس نیوز در ادامه گزارش داد: بنابر آمار ارائه شده از سوی «بنیاد شوتینگ نشنال اسپورت» نزدیک به پنج میلیون و ۵۰۰ هزار قبضه اسلحه در آمریکا به فروش رفته است.

این رسانه آمریکایی افزود: این میزان از فروش سلاح گرم در آمریکا تنها طی مدت سه ماه نخست سال ۲۰۲۱ نسبت به مدت مشابه آن ۱۳درصد افزایش نشان می دهد و حتی این میزان از فروش اسحله طی مدت سه ماهه، از سال ۱۹۹۹ میلادی بدین سو بی سابقه است.

سی.بی.اس نیوز افزود: چنانچه این روند همچنان ادامه یابد احتمال آن می رود تا آمار فروش سلاح گرم در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال ۲۰۲۰ میلادی که در مجموع ۲۱میلیون قبضه سلاح گرم به فروش رسید، رکورد بی سابقه ای بر جای بگذارد..

بنابراین گزارش، فروش اسلحه طی دو دهه در آمریکا رشد فزاینده ای داشته است چراکه در سال ۲۰۰۰ میلادی در مجموع هشت میلیون و ۵۰۰هزار قبضه اسلحه فروخته شد.

فروش سلاح در آمریکا به خشونت ها در این کشور دامن زده است و بر اساس برخی آمارهای منتشر شده سالیانه حدود 38 هزار آمریکایی بااستفاده از سلاح کشته می شوند.

خشونت در آمریکا از هر نوعی جان شهروندان این کشور را تهدید می کند، از یک سو رفتار پلیس آمریکا در به قتل رساندن آمریکایی های به ویژه رنگین پوست و از سوی دیگر خشنوت های مسلحانه که به یک بیماری اجتماعی بدل شده است .

شبکه خبری سی ان ان ۲۹ فروردین در گزارشی عنوان کرد: پس از همه گیری ویروس کرونا اکنون همه گیری خشونت کشتن افراد با سلاح گرم گریبان این کشور را گرفته به نحوی که جو بایدن خواستار درمان این همه گیری در این کشور شده است.

به گفته سی.ان.ان آمریکا تنها طی یک ماه گذشته شاهد ۴۵ مورد خشونت با سلاح گرم و کشتار بوده است.

آمریکایی ها صاحب ۴۰۰ میلیون قبضه اسلحه

سی ان ان ادامه داد: آمریکا یکی از مسلح ترین شهروندان جهان را دارد که صاحب ۳۹۳میلیون قبضه سلاح گرم می باشند و با این محاسبه، هر شهروند آمریکا در طول عمر خود حداقل یک بار تجربه مواجهه با خشونت سلاح گرم را داشته است.

متمم دوم قانون اساسی ایالات متحده آمریکا، از حق مردم برای داشتن سلاح و حمل آن حمایت می کند که در ۱۵ دسامبر ۱۷۹۱، به عنوان بخشی از ده متمم گنجانده شده در منشور حقوق ایالات متحده آمریکا به تصویب رسیده است.

موسسه پژوهشی «اسمال آرمز» (Small Arms)؛ یک موسسه پژوهشی در ژنو سوئیس، بنابر تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۷ بعمل آورد، نشان داد که برای هر ۱۰۰ آمریکایی حدودا ۱۲۰ قبضه سلاح گرم وجود دارد اما برای کشور یمن که دومین کشور از بابت حمل سلاح بعد از آمریکا شناخته می شود از هر ۱۰۰ شهروند تنها ۵۳ نفر به سلاح گرم مسلح هستند.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها