وزیر کشور گفت: توجه به آسیب‌های اجتماعی کرونا از موضوعات مهم است زیرا ابعاد زندگی، جامعه، روابط، مناسبات و کارکردها را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد و بی‌توجهی به آن می‌تواند مشکلات متعددی ایجاد کند.
کد خبر: ۱۳۰۲۲۰۴
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی روز یکشنبه در حاشیه برگزاری یکصدوسی وششمین جلسه شورای اجتماعی کشور در جمع خبرنگاران افزود: امیدواریم با اقداماتی که صورت می‌گیرد و با فعالیت و همکاری دانشگاه‌ها، در بازدارندگی و درمان این آسیب ها موثر و موفق باشیم.
 
وی گفت: جلسه امروز شورای اجتماعی کشور دو دستور کار داشت؛ یکی بحث ارزیابی فعالیت‌های انجام شده در حاشیه های شهرها که از اولویت‌های پنجگانه‌ای بود که مقام معظم رهبری تعیین کرده بودند و در این‌باره گزارش خوبی داده شد و روند کار مثبت است.
 
رحمانی فضلی افزود: در این زمینه مقرر شد با آرایش جدیدی در سازماندهی بتوانیم فعالیت‌های تازه‌ای را انجام دهیم و جمع‌بندی اقدامات انجام گرفته نیز طی جلسات بعدی ارائه خواهد شد.
 
وزیر کشور به دستور کار بعدی جلسه امروز شورای اجتماعی اشاره کرد و گفت: موضوع بعدی نیز آثار اجتماعی بیماری کرونا بود که این بیماری آثار اجتماعی مثبت و منفی و آثار کوتاه‌مدت و میان‌مدت دارد و بی‌توجهی به این آثار می‌تواند در ابعاد روانی و اجتماعی و زندگی مردم تاثیرات مهم و گاهی منفی بگذارد. 
 
وی ادامه داد: در این زمینه جلساتی از قبل داشتیم و یک جلسه هم با دانشگاهیانی که در این‌باره، بحث‌های نظری را پیگیری کرده بودند داشتیم و امروز دستگاه‌های اجرایی، تجارب و مواجه‌های خود را با این موضوع
اجتماعی ارائه کردند.
 
رحمانی فضلی خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیتی که این موضوع دارد، قرار شد بقیه دستگاه‌های اجرایی نیز گزارشات خود را ارائه دهند تا بتوانیم اینها را در قالب کارگروه‌ها دقیق‌تر بررسی کنیم و جمع‌بندی نهایی را با رویکرد یافتن راه‌هایی بازدارندگی آثار منفی اجتماعی کرونا، تقویت جنبه‌های مثبت اجتماعی آن و هم‌چنین درمان برخی آسیب‌های اجتماعی داشته باشیم. 
 
وی تصریح کرد: در ضمن مقرر خواهد بود که در سه سطح در این‌باره تصمیم‌گیری شود؛ یک سطح همین شورای اجتماعی کشور است، سطح دیگر باید به ستاد ملی مقابله با کرونا برود و تصمیم‌گیری شود و سطح دیگر که درازمدت خواهد بود را به شورای‌عالی انقلاب فرهنگی خواهیم برد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها