سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از شناسایی ۱۱۲ مبتلا به ویروس جهش یافته کرونا در کشور خبر داد و گفت: تاکنون هشت نفر در کشور به دلیل ابتلا به این ویروس فوت کرده‌اند.
کد خبر: ۱۳۰۵۲۷۱
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، علیرضا رییسی روز چهارشنبه درباره وضعیت شیوع ویروس جهش یافته کرونا در کشور افزود: ۱۳ مورد جدید ابتلا به ویروس جهش یافته کرونا در کشور شناسایی شده که پنج مورد در تهران، هفت مورد در هرمزگان، یک مورد در آذربایجان غربی است.
 
وی بیان کرد: باید به این نکته مهم توجه داشته باشیم که علائم ابتلا به ویروس جهش یافته کرونا همانند قبل است، اما میزان سرایت پذیری و بیماری زایی ویروس جهش یافته کرونا انگلیسی بیشتر است.
 
معاون بهداشت وزیر بهداشت اظهار کرد: شواهد حاکی از این است که ویروس جهش یافته کرونا در سطح کشور در حال چرخش است و اگر کوچک‌ترین غفلتی درباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شود، می‌تواند دامان هر شهر یا یک استان یا کل کشور را بگیرد و میزان بیماری بالاتر برود. بنابراین حتما نیاز است که پروتکل‌های بهداشتی را به دقت رعایت کنیم.
 
ویروس جهش یافته کرونا اوایل بهمن سال جاری در انگلیس مشاهده شد و سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۱۶ بهمن ماه از شناسایی اولین مورد ویروس کرونای جهش یافته انگلیسی در ایران خبر داد.
وی همچنین ۲۵ بهمن ماه با بیان اینکه ویروس کرونای انگلیسی در کشور چرخیده است، گفت: ‌روزهای سختی در انتظار ما بوده و باید خود را آماده کنیم.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها