رئیس مرکز تشخیص و پیش‌گیری از جرایم سایبری پلیس فتا تشریح کرد؛

ترفند جدید کلاهبرداران سایبری

رئیس مرکز تشخیص و پیش‌گیری از جرایم سایبری پلیس فتا از ترفند جدید کلاهبرداران سایبری مبنی بر واریز مبلغ برای ثبت نهایی آگهی در سایت‌های خرید و فروش خبر داد.
کد خبر: ۱۲۹۹۸۳۱

به گزارش جام جم آنلاین، سرهنگ علی‌محمد رجبی، رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا در گفتگو با فارس با اعلام این مطلب که شهروندان باید مراقب پیامک‌ های جعلی از طرف سایت‌های آگهی آنلاین باشند اظهارداشت: یکی از شیوه‌های کلاهبرداری که اخیرا شاهد افزایش آن بوده‌ایم سرقت اطلاعات کاربران سایت‌ های واسط آگهی توسط مجرمان سایبری است.‌

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا تصریح کرد:در این شیوه مجرمان سایبری با دنبال کردن سایت‌های درج آگهی آنلاین به افرادی که کالای آنان به تازگی ثبت شده و بر روی سایت قرار گرفته، پیامک داده و از آنها می‌خواهند که برای ثبت نهایی آگهی و جلوگیری از حذف آن از سایت، مبلغ معینی را به لینکی که در پیامک ارائه شده واریز کنند.

وی گفت: در این صورت اگر شهروندان سهل‌انگاری کرده و روی لینک‌ ناشناس موجود در پیامک کلیک کنند به درگاه بانکی جعلی هدایت شده و منجر به سرقت اطلاعات کارت بانکی آنها می‌شود.

سرهنگ رجبی افزود:شهروندان با کمی دقت و هوشیاری می‌توانند درگاه‌ های جعلی که آدرس آنها به shaparak.ir منتهی نمی‌شود را شناسایی کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها