روش های زیادی در مورد چگونگی حل مکعب روبیک وجود دارد. همه این روش ها حتی برای حل چشم بسته مکعب ، دارای مشکلات مختلفی هستند. افراد معمولاً پس از تکمیل صورت اول در حل مکعب گیر می کنند و پس از آن به کمک نیاز دارند. در مقاله زیر می خواهم ساده ترین راه حل مکعب را با استفاده از روش مبتدی به شما نشان دهم.
روش های زیادی در مورد چگونگی حل مکعب روبیک وجود دارد. همه این روش ها حتی برای حل چشم بسته مکعب ، دارای مشکلات مختلفی هستند. افراد معمولاً پس از تکمیل صورت اول در حل مکعب گیر می کنند و پس از آن به کمک نیاز دارند. در مقاله زیر می خواهم ساده ترین راه حل مکعب را با استفاده از روش مبتدی به شما نشان دهم.
کد خبر: ۱۲۹۹۳۵۹

به گزارش جام جم آنلاین ،روش ارائه شده در اینجا مکعب را به لایه ها تقسیم می کند و می توانید هر لایه را با استفاده از یک الگوریتم مشخص حل کنید و قطعات موجود را بهم نزند.

  1. به علاوه سفید

بیایید با صورت سفید شروع کنیم. ابتدا باید یک به علاوه سفید بسازیم و به رنگ قطعات مرکز جانبی توجه کنیم. می توانید این کار را بدون خواندن دستورالعمل ها انجام دهید.

از این مرحله استفاده کنید تا با معما آشنا شوید و ببینید بدون کمک چقدر می توانید پیش بروید. این مرحله نسبتاً شهودی است زیرا هیچ قطعه حل نشده ای برای مراقبت وجود ندارد. فقط تمرین کنید و به راحتی تسلیم نشوید. سعی کنید لبه های سفید را به مکان های خود منتقل کنید و لبه های ثابت شده را بهم نزنید.

  1. گوشه های سفید

در این مرحله باید قطعات گوشه سفید را مرتب کنیم تا چهره اول به پایان برسد. اگر بسیار پیگیر هستید و توانستید به علاوه سفید را بدون کمک انجام دهید ، می توانید این کار را نیز انجام دهید. اگر صبر ندارید من به شما سرنخی می دهم.

لایه زیرین را بچرخانید تا یکی از گوشه های سفید مستقیماً زیر نقطه ای قرار بگیرد که قرار است روی لایه بالایی قرار بگیرد. اکنون یکی از سه الگوریتم را با توجه به جهت قطعه ، مستعار انجام دهید. برچسب سفید به کدام سمت رو به جلو است. اگر قطعه گوشه سفید جایی است که به آن تعلق دارد اما اشتباه شده است ، ابتدا باید آن را بیرون بیاورید.

  1. لایه دوم

تا این مرحله روش کاملاً رو به جلو بود اما از این به بعد ما باید از الگوریتم ها استفاده کنیم. ما می توانیم صورت سفید کامل شده را فراموش کنیم بنابراین بیایید مکعب را زیر و رو کنیم تا روی ضلع حل نشده تمرکز کنیم.

در این مرحله ما در حال تکمیل دو لایه اول هستیم. در این مرحله دو الگوریتم متقارن وجود دارد. الگوریتم های راست و چپ نامیده می شوند. این الگوریتم ها قطعه لبه را از لایه بالایی به لایه میانی وارد می کنند در حالی که صورت سفید حل شده را بهم نمی ریزند.

  1. به علاوه زرد

شروع حل آخرین لایه و ایجاد یک به علاوه زرد در بالای مکعب.

مهم نیست که قطعات در مکان های نهایی خود نباشند بنابراین مجبور نیستیم به رنگ اضلاع توجه کنیم.

پس از ایجاد به علاوه زرد در بالای مکعب ، شما باید قطعات لبه زرد را در مکان های نهایی آنها قرار دهید تا با رنگ قطعات مرکز کناری مطابقت داشته باشد.

  1. گوشه های زرد روی جای آنها

سه قطعه گوشه را عوض کنید.

فقط گوشه های لایه آخر حل نشده باقی مانده اند. ابتدا باید آنها را به جای درست برسانیم ، بنابراین نگران جهت گیری در این مرحله نباشید.

قطعه ای را پیدا کنید که از قبل در جای مناسب قرار دارد ، آن را به گوشه سمت راست و بالا حرکت داده سپس برای تغییر (چرخه) سه قطعه اشتباه اعمال کنید.

  1. گوشه های زرد مشرق

همه قطعات در مکان های مناسب خود قرار دارند شما فقط باید گوشه های زرد را جهت دادن به پازل جهت دهید. ثابت شد که این گیج کننده ترین مرحله است ، بنابراین دستورالعمل ها را بخوانید و مراحل را با دقت دنبال کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها