خرما میوه ای خشک است که فواید زیادی برای سلامتی دارد. آنها عطر و طعم شیرینی دارند که باعث می شود در هنگام شیرینی اسموتی ها و دسرهای شما جایگزین خوبی برای شکر باشند. خرما وقتی بهترین طعم را داشته باشد که بتواند رطوبت خود را حفظ کند ، بنابراین ذخیره مناسب آن بسیار حیاتی است.
کد خبر: ۱۲۹۹۳۵۶

به گزارش جام جم آنلاین ، اگر قصد دارید خرما را ظرف یک هفته بخورید ، آن را در ظرفی که هوا نباشد در انبار نگهداری کنید. همچنین می توانید حداکثر تا یک سال از یخچال برای نگهداری خرما استفاده کنید. اگر خرما را به صورت عمده خریداری کرده اید یا قصد دارید در تاریخ دیگری از آن استفاده کنید ، آن را در فریزر ذخیره کنید.

1.ذخیره سازی برای استفاده فوری

خرما را در یک ظرف ضد هوای قرار دهید. ظروف شیشه ای یا پلاستیکی به خوبی کار می کنند. در ظرف را به سختی بسته بندی کنید.

روش دیگر ، خرما را در یک کیسه پلاستیکی قابل انعطاف قرار دهید. هوا را فشرده و کیسه را مهر و موم کنید.

خرما را نیمه خشک در دمای اتاق نگهداری کنید. خرما را در انبار ، یا روی پیشخوان آشپزخانه خود قرار دهید. اگر آنها را روی پیشخوان قرار دادید مطمئن شوید که از نور مستقیم خورشید خارج شده اند. آنها را دور از اجاق گاز و اجاق گاز نیز نگه دارید.

خرمای دگلت نور و زاهدی خرمای نیمه خشک محسوب می شود.

خرما را نرم در یخچال قرار دهید.

خرما را در مدت یک هفته بخورید

تا بهترین عطر و طعم را داشته باشد. خرما بعد از یک هفته بد نخواهد شد. آنها در واقع ماندگاری بسیار طولانی ، حداکثر 1 ماه دارند ، اگر در دمای اتاق در یک ظرف ضد هوای ذخیره شوند. با این حال ، مدت زمان طولانی تری که روی قفسه می نشینند از شدت عطر و طعم آنها کاسته می شود.

با خشک شدن خرما ، ممکن است لکه های سفید روی یا زیر پوست ایجاد شود. اینها بلورهای قند هستند. می توانید بلورهای شکر را با حرارت کم حل کنید.

اگر بوی گندیده ، تغییر رنگ یا از بین رفتن عطر و طعم را مشاهده کردید ، تاریخ خرما منقضی شده است.

خرما را به مدت یک سال در یخچال نگهداری کنید. خرما را در یخچال قرار دهید. در صورت نیاز می توانید حداکثر یک سال خرما را در یخچال نگهداری کنید. هر وقت بخواهید مقداری بخورید ، یخچال طعم خرما را تازه نگه می دارد.

خرما نیمه خشک ممکن است در یخچال بیشتر از خرما نرم باشد.

2.تاریخ های انجماد برای استفاده های بعدی

خرما را در کیسه فریزر قرار دهید. قبل از آب بندی کیسه هوا را از آن خارج کنید. روش دیگر ، از یک ظرف ضد هوای مانند ظروف پلاستیکی یا شیشه ای استفاده کنید. وقتی در حال بسته بندی خرما هستید ، 1 سانتی متر (0.39 اینچ) فضای اصلی را بگذارید تا پس از یخ زدن ، منبسط شود.

کیسه را در عمیق ترین قسمت فریزر قرار دهید. به این ترتیب ، خرما سریعتر یخ می زند و در طراوت و طعم آن قفل می شود. ذخیره سازی خرما در فریزر راهی عالی برای دستیابی به این هدف است که اگر می خواهید در تاریخ خیلی دیرتر از آنها استفاده کنید یا مطمئن نیستید که از چه تاریخی استفاده می کنید.

خرما را 3 ساعت قبل از استفاده از فریزر خارج کنید. به این ترتیب ، قبل از خوردن خرما یا استفاده از آنها در یک دستورالعمل ، خرما زمان کافی برای آب شدن خواهد داشت. طعم خرما دقیقاً مانند روزی است که شما خریده اید.

اگر لازم است فوراً از آنها استفاده کنید ، خرما را در یک کاسه آب داغ خیس کنید. آنها باید در عرض 30 دقیقه نرم و آماده استفاده شوند.

خرما را تا 3 سال یا بیشتر در فریزر نگه دارید. میوه های خشک مانند خرما در صورت مهر و موم شدن صحیح ، می توانند سالها در فریزر دوام بیاورند. اطمینان حاصل کنید که خرما را در یک ظرف ضد هوای نگهداری کنید تا از سوختن فریزر جلوگیری شود.

 اگر بعد از بیرون آوردن خرما از یخچال فریزر ، تغییر رنگ ، از بین رفتن طعم یا بوی بد پیدا کردید ، منقضی شده اند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها