حرکت خودروسازان به سمت خودرو‌های هیبریدی

خودرو‌های منحصربفردی که در سال ۲۰۲۱ عرضه خواهند شد

معرفی نسل جدید نیسان پث‌ فایندر

سرسخت‌تر و آفرودی‌تر (+فیلم و عکس)

نیسان نسل جدید کراس‌اوور فول سایز پث‌فایندر را رسماً معرفی کرده است. سازندهٔ ژاپنی در طراحی این ماشین از نسل اول آن که یک اس‌یووی آفرودی خشن بود الهام گرفته و سه شکاف بالای جلوپنجرهٔ آن کاملاً این موضوع را نشان می‌دهد البته طراحی کلی پث‌فایندر جدید خصوصاً در قسمت جلو با جلوپنجرهٔ V شکل بزرگ و چراغ‌های C شکل، به فیس‌لیفت اس‌یووی فول سایز پاترول/آرمادا شباهت پیدا کرده است.
کد خبر: ۱۳۰۳۳۵۱

به گزارش جام جم آنلاین، هرچند ممکن است قابل‌توجه‌ترین تغییر نسل جدید پث‌ فایندر استایل آفرودی جدید آن باشد اما برای این کراس‌اوور ژاپنی گیربکس جدید و مجموعه‌ای از تکنولوژی‌های مدرن هم ارائه شده است البته زیر کاپوت این خودرو همچنان همان پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 نسل قبلی قرار گرفته که مثل گذشته ۲۸۴ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند اما این موتور حالا بجای گیربکس CVT به یک گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک جدید متصل شده که باید به کاهش مصرف سوخت آن نسبت به نسل قبلی کمک کند.

هرچند به گفتهٔ نیسان، محور اصلی پث‌ فایندر جدید آفرود نبوده است اما بااین‌حال این کراس‌اوور جدید از هفت حالت رانندگی مختلف شامل استاندارد، اسپرت، اکو، برف، شن‌وماسه، گل‌ولای و بکسل برخوردار است که موجب می‌شوند بتواند در مسیرهای خشن و ناهموار هم حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد. این خودرو در داخل نیز به لطف صندلی نیمکتی ردیف سوم می‌تواند تا هشت نفر را حمل کند (مگر اینکه صندلی‌های خلبانی ردیف دوم برای آن سفارش داده شود) و توانایی بکسل تا ۲.۷ تن را هم دارد که برای نیازهای آخر هفته کافی خواهد بود.

برای اطمینان از اینکه هر هشت سرنشین پث‌فایندر در رفاه باشند، در داخل کابین در هر سه ردیف صندلی‌ها پورت‌های USB تعبیه شده است.

همچنین در صندوق بار خودرو نیز می‌توان بدون خواباندن صندلی‌های ردیف سوم، یک یخدان ۱۲۰ لیتری یا چهار کیسهٔ گلف را حمل کرد.

این کراس‌اوور جدید ژاپنی به‌صورت استاندارد به یک نمایشگر ۹ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با اپل کارپلی و اندروید اتو به همراه یک صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی مجهز است و امکان سفارش تودوزی‌های چرمی و سیستم صوتی Bose با ۱۳ بلندگو هم برای آن وجود دارد.

به گفتهٔ نیسان، استفاده از شیشه‌های آکوستیک چندلایه، پنجره‌های ضخیم‌تر ردیف دوم و افرایش مواد عایق صدا در درها و کف خودرو موجب افزایش ۶۰ درصدی جذب صدای موتور پث‌فایندر شده است.

برای این ماشین در تیپ‌های S و SV دستیار ایمنی ProPILOT هم قابل سفارش خواهد بود. این سیستم ترکیبی از دستیار فرمان با کروز کنترل تطبیقی است که برای کنترل شتاب گیری یا کاهش سرعت، نه‌تنها به خودروی جلو بلکه به خودروی جلوتر از آن‌هم توجه می‌کند.

نسل جدید پث‌ فایندر روی نسخهٔ کاملاً اصلاح‌شده‌ای از پلت‌فرم نسل کنونی ساخته شده و با ۳۸ میلی‌متر طول کمتر، ۱۲ میلی‌متر عرض بیشتر و ۱۲ میلی‌متر ارتفاع کمتر، یک بازنگری واقعی را تجربه کرده است.

در همین حال، فضای داخلی خودرو افزایش پیدا کرده که این یعنی پث‌فایندر حالا می‌تواند حتی برای رقبای بزرگ‌تر از خود هم دردسر ایجاد کند. نسل جدید نیسان پث‌فایندر در تابستان آینده به بازار عرضه خواهد شد.

سرسخت‌تر و آفرودی‌تر (+فیلم و عکس)

سرسخت‌تر و آفرودی‌تر (+فیلم و عکس)

سرسخت‌تر و آفرودی‌تر (+فیلم و عکس)

سرسخت‌تر و آفرودی‌تر (+فیلم و عکس)

سرسخت‌تر و آفرودی‌تر (+فیلم و عکس)

سرسخت‌تر و آفرودی‌تر (+فیلم و عکس)

 

تعداد بازدید : 78

منبع: پدال

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها