سیمای فارس با مجموعه پویا نمایی «سفرهای سعدی» زندگی او را روایت می‌کند

دور دنیا با سعدی

مجموعه پویانمایی «سفرهای سعدی» در ۲۶قسمت و با موضوع حکایات بوستان سعدی در صدا و سیمای مرکز فارس تولید شده و به زودی روی آنتن خواهد رفت. مجموعه‌ای که به گفته سازندگانش در تراز بالای تولید قرار دارد و می‌تواند همراهانش را با حکایات سعدی به خوبی همراه کند.
مجموعه پویانمایی «سفرهای سعدی» در ۲۶قسمت و با موضوع حکایات بوستان سعدی در صدا و سیمای مرکز فارس تولید شده و به زودی روی آنتن خواهد رفت. مجموعه‌ای که به گفته سازندگانش در تراز بالای تولید قرار دارد و می‌تواند همراهانش را با حکایات سعدی به خوبی همراه کند.
کد خبر: ۱۳۱۱۸۸۴

سراغ تهیه‌کننده این اثر و مدیرکل صدا و سیمای فارس رفتیم تا برایمان از جزئیات این مجموعه پویانمایی بگویند.

سعدی در دل روایت‌ها حضور دارد

مجموعه پویانمایی «سفرهای سعدی» به مناسبت روز بزرگداشت سعدی در صدا و سیمای مرکز فارس تولید شده است.

مجموعه پویانمایی سفرهای سعدی نگاهی متفاوت به حکایت‌ های بوستان سعدی داشته و با اقتباس از آثار و حکایت‌های بیان شده توسط این شاعر بزرگ فارسی‌زبان، داستان خود را روایت می‌کند.

ویژگی مجموعه سفرهای سعدی این است که این شاعر، خود در دل ماجراها نقش دارد و تنها راوی قصه‌ها نیست. روایت داستانی این پروژه از شیراز آغاز می‌شود و قصه با استناد به اسناد تاریخی و کتاب‌های سعدی در مسیر سفر او در جریان است.

آن‌گونه که سید عباس فاطمی رئیس مرکز سیمای استان‌های رسانه ملی گفته چیزی که کار را برای گروه تولید این مجموعه دشوار می‌کرد خلاصه و موجز بودن برخی حکایت‌ها بود که در یک جمله و حتی چند کلمه دنیایی از پند و اندرز را انتقال می‌داد و از آنجا که تاکید گروه سازنده ابتر نماندن این حکایات در داستان بود، تلاش شد تا کوتاهی داستان‌ها با استفاده از شیوه‌های ابداعی جبران شود. در این انیمیشن استادان و پیشکسوتان عرصه دوبله استفاده شده است.

۲۸۶ دقیقه سفر سعدی

مجموعه پویانمایی سفرهای سعدی به تهیه‌کنندگی الهام نادری‌فرید و گروه کارگردانی علیرضا مسکوکی و سامان عبدی‌نژاد در دو فصل ۱۳‌قسمتی تولید شده است؛ این اثر که سرپرستی نویسندگان آن را عباس کریمی‌عباسی بر عهده داشته به سفارش سیمای استان‌ها در صدا وسیمای مرکز فارس با مدت زمان ۲۸۶ دقیقه تولید شد. طرح ادامه تولید این مجموعه در سیمای استان‌ها به تصویب رسیده و قرار است پس از اتمام ۲۶ قسمت فصل‌های اول و دوم، نگارش و تولید ۲۶ قسمت بعدی آغاز شود.

بزرگان دوبله ‌سفرهای سعدی

مدیریت دوبلاژ این مجموعه را فواد شافی بر عهده داشته و تورج نصر، سعید مقدم‌منش، سعید بحرالعلومی، اشکان صادقی، علی باقرلی، مهرداد سوری، دیانوش آصف‌‌وزیر، علیرضا مویدی، مهرداد معمارزاده، سعید نبوی، علیرضا ذوالفقاری، ستاره ا...‌دادی، علیرضا سالار‌کیا، زهره گروسی و مهدی رحیمی هم صداپیشگان آن هستند ضمن این‌که یاسر فرهادی به عنوان گوینده نقش سعدی در این پروژه حضور دارد.

دیگر عوامل تولید «سفرهای سعدی» سامان‌ عبدی‌ نژاد به عنوان سرپرست انیماتورها، محمد‌علی درگاهی در مقام طراحی و ترکیب صدا و بهرنگ قدرتی به عنوان سازنده موسیقی، زهرا دمز‌آبادی مدیر روابط عمومی هستند.

علیرضا ملوندی - رسانه / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها