منابع امنیتی عراقی خبر دادند

طرح امنیتی ویژه ماه مبارک رمضان در عراق

منابع امنیتی عراقی از طرح امنیتی ویژه ماه مبارک رمضان در عراق که شامل عملیات‌های پیشدستانه به منظور ممانعت از هرگونه تحرک تکفیری‌هاست، خبر دادند.
کد خبر: ۱۳۱۰۶۱۰
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، «تحسین الخفاجی» سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق از طرح ویژه ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: طرح شامل عملیات‌های پیشدستانه علیه تروریست‌هاست.

وی افزود: آنچه ما الان در سلسله جبال« حمرین» و در دیالی و الانبار و جنوب غرب کرکوک انجام می‌دهیم، عملیات پیشدستانه علیه تروریست‌هاست زیرا می‌دانیم که در طول ماه مبارک رمضان درصدد انجام برخی اقدامات تروریستی برخواهند آمد.

الخفاجی بیان کرد: نیروی هوایی عراق بیش از 20 روز است که حملات پیشدستانه با جنگنده‌های خود علیه شبکه‌های داعشی و مخفیگاه‌های آنها انجام می‌دهد.

تشریح نتایج نهایی عملیات در «حمرین» دیالی

 اداره اطلاع رسانی امنیتی عراق به تشریح نتایج عملیات در حمرین در استان دیالی پرداخت و اعلام کرد: عملیاتی که برای پاکسازی غرب دریاچه «حمرین» و مناطق مجاور آن از روز 21 ماه آوریل جاری شروع شد، بازمانده‌های داعشی را هدف قرار داد.

در این بیانیه آمده است: نتایج نهایی این عملیات هلاکت 5 تروریست و انفجار 13 بمب، کشف 9 چاشنی انفجاری، دو موشک گراد و همچنین ویرانی هفت تونل و 42 مخفیگاه و انبار مهمات و تسلیحات داعش بود.
از سوی دیگر «صادق الحسینی» سخنگوی محور دیالی حشد شعبی عراق اعلام کرد که نیروهای حشد شعبی با حمایت نیروهای پشتیبان کننده طی 48 ساعت گذشته از عملیاتی که در هشت منطقه شروع کرده‌اند، موفق به پاکسازی مناطق گسترده با شرایط سخت جغرافیایی در عمق تپه های حمرین و اطراف آن شدند.

وی افزود: همه اهداف از پیش تعیین شده این عملیات محقق شد و شمار زیادی از تروریست‌ها به هلاکت رسیدند و ده‌ها مخفیگاه و بمب داعشی منفجر شد.

الحسینی تاکید کرد: این عملیات اهداف دیگری را هم دنبال می‌کرد و آن تامین خطوط انتقال برق و قطع همه خطوط رخنه مخفی داعش میان مناطق و نیز بازاستقرار و حضور در برخی دشت‌های مهم بود.
سخنگوی محور دیالی حشد شعبی عراق بیان کرد: عملیات سبب تحکیم طرح امنیتی ماه مبارک رمضان برای دفع خطر تروریسم از شهرها و روستاها و قصبات خواهد شد.

تاکید بر ضرورت تشکیل اتاق عملیات ویژه حفاظت از خطوط انتقال برق در عراق

«مضر الکروی» نماینده پارلمان عراق خواستار تشکیل اتاق عملیات ویژه به منظور حمایت از خطوط انتقال برق در این کشور شد.

وی افزود: هدف قرار گرفتن خطوط انتقال برق بخش اعظم آن در چهار استان از جمله دیالی از سوی داعش انجام می‌گیرد.

الکروی بیان کرد: با نزدیک شدن به فصل گرما بر دامنه حملات افزوده می‌شود و هدف تروریست‌ها از کار انداختن فعالیت‌های اقتصادی و اذیت ساکنان است.

وی با اشاره به حملات مکرر به خطوط انتقال برق، تاکید کرد: طی ماه‌های اخیر هفت حمله ثبت شده است که این تشکیل اتاق عملیات برای حمایت از دکل‌های برق را طلب می‌کند.

الکروی ادامه داد: داعش از هفت سال قبل دکل‌های برق را هدف قرار می‌دهد و حدود 30 تا 40 حمله طی سالیان اخیر شده است که این حجم توطئه داعش در هدف قرار دادن خطوط انتقال اصلی در دیالی را به طور مثال نشان می‌دهد.

یادآور می‌شود که که دیالی از حملات سریالی به خطوط انتقال برق رنج می‌برد و آخرین مورد آن هم دو هفته قبل بود که دکل برق در ناحیه «المنصوریه» هدف قرار گرفت.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها