آیین تجلیل از دست‌اندرکاران مجموعه‌های نمایشی سال ۹۹ برگزار شد

۴۲ سریال در ۱۴۰۰

مراسم تجلیل از دست اندرکاران مجموعه‌های نمایشی سال ۹۹ با حضور دکتر علی عسکری ریاست سازمان و دکتر شاه‌آبادی معاون سیما و جمعی از مدیران شبکه‌ها و هنرمندان سریال‌ها صبح روز گذشته در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد.
کد خبر: ۱۳۰۷۷۳۵

در این مراسم تعدادی از بازیگران و کارگردانان و تهیه‌کننده‌های سریال‌های سال ۹۹ حضور داشتند. در ابتدای این مراسم که با اجرای محمد سلوکی برگزار و همزمان از شبکه تماشا پخش شد، کلیپی از دیدار رهبر معظم انقلاب با هنرمندان در سال‌های گذشته به نمایش درآمد که در آن هنرمندان دغدغه‌ها و مشکلات‌شان را با رهبر معظم انقلاب در میان گذاشته بودند.

سلوکی در بخش ابتدایی اجرای خود با یادی از هنرمندان درگذشته سال ۹۹ بیان کرد که امسال ۲۳ سریال در طول سال روی آنتن شبکه‌های سیما رفت که در مجموع نزدیک به ۴۹۶ قسمت می‌شود. پس از آن وله‌ای از سریال‌هایی که در سال ۹۹ پخش شده به نمایش درآمد و معاون سیما نخستین کسی بود که پشت تریبون قرار گرفت و سخنانی را بیان کرد.

علی عسکری: سند گام دوم، نقشه راه همه برنامه‌ سازان باشد

دکتر علی عسکری با تاکید بر این‌که بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب عصاره خواست ملت ایران در رسیدن به آینده است، گفت: همه گونه‌های برنامه‌سازی ما در رسانه ملی باید رنگ‌و‌بوی این بیانیه را بگیرد و القای امید به آینده و پیشرفت، از شاخص‌ترین ویژگی‌های این بیانیه است که باید در برنامه‌های مختلف، به‌ویژه گونه نمایشی آن را مشاهده کنیم.

رئیس رسانه ملی در آیین تجلیل از عوامل مجموعه‌های نمایشی سیما در سال ۹۹، گونه‌ نمایشی را در میان قالب‌های برنامه‌سازی موثرترین برشمرد و افزود: هیچ قالبی مانند قالب سریال و کار‌های نمایشی در القای امید و ترسیم آینده زیبا و متعالی اثرگذار نیست و باید محتوای غنی‌تری را در این گونه شاهد باشیم.

رئیس سازمان صداوسیما در این آیین با بیان این‌که سال ۹۹ با شیوع بیماری کرونا سال استثنایی در ۱۰۰ سال اخیر بوده است، گفت: این شرایط موجب تعطیلی بسیاری از مشاغل شد و ما هم بیم داشتیم که سریال‌سازی در رسانه ملی تحت تاثیر قرار بگیرد اما همت شما هنرمندان و همکارانم در رسانه ملی ورق را برگرداند و شاهد رشد نسبی سریال‌سازی بودیم.

وی با بیان این‌که این بیماری به بسیاری از مشاغل و صنایع ازجمله سینما ضربه بزرگی زد، گفت: با وجود این شرایط، اهالی رسانه ملی در همه بخش‌ها پای کار بودند و لحظه به لحظه فعالیت کردند و زمانی که همه مردم باید در خانه می‌ماندند، اهالی رادیو و تلویزیون فداکارانه پای کار ماندند.

دکتر علی عسکری با یادآوری روزهای پایانی سال ۹۸ و آغاز شرایط کرونایی گفت: از آن زمان تاکنون همه مشغول فعالیت‌اند و فداکارانه در رسانه ملی کار می‌کنند. رئیس رسانه ملی با اشاره به آمار سریال‌های پخش شده در سال ۹۹ گفت: این آمار که به‌طور نسبی از سال‌های گذشته بیشتر بوده است، حاصل تلاش همکاران ما در این عرصه است و جای قدردانی دارد؛ البته آثار از نظر کیفی قابل نقد هستند و ما از همه نقدهای منصفانه و عالمانه استقبال می‌کنیم و آن را روی چشم می‌گذاریم.

رئیس رسانه ملی با اشاره به این‌که دغدغه ما در رسانه ملی دغدغه کیفیت و اثرگذاری است، گفت: ما در آسیب‌شناسی که در سیما فیلم به انجام رسید، به این نتیجه رسیدیم که اصلاح فیلمنامه پس از نگارش به ساختار عظیمی‌که در داستان طراحی شده است، لطمه می‌زند و باید ساختار را به گونه‌ای تغییر داد تا از ابتدا درست حرکت کنیم.

دکتر علی عسکری گفت: پس از اتمام نگارش نمی‌توان چندان تغییری در ساختار داد و ما اگر می‌خواهیم با کیفیت‌تر عمل کنیم، باید یک مرحله عمیق‌تر شویم و به زمانی که طراحی ایده صورت می‌گیرد و در مرحله خلق ایده یا به اصطلاح (ژنتیک کار) برگردیم و این همان سند مفهومی است؛ یعنی در ابتدا باید سند مفهومی را طراحی کنیم. وی افزود: برای این‌که بتوانیم بنا به اقتضائات جامعه، اقتصاد، فرهنگ و خواست جوانان و مردم بپردازیم، باید به زمانی که شاکله اصلی کار طراحی می‌شود و زمانی که ایده شکل می‌گیرد، منتقل شویم.

رئیس رسانه صداوسیما با بیان این‌که همه ویژگی‌های پایه‌ای یک سریال در مرحله خلق ایده اولیه وجود دارد و از آنجا شکل می‌گیرد و سپس بسط می‌یابد، گفت: توجه به این‌که با چه حیطه‌، چه مساله و چه ساختاری از مسائل مواجه می‌شویم که باید ارتباطات علت و معلولی و معقول آن را درک کنیم بسیار مهم است و به همین علت ما باید پس زمینه و زمینه سریال را به خوبی بشناسیم و پس از آن فیلمنامه بنویسیم.

رئیس رسانه ملی انتخاب سوژه را مرحله بعد از مرحله طرح ایده دانست و گفت: موضوع کلیدی دیگر بعد از پس زمینه کار، یافتن سوژه مناسب است که بتواند داستانی پرجاذبه را خلق کند که برای بیننده جذاب باشد.

دکتر علی عسکری توجه به این مساله را که پیام سریال چه خواهد بود، از نکات کلیدی دیگر خواند و گفت: اگر پیام سریال متناسب با نیاز جامعه باشد قطعا سریال با استقبال مواجه می‌شود و اگر پیامی را که مردم به آن نیازی نداشته باشند، بدهد، سریال عقیم می‌ماند.

وی از سه عنصر دانستن نظام مسائل، انتخاب سوژه مناسب و مهندسی و مدیریت پیام به عنوان عناصر کلیدی تولید مجموعه‌های نمایشی یاد کرد و گفت: شما که اهل فن، هنر و فرهنگ هستید، باید در این عرصه با ما مفاهمه و گفت‌وگو کنید تا طرحی نمایشی را سامان بدهیم.

وی از همه دست اندرکاران تولید مجموعه‌های نمایشی خواست تا به این امر توجه کنند و گفت: ما نام این را سند مفهومی یا محتوایی تولید سریال گذاشتیم که خشت اول تولید کارهای نمایشی است و بعد از این است که مرحله نگارش آغاز می‌شود.

رئیس رسانه ملی افزود: با اتکا به این سند مفهومی، زمانی که فیلمنامه نوشته می‌شود بسیار راحت تر به سمت پیش تولید و تولید پیش می‌روید و معلوم است که دقیقا در چه مسیری حرکت خواهید کرد.

وی با بیان این‌که آموختن جاذبه، زیبایی و حکمت‌های هرسریال بسیار مهم است، گفت: هر سریال باید حکمت‌آموز و برای خانواده‌ها سودمند و مفید باشد، چراکه که قله اثرگذاری در برنامه‌های تلویزیونی، آثار نمایشی و فیلم و سریال است.

وی با بیان این‌که بیشترین هزینه در سیما برای تولید سریال صرف می‌شود، گفت: توازن میان حکمت‌ آموزی و زیبایی و جذابیت از لغزشگاه‌هایی است که اگر تعادل آن رعایت نشود، موجب خسران خواهد شد.

رئیس رسانه ملی تأکید کرد: اگر این توازن از بین برود و بالا بردن جاذبه موجب لطمه زدن به حکمت آموزی شود جنبه فرهنگی کار عدول می‌کند و به سوی جاذبه‌های سطحی می‌رود.

وی افزود: به عنوان مثال اگر به جای حکمت‌آموزی فقط به فکر اقتصاد باشیم و نگاه اقتصادی داشته باشیم، به فرهنگ‌فروشی، فرهنگ‌سوزی و یا فرهنگ‌کشی مبتلا می‌شویم.

دکتر علی عسکری با بیان این‌که با وجود رقبایی چون شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی ممکن است دچار چنین لغزشگاه‌هایی بشویم، گفت: یک هنرمند عالی رتبه و تولیدکننده فرهنگی کسی است که بین جذابیت و حکمت‌آموزی تعادل برقرار می‌کند و اجازه نمی‌دهد ذهن مردم از آموختن دور و سطحی شود.

وی افزود: بین نگاه تجاری و نگاه فرهنگی تعارضی وجود دارد که یکی از راه‌‌های سخت ما این است که این تعارض را به نفع مردم حل کنیم و دچار آن نشویم.

رئیس سازمان صداوسیما با بیان این‌که ما در دوره خاصی از تاریخ هستیم، گفت: با وجود همه تلاش‌های دشمن، کشور هر روز در حال رشد است و مردم ما بیش از ۴۰ سال پرافتخار را تاکنون گذرانده و در مقابل دشمنان کوتاه نیامده‌اند.

وی با اشاره به این‌که کشور با وجود نزدیک به صفر شدن فروش نفت و تحریم در حال رسیدن به قله پیشرفت است، گفت: دشمن در هر مقطعی تلاش کرد که ما را از این پیشرفت باز دارد اما به کوری چشم آنها، ملت ایران قوی ایستاده است و به پیش می‌رود.

وی با اشاره به طراحی دشمن در سال ۹۷ برای فروپاشی گفت: آنها می‌خواستند کریسمس را در تهران جشن بگیرند و قول دادند که مردم ایران ۴۰ سالگی انقلابشان را نخواهند دید اما در مقابل هوشیاری، نجابت و ایستادگی ملت شکست خوردند و حرفی برای گفتن نداشتند.

دکتر علی عسکری انقلاب اسلامی را موجب رشد کشور دانست و گفت: بعد از عقب افتادگی ایران در دوره قاجار و پهلوی که با طراحی استکبار، به ویژه انگلیس به وقوع پیوست، اکنون با کشوری مواجهیم که هر روز تولید می‌کند و هر روز یک شرکت دانش بنیان را راه می‌اندازد و روح زمانه ما این است که در جهان، قدرتمند و به یکی از کشورهای تراز اول‌ جهان بدل شویم.

رئیس سازمان صداسیما تاکید کرد: ما در سریال سازی باید به این امر توجه کنیم که عطش پیشرفت در کشور ما بالا است و باید در همه گونه‌های برنامه‌سازی رنگ و بوی پیشرفت و امید به آینده را مشاهده کنیم.

دکتر علی عسکری با تاکید بر این‌که بیانیه گام دوم عصاره خواست ملت ایران برای رسیدن به آینده است، گفت: ما باید در ایده‌ها و نگارش فیلمنامه‌ها به این مهم بپردازیم، چرا که هیچ قالبی بیش از سریال‌سازی در القای امید و ترسیم آینده زیبا اثرگذاری ندارد و من امیدوارم بتوانیم گام‌های بلندی در این مسیر برداریم.

به کارگردان‌ های جوان اعتماد کنید


خیرا... تقیانی‌پور، تهیه کننده سریال «نجلا» نیز پشت میکروفن قرار گرفت و گفت: من فکر می‌کنم با آمدن مدیران جوان در چند سال اخیر اتفاقات خوبی خواهد افتاد. امیدوارم این اتفاق در حوزه سریال‌سازی هم بیفتد. چون در طول سال ۳۰، ۴۰سریال تولید می‌شود که نیاز به کارگردان‌های جوان هم هست و این استعدادها در حوزه تئاتر وجود دارد. با توجه به صحبت‌های آقای فرجی که گفت هنرمندان مقابل دوربین بی‌پناه هستند، خواهش می‌کنم به جو رسانه‌ای که ایجاد شده و هنرمندان را از مردم جدا کرده توجه نکنید و تمهیدی بیندیشید که واکسن هر چه زودتر به دست هنرمندان برسد.

چراغ فرهنگ روشن بماند

حسین طاهری، تهیه‌کننده مجموعه «سلمان فارسی» پشت میکروفن قرار گرفت و گفت: «آقای میرباقری به دلیل این‌که در شاهرود و سر فیلمبرداری سریال است، نتوانست در این مراسم حضور پیدا کند. به نظرم غیر از عشق نمی‌شد که در این شرایط و با وجود کرونا و مشکلات جسمی برخی هنرمندان کار کرد. سال گذشته کرونا که آمد ما در قشم بودیم و بسیار نگران بازیگران خارجی سریال که مشغول به کار بودند. اما آقای میرباقری می‌گفت که چراغ فرهنگ باید روشن بماند. در ابتدای سال ۹۹ هم برنامه‌ریزی شده بود که در ترکیه فیلمبرداری کنیم. اما با لطف رئیس سازمان تلاش شد تا چراغ فرهنگ روشن بماند و با تمهیداتی که صورت گرفت، سریال را در ایران شروع کرده و تا به امروز هم سعی کردیم به تعهدات‌مان عمل کنیم. با وجود این‌که در قشم هیچ آزمایشگاهی نبود که اگر یکی از بچه‌ها تب کرد بتواند تست بدهد با این حال تلاش کردیم به تعهدات پنجساله‌مان پایبند باشیم.

سریال‌ها مروج فرهنگ ایرانی باشد

حمید شاه‌آبادی در آیین تجلیل از هنرمندان آنها را سربازان جبهه فرهنگی نامید و بزرگداشت یاد هنرمندانی که در این سال سخت از میان ما پر کشیدند، گفت: امسال در حوزه فیلم و سریال، سالی کاملا استثنایی را تجربه کردیم. پیش از آغازین روزهای ۹۹ کرونا آمد و بسیاری از فعالیت‌های هنری از جمله تولید فیلم و سریال را تا نیمه اردیبهشت تحت‌الشعاع قرار داد.

وی ادامه داد: در طول این سال همکاران سیما و پروژه‌های مختلف با سختی و مشقت به پیشبرد کارها همت گماردند، زیرا این عرصه، عرصه‌ای بود که می‌توانست برای مردم روزها و ساعت‌های مناسب و آرامش‌بخشی را به ارمغان بیاورد. همه عوامل دست‌به‌دست هم دادند تا در فضای جدید و شرایط موجود، آثار متنوعی خلق کنیم و مفتخریم که توفیق داریم یکی از قله‌های سریال‌سازی را در سال ۹۹ به نمایش بگذاریم.

معاون سیما تأکید کرد: تولید ۲۳ سریال و پخش ۴۹۶ قسمت، آمار افتخارآفرینی است که به دست شما و عوامل سختکوش حوزه فیلم و سریال حاصل شده است.

شاه‌آبادی با بیان این‌که ۱۴ اثر از سال ۹۸ دوربین روشن به سال ۹۹ وارد شد و ۲۵ اثر هم امسال مقابل دوربین رفت، گفت: در همه صحنه‌ها باید دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت می‌شد و آنچه امروز شاهدیم آن است که بیش از ۲۴ هزار دقیقه برنامه تولیدشده است.

وی فیلم و سریال را برترین، اثرگذارترین، آموزنده‌ترین، جذاب‌ترین و ماندگارترین گونه از قالب‌های برنامه‌سازی تلویزیونی توصیف کرد و گفت: این حوزه می‌تواند نمادی از هویت ملی و دینی ما، تاریخ پرافتخار کشور ما و مروج فرهنگ کهن و آیین و سنت ما باشد.

معاون سیما افزود: اصحاب فیلم و سریال باید علاوه بر تزریق امید و شادکامی‌به جامعه، تلاش برای تولید آثار سرگرم‌کننده و افزایش آگاهی و اطلاع‌رسانی، با تولید آثار هنرمندانه، مروج سبک زندگی ایرانی و اسلامی و تحکیم بنیان خانواده باشند تا راه را برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی هموار کنند.

شاه‌آبادی با ابراز امیدواری به حمایت دولت و رسانه ملی از این حوزه خبر داد: در حال حاضر ۴۲ پروژه فعالانه در مرحله تولید و پیش‌تولید قرار دارد و علاوه بر این، ۱۰۰ پروژه هم در مرحله نگارش است.
وی در همین حال با تاکید بر ضرورت ارتقای کیفی آثار گفت: برای تقویت فیلمنامه در شکل و ساختار، شوراهای فیلم و سریال با محوریت شبکه‌ها تقویت شده است تا بر اساس مصوبات شورای عالی کار را پیش ببرند.

پس از صحبت‌های معاون سیما وله دیگری از تولیدات سال ۹۴ و مقایسه آن با تولیدات سال ۹۹ و روند رو به رشد آن به نمایش درآمد. سپس کلیپی از درگذشتگان هنرمند در سال ۹۹ پخش شد و رئیس سازمان و معاون سیما در جایگاه قرار گرفته و از خانواده‌های تعدادی از هنرمندان فوت شده تقدیر کردند. از جمله پسر زنده‌یاد سیروس گرجستانی، دختر زنده‌یاد محمود فلاح، نسرین مرادی همسر زنده‌یاد کامبوزیا پرتوی، همسر شادروان کریم اکبری مبارکه و دخترعموی زنده‌یاد ماه‌چهره خلیلی روی سن رفته و تقدیر شدند. بعد از آن هم فرصتی برای هنرمندان مهیا شد تا با رئیس سازمان و معاون سیما رودررو صحبت کرده و خواسته‌‌هایشان را بیان کنند.

رقبای تلویزیون را تهدید تلقی نکنیم

سیامک انصاری‌نفر بعد بود که در جایگاه قرار گرفت و گفت: از عوامل سریال «صفر۲۱» تشکر می‌کنم و به خاطر این‌که از صبح تا شب در تلویزیون هستم و من را می‌بینند، ترجیح می‌دهم حرفی نزنم.

افسانه بایگان هم روی سن آمد و گفت: سال بسیار سخت و پر درد و رنجی را پشت سر گذاشتیم که البته در تمام دنیا این شرایط وجود داشت. برای سال جدید و قرن جدید آرزوهای خوب دارم و اعتقاد دارم که کرونا با همه دردها فرصت بازنگری و تامل را به ما داد و درون خودش پر از حکمت بود. با این بازنگری امیدوارم به دریافت و شهودی برسم که بتوانم دنیا رابه گونه‌ای دیگر ببینم.

مسعود بهبهانی‌نیا یکی از نویسندگان تلویزیونی نیز گفت: هر آنچه باید گفته شد به‌جز مشکلات مالی که به آن اشاره نشد و من امیدوارم که هر چه زودتر حل شود. از طرفی درباره رقبای تلویزیون صحبت شد که به نظرم نمایش خانگی یا هر رسانه دیگری رقیب است اما آن را تهدید تلقی نکنیم. باید آسیب‌شناسی شود که چرا سال‌های طلایی تلویزیون تکرار نشدند و سریال‌های خیابان خلوت‌کن کمتر دیده می‌شود.

بی‌پناهی هنرمندان در مقابل کرونا

آرمان زرین‌کوب، تهیه‌کننده سریال «بوم و بانو» نیز در جایگاه قرار گرفت و سعی کرد از خاطره دیدارش با رئسس سازمان بگوید و این‌که در دوران کرونا مهم‌ترین نگرانی‌اش این بود که بتواند با مدیریت درست پروژه را جلو ببرد. در پایان نیز گفت که کرونا در کیفیت آثاری که امسال تولید شده و روی آنتن رفته تاثیرگذار بوده است.

مهدی فرجی، تهیه‌کننده سریال «نون.خ» نیز از برگزاری این مراسم تشکر و عنوان کرد: کار در شرایط کرونا بسیار سخت و طاقت‌فرسا بود. می‌خواهم درباره حواشی‌ای که واکسن به هنرمندان ایجاد کرده بود بگویم. این‌که هنرمندان جلوی دوربین در مقابل این ویروس بی‌پناه و بی‌دفاع هستند. خصوصا من در این مجموعه شاهد بودم که ۲۰۰، ۳۰۰ هنروری که در کار حضور داشتند و با چه سختی کار به سرانجام رسید. البته خوشبختانه در کار ما کسی به این بیماری مبتلا نشد، اما این استرس همیشه وجود داشت. بنابراین اگر اقدامی درباره هنرمندان صورت گیرد می‌تواند تاثیرگذار باشد. چون هنرمندان در معرض خطر هستند. با این حال از این‌که سازمان حمایت کرد تا چرخ تولیدات نمایشی بچرخد تشکر می‌کنیم. سعید آقاخانی هم بسیار کوتاه و موجز فقط از همه تشکر کرد.

به مردم محصول خوب فرهنگی بدهیم

علی غفاری، کارگردان سریال «بچه مهندس» نیز در این رابطه بیان کرد: خوشحالم در روزهای پایانی سال این فرصت به هنرمندانی که درگیر کار در کرونا هستند داده شد. اتفاقا در مقطعی زمزمه‌هایی از توقف تولید سریال‌ها مطرح شده بود که خوشبختانه با حمایت آقای علی عسکری کارها ادامه پیدا کرد. در عرصه فرهنگ و بخش نمایشی رقابت و مشکلاتی هست. به همین دلیل انتظار همه همکاران من این است که تجهیزاتی فراهم شود که بتوانیم مجهز وارد این میدان شویم. از طرفی شرایط تولید سخت شده. چون من باور دارم که نباید کار ضعیف ساخت. ضمن این‌که معتقدم صداوسیما همچنان قدرتمند‌ترین رسانه کشور است و با توجه به رقبایی که در این زمینه وجود دارد باید محصول خوب فرهنگی به مردم بدهیم تا خودشان ماهواره تماشا نکنند. او در پایان هم یادی از زنده‌یاد کریم اکبری مبارکه کرد که در این سریال بازی می‌کرد و به علت بیماری کرونا درگذشت.

لطفا به ما اعتماد کنید

محسن علی‌اکبری، تهیه‌کننده مجموعه «روزهای ابدی» درباره مشکلات بیمه گفت و این‌که درصد بسیاری از دستمزدها صرف بیمه می‌شود اما در قبال آن چیزی دریافت نمی‌کنند. در ادامه نیز درباره تشکیل شوراهای فیلم و سریال گفت و افزود: این شوراها آورده‌ای ندارند و به‌روز نیستند. بنابراین خواهش می‌کنم اجازه بدهید که سازمان و شوراهای جوانگرایی داشته باشیم.

نوید محمودی که سریال «همبازی» را برای نوروز دارد هم عنوان کرد: من نیز با حرف دوستان موافقم و به نظرم نیازی به برخی از این شوراها نداریم. لطفا به ما اعتماد کنید و چتر این شوراها را از سر ما بردارید تا آفتاب به ما هم برسد. خواهش دیگری هم دارم. برآورد دستیاران در پشت صحنه اعم از لباس، صحنه و گریم خیلی پایین است. خواهش می‌کنم به آنها بیشتر توجه کنید. شهره لرستانی آخرین نفری بود که در جایگاه قرار گرفت و گفت: شاد کردن مردم رشته تخصصی ماست. درها را باز کنید تا ما هم کار کنیم.

تصویربرداری ادامه‌دار در روزهای کرونایی

سریال «افرا» یکی دیگر از مجموعه‌های در حال تولید است. کامبیز دارابی تهیه‌کننده آن در گپ کوتاهی که با جام‌جم داشت، در خصوص اوضاع و احوال این سریال گفت: تصویربرداری افرا این روزها از نیمه رد شده و تدوین و مراحل فنی آن هم به زودی شروع می‌شود.

زمان پخش این سریال هم موضوع دیگری بود که دارابی درباره‌اش بیان کرد: تا الان هنوز زمان مشخصی برای پخش مجموعه به ما گفته نشده اما می‌دانم که در گروه ماه رمضانی‌ها هم قرار نداریم. تصویربرداری در شهر‌های شمالی آن هم در روزهای کرونا، دشواری‌های خودش را دارد، مساله‌ای که این تهیه‌کننده با اشاره به آن در سالی که گذشت، گفت: ما روزهای سختی را پشت سرگذاشتیم و کار کردن در آن شرایط مشکلات خود را داشت، آن هم در شهری که آمار بالایی از کرونا را به خود اختصاص داده بود. با همه اینها ما سعی کردیم که با رعایت حداکثری پروتکل‌ها آسیب این جریان را به حداقل برسانیم. شکر خدا تا الان هم مشکلی برای کسی پیش نیامده است و امیدوار هستم که در آخر کار جذابی که مخاطبان هم دوستش داشته باشند را ارائه دهیم.

به امید روزهای بهتر کار کردم

نوید محمودی، تهیه‌کننده سریال همبازی درباره آخرین وضعیت این مجموعه به جام‌جم گفت: تصویربرداری این کار همچنان ادامه دارد و فکر می‌کنم تا نیمه اول فروردین این جریان ادامه دارد. در حال حاضر مراحل پایانی و از سوی دیگر اواخر قصه باقی مانده که همزمان با پخش تصویربرداری این بخش‌ها هم انجام و اقدامات نهایی انجام می‌شود.

او درباره ویژگی‌های این سریال و تمایزش با دیگر کارهایی که قبل‌تر داشته، بیان کرد: مهم‌ترین موضوعی که بعد از گذشت سال‌ها از انقلاب باید حواسمان به آن باشد جوان‌ها هستند، نسل جدیدی که از خانواده‌هایی که انقلاب کردند هستند و لازم است تا توجه ویژه‌ای به آنها شود. دورنکردن آنها از اصل و بنیاد با هم بودن و این‌که ما یک خانواده بزرگ هستیم هم موضوع دیگری است که در این راستا باید به آن پرداخته شود. ما هم در این سریال سعی کردیم تا به جوانان بگوییم شما فرزندان همین مملکت هستید و زندگی و سرنوشت شما برای ما اهمیت دارد. جریانی که در قالب یک داستان عاشقانه جذاب و دوست‌داشتنی به آن پرداختیم.

چگونگی سالی که گذشت هم سوال دیگری بود که محمودی در پاسخ به آن گفت: سال گذشته برای همه دنیا سال سختی بود. اما من چون آدم به شدت امیدواری هستم و به نظرم آینده همیشه روشن است، به این امید که فردا بهتر از امروز است، روزها را گذراندم. به هر حال ایام سختی بود اما من سعی کردم با حال خوب از آن عبور کنم، حتی در این شرایط کار کردم و به امید اتفاقات بهتر هستیم.

یادآوری روزهایی که همه دوستش دارند

علی مسعودی که در این برنامه بابت سریال «آخر خط» و «نوروز رنگی» که امسال روی آنتن می‌رود از او تقدیر شد، درباره این رویداد و ویژگی‌هایی که باعث شد تا این مجموعه در حال ساخت مورد تقدیر قرار بگیرد، به جام‌جم گفت: قصه نوروز رنگی برای سال ۶۶ و زمانی است که خیلی‌ها از آن خاطره دارند، همچنین از همه مهم‌تر آن روزها را همه دوست دارند و خود من هم در آن مقطع زندگی و سعی کردم تا از عهده کم و کیف آن به خوبی بربیایم تا مردم هم از آن استقبال کنند. او در آخر هم در این گپ کوتاه درباره نوروز رنگی افزود: ما سعی کردیم تا با وجود کرونا و اتفاقاتی که باعث دشواری کار ما شده بود، مجموعه‌ای را شکل دهیم که عموم مردم دوستش داشته باشند. در این مسیر هم فکر می‌کنم که مخاطبان در عید نوروز رنگی را بپسندند و آن را دنبال کنند.

تقدیرها و تجلیل ها

آخرین بخش از مراسم مربوط به تقدیرها بود. در حالی که ویدئوی کوتاهی از سریال‌های پخش شده و در حال ساخت هم به نمایش درمی‌آمد. از هر سریالی یکی‌دو نفر به نمایندگی از همکاران‌شان روی سن رفتند و لوح تقدیر و هدیه از دستان ریاست سازمان و معاون سیما دریافت کردند. از سریال‌های پخش شده در سال جدید به تفکیک شبکه‌ها تا سریال‌های در حال ساخت هر کدام از شبکه‌ها به این ترتیب:
الهام غفوری برای «پایتخت ۶» محسن علی اکبری، جواد شمقدری و کاوه سماک‌باشی برای «روزهای ابدی» علیرضا سبط احمدی ، راما قویدل و جعفر دهقان برای «ایلدا» ابوالفضل صفری، احمد معظمی،حسین تراب‌نژاد، امین زندگانی و سوگل طهماسبی برای «خانه امن» سعید آقاخانی، مهدی فرجی، سیروس میمنت، سید علی صالحی، کاظم نوربخش، ندا قاسمی و هدیه بازوند برای «نون.خ».

از دست‌اندرکاران سریال‌های تولید شده امور استان‌ها با حضور سیدعباس فاطمی هم تقدیر شد. از جمله سریال‌های: دخترم نرگس، سرزده، جلال ۲ و میانبر.

همچنین از عوامل سریال‌های در حال ساخت شبکه یک نیز تقدیر به عمل آمد. از جمله سریال های: ۸۷ متر، افرا، نون.خ۳، خودخواسته، دودکش۲، سلمان فارسی، جشن سربرون و دعوت نحس.
اکبر تحویلیان برای «از سرنوشت»
بهروز مفید، نگار عابدی، ایوب آقاخانی و احمد امینی برای «بیگانه‌ای با من است»
محمدرضا شفیعی، جلال اشکذری و آزاده زارعی برای «شاهرگ»
آرمان زرین‌کوب و بهنام تشکر برای «بوم و بانو»
علی غفاری، روزبه حصاری و حسن وارسته برای «بچه مهندس»
همچنین سریال‌های در حال ساخت شبکه دو از جمله بچه مهندس۴، از سرنوشت ۴ و هم‌بازی
مهدی فرجی، سیامک انصاری و سروش جمشیدی برای «صفر ۲۱»
شهره لرستانی برای «باخانمان»
افسانه بایگان و امیر پروین حسینی برای «دوپینگ»
علی سلیمانی، علیرضا استادی، کاوه سماک باشی، بهنوش بختیاری و هلیا امامی برای «دادستان»
خیرا... تقیانی‌پور برای «نجلا»
همچنین سریال‌های درحال ساخت شبکه سه از جمله برف بی‌صدا می‌بارد که امین زندگانی هدیه همسرش را به نمایندگی گرفت، کلبه‌ای در مه، طلاق
رضا جودی، عزت‌ا... مهرآوران و مریم سرمدی برای «پدر پسری»

همچنین از عوامل سریال‌های در حال ساخت شبکه پنج از جمله روزگار جوانی و روزهای آبی و نوروز رنگی تقدیر به عمل آمد.

زینب علیپور طهرانی - فاطمه شهدوست / رسانه روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها