طرز تهیه بنیه خرما

راه و رسم قوی‌ماندن

کوفته کاری گوشت از کوفته های لطیف تهیه شده و در سس تند و خوش طعم جوشانده شده است. این دستور العمل تمام عطر و طعم اصیل کوفته قدیمی را دارد اما به روشی آسان تر و قابل دسترس تر درست می شود.
کد خبر: ۱۳۰۸۷۷۵

کوفته کاری گوشت از کوفته های لطیف تهیه شده و در سس تند و خوش طعم جوشانده شده است. این دستور العمل تمام عطر و طعم اصیل کوفته قدیمی را دارد اما به روشی آسان تر و قابل دسترس تر درست می شود. 
مواد لازم برای تهیه کوفته کاری کشمیری:
۱ پیاز کوچک (۱۲۰ گرم بعد از پوست گرفتن) تقریباً خرد شده۱ فلفل قرمز چیلی بدون ساقه و تقریباً خرد شده¼ لیوان برگ گشنیز۱ قاشق غذاخوری برگ نعناع، اختیاری۱ قاشق چایخوری سیر خرد شده۱ قاشق چایخوری زنجبیل خرد شده۵۰۰ گرم گوشت گاو (ترجیحاً چربی کامل)۲ قاشق غذاخوری آرد نخودچی۱ عدد تخم مرغ، به آرامی زده شود۱ قاشق چایخوری آب لیمو تازه۱/۲ قاشق چایخوری پودر زیره۱/۲ قاشق چایخوری پودر گشنیز۱/۲ قاشق چایخوری پودر زردچوبه۱/۲ قاشق چایخوری پودر فلفل سیاه۱/۲ قاشق چایخوری پودر چیلی قرمز۱/۲ قاشق چایخوری گرام ماسالا۱ قاشق چایخوری نمکبرای سس کاری۱ پیاز بزرگ تقریباً خرد شده۲ گوجه فرنگی متوسط (یا ۳ ریز) تقریباً خرد شده۱ فلفل قرمز چیلی بدون ساقه و تقریباً خرد شده¼ فنجان روغن بی رنگ۱ قاشق چایخوری دانه های زیره۳ میخک کامل۲.۵ سانت چوب دارچین۱ برگ بو۱-۲ غلاف هل سبز۴-۵ حبه سیر خرد شدهتکه زنجبیل ۱ سانتی۳ قاشق غذاخوری ماست پرچرب۱ قاشق چایخوری پودر زیره۱ قاشق چایخوری پودر گشنیز½-۱ قاشق چایخوری پودر چیلی قرمز۱/۲ قاشق چایخوری پودر زردچوبه۱/۴ قاشق چایخوری پودر پاپریکا (معمولی یا دودی) (اختیاری)۱ و ½ قاشق چایخوری نمک۲ فنجان آب½ قاشق چایخوری گرام ماسالا۱-۲ قاشق غذاخوری برگ گشنیز
طرز تهیه و دستور پخت کوفته کاری کشمیری:
۱. پیاز، فلفل چیلی سبز، برگ های گشنیز و برگ نعناع (در صورت استفاده) را در غذاساز ترکیب کنید. از روشی استفاده کنید تا پیازها ریز خرد شوند اما مخلوط نشوند. شما نمی خواهید پیاز خیلی خراب شود و آب آزاد کند. سپس بقیه مواد ذکر شده در زیر کوفته را اضافه کنید (از جمله گوشت) و پردازش را برای ترکیب حدود ۳۰ ثانیه یا فقط تا زمانی که مخلوط شود، انجام دهید.
۲. با استفاده از کمی روغن برای چرب کردن دستان خود، کوفته هایی به قطر ۳ تا ۴ سانت درست کنید. باید حدود ۲۵ کوفته درست کند. کنار بگذارید.
۳. غذاساز خود را بشویید. سپس دوباره از عملکرد قبلی استفاده کنید تا پیاز را خرد کنید. بردارید و کنار بگذارید. سپس گوجه فرنگی و فلفل چیلی سبز را خرد کنید. کنار بگذارید.
۴. یک ظرف بزرگ و سنگین را روی حرارت زیاد گرم کنید. روغن و ادویه جات را به آن اضافه کنید، و اجازه دهید چند ثانیه تفت بخورند. سپس پیاز خرد شده را اضافه کرده و تفت دهید، مرتباً هم بزنید، به مدت ۷-۸ دقیقه یا تا زمانی که طلایی شود. حرارت را متوسط ​​تا زیاد کنید. سیر و زنجبیل را اضافه کنید و ۲ دقیقه دیگر تفت دهید، تا پیازها رنگ بیشتری پیدا کنند. گوجه فرنگی و مخلوط فلفل چیلی سبز و به دنبال آن ماست، ادویه و نمک اضافه کنید. ۵-۴ دقیقه یا تا زمانی که روغن شروع به جدا شدن از مخلوط کند، تفت دهید.
۵. ۲ فنجان آب اضافه کنید و حرارت را زیاد کنید تا جوش بیاید. وقتی آب به جوش آمد، حرارت را به کمترین مقدار کاهش دهید. هنگامی که جوش آن متوقف شد، کوفته را در یک لایه قرار دهید.
۶. حرارت را به متوسط برسانید، روی آن را بپوشانید و اجازه دهید ۱۰ دقیقه بپزد. کوفته را بیرون آورده و به آرامی به جوش آورید. حرارت را کم و متوسط کنید. روی آن را بپوشانید و اجازه دهید تا ۳۵ دقیقه دیگر دم بکشد، یک بار هم بزنید، تا پخته شود.
۷. اجازه دهید آب تبخیر شود تا کوفته با قوام مورد نظر ساخته شود. در صورت نیاز مزه را تنظیم کرده و به آن نمک اضافه کنید. گارام ماسالا و گشنیز بپاشید. در صورت تمایل، گرم و با تخم مرغ های آب پز شده سرو کنید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها