متخصصان انگلیسی توضیح دادند؛

پریدن پلک نشانه چیست؟

متخصصان انگلیسی می‌گویند پریدن پلک می‌تواند نشانه کمبود برخی ریزمغذی‌ها در بدن باشد.
متخصصان انگلیسی می‌گویند پریدن پلک می‌تواند نشانه کمبود برخی ریزمغذی‌ها در بدن باشد.
کد خبر: ۱۳۱۰۳۸۸

به گزارش جام جم آنلاین، ایرانیان از دیرباز پریدن پلک را نمادی از آمدن مهمان و عزیزی غائب می‌دانند. با این حال، پریدن پلک از جنبه پزشکی دلایل دیگری دارد. از عوامل روانی مانند اضطراب و استرس گرفته تا عوامل فیزیولوژی مانند کمبود ویتامین B۱۲ می‌تواند دلیل بروز این عارضه باشد.

ویتامین B۱۲ مانند سایر ویتامین‌های خانواده B برای سلامتی بدن بسیار ضروری است. این ویتامین در ساخت غشای سلول‌ها به کار می‌رود و در صورت کمبود آن غشای سلولی فرم نامناسب به خود می‌گیرد.

اعصاب از سلول‌ های عصبی بی شماری تشکیل شده است و در نتیجه کمبود ویتامین B۱۲ می‌تواند باعث بروز مشکل در غشای سلولی آن‌ها شده و در نهایت عارضه پریدن پلک را به همراه داشته باشد.

متخصصان انگلیسی می‌گویند پریدن پلک می‌تواند یک عارضه رنج آور باشد، اما به طور کلی نشانه یک بیماری جدی نیست و جای نگرانی ندارد. به طور عمومی دلیل اصلی بروز این عارضه داشتن رژیم غذایی عاری از ویتامین B۱۲ است.

پریدن پلک عموماً در یک چشم دیده می‌شود و باعث بروز درد و رنج در فرد نمی‌شود. این موضوع می‌تواند تمامی افراد را درگیر کند. حتماً تاکنون تجربه پریدن پلک هایتان را داشته اید بدون آنکه دلیل بروز آن را بدانید. این موضوع شاید باعث دستپاچگی و خجالت شما شود، ولی باید بدانید این پرش پلک آنقدر سریع صورت می‌گیرد که اطرافیان به ندرت به وقوع آن پی می‌برند.

یک متخصص انگلیسی در این باره می‌گوید: دلیل اصلی پریدن پلک با عوامل سبک زندگی ارتباط دارد. اگر رژیم غذایی فرد به میزان کافی حاوی ویتامین‌های B۱۲ و D نباشد، باعث بروز این عارضه شود. با این حال، نباید نگران باشید. پریدن پلک نشانه ابتلا به بیماری خطرناکی نیست و تنها می‌توانید با غنی کردن رژیم غذایی خود این عارضه را برطرف کنید.

یک تحقیق از سوی دانشمندان ارتباط میان پریدن پلک و کمبود ویتامین B۱۲ را اثبات کرده است. با این حال، منیزیم نیز نقش مهمی در عملکرد سلول ها، بافت‌ها و اندام‌های بدن ایفا می‌کند و کمبود آن هم می‌تواند منجر به اسپاسم پلک‌ها شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها