ستاد فرماندهی عملیات مشترک عراق:

عملیات تروریستی داعش برای ماه رمضان خنثی شد

ستاد فرماندهی عملیات مشترک عراق اعلام کرد، توطئه داعش برای انجام عملیات تروریستی در استان کرکوک در ماه رمضان با دستگیری عاملان آن خنثی شد.
کد خبر: ۱۳۱۰۵۶۷

به گزارش جام جم آنلاین، ستاد عملیات مشترک عراق در اطلاعیه‌ای عملیات ضد داعش خود را «پیش دستانه» اعلام و تصریح کرد، این عملیات با هماهنگی و همکاری اطلاعاتی ستاد امنیتی کرکوک صورت گرفته است.

عملیات تروریستی از پیش برنامه ریزی شده تروریست‌ها با اعتراف متهمان از قبل بازداشت شده فاش گردید. این متهمان به وجود و تحرک تیمی متشکل از هفت نفر در استان کرکوک که قصد عملیات تروریستی در ماه رمضان را داشتند اعتراف کردند که موجب عملیات پیش دستانه نیروهای امنیتی علیه این اقدام شد.

ستاد عملیات مشترک عراق به جزییات ختثی سازی عملیات، نحوه دستگیری این هفت نفر و نقشه عملیات این افراد اشاره نکرده است.

پرونده هفت نفر یاد شده پس از دستگیری به مراجع قضایی ارجاع شده است.

شورای عالی قضایی عراق امروز (دوشنبه) برای پنج نفر از تروریست‌ هایی که در سال‌های گذشته اقدام به عملیات تروریستی علیه ماموران امنیتی و غیرنظامیان کرده بودند، حکم اعدام صادر کرد.

چند روز پیش هم یک عملیات تروریستی از پیش طراحی شده برای ماه رمضان در استان الانبار با کشف مهمات، تجهیزات و مواد منفجره‌ای که تروریست‌ها کار گذاشته بودند خنثی شد.

همچنین دستگاه مبارزه با تروریسم عراق نیز ۶ تروریست را در عملیات جداگانه‌ای در پایتخت و استان‌های الانبار و نینوا دستگیر کرد.

یحیی رسول سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح در این باره گفت: نیروهای سرویس ضد تروریسم چهار تروریست را در استان غربی الانبار، در غرب کشور دستگیر کردند.

در ادامه یکی از تروریست های تحت تعقیب هم در منطقه «کرخ» در بغداد دستگیر شد و تروریست دیگر هم در کوه های مخمور در استان نینوا به چنگ نیروهای امنیتی افتاد.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها