هر یک از ما در زندگی روزانه با تمیز کردن اشیای مختلف سر و کار داریم که اسفنج یکی از وسایل رایج برای پاکیزگی است. در حقیقت ، یک مجموعه اسفنج بسیار شگفت آور برای تمیز کردن مشاغل موجود است و هرکدام نقاط قوت خاص خود را دارند.
کد خبر: ۱۲۹۹۰۸۷

به گزارش جام جم آنلاین ،این پنج نوع اصلی اسفنج تمیز کننده را مرور کنید تا نوع مناسب برای کار بعدی خود تعیین کنید.

1.اسفنج سلولزی

اسفنج سلولزی از رایج ترین اسفنج های ارزان قیمت در بازار است. رنگ های روشن و اندازه های دستی آن ها را به گزینه ای مناسب برای بسیاری از کارهای مختلف تبدیل کرده است. اسفنج سلولزی ارزان است ، جذب خوبی ایجاد می کند و از طریق کارهای سخت ماندگار می شود.

2.اسفنج ساینده و ظروف کثیف

اسفنج ساینده می تواند اسفنج سلولزی باشد که ماده ساینده اضافی به آن متصل شده باشد یا فقط یک ورق نازک از مواد ساینده باشد. این اسفنج ها برای استفاده در گریل های فضای باز و برخی مبلمان پاسیو بسیار مناسب هستند. اسفنج ساینده برای از بین بردن مواد غذایی یا بقایای مانده است و ابزاری عالی برای از بین بردن غذاهای پخته شده روی قابلمه ها و قابلمه ها است. با این حال مهم است که هنگام تمیز کردن شیشه های ظریف یا گلدان ها با یک پوشش نچسب که می تواند توسط مواد ساینده آسیب ببیند ، از اسفنج ساینده جلوگیری کنید.

اسفنج ساینده در دو نوع رایج وجود دارد. اولین نوع اسفنج ساینده ، لایه نازکی از مواد ساینده است که به یک اسفنج سلولزی معمولی متصل است. مواد ساینده فقط در یک طرف سلولز است. نوع دیگری از اسفنج ساینده از سلولز دور می شود و فقط مواد ساینده نازک و بدون اسفنج متصل دارد.

بسیاری از این اسفنج ها با توجه به سطح مقاومت خود کدگذاری شده اند. متأسفانه هیچ استانداردی بین سیستم های رنگی بین شرکت ها و حتی در مارک های خودشان وجود ندارد. بهترین شرط شما این است که بسته بندی را به دقت بخوانید تا تشخیص دهید اسفنج ساینده برای سطوح شما مناسب است یا خیر.

3.اسفنج سلولزی فشرده

اسفنج سلولزی فشرده را گاهی اسفنج پاپ آپ می نامند. این اسفنج ها خشک هستند و تمام هوای آنها قبل از بسته بندی خارج می شود. اسفنج وقتی آن را درون آب قرار دهید "دوباره هیدراته" می شود و در یک اسفنج سلولزی معمولی ظاهر می شود. اسفنج سلولزی فشرده می تواند برای برخی خریداران جذاب باشد زیرا معمولاً با صابون یا مواد زیست کش درمان نمی شود. اسفنج سلولزی فشرده نسبت به اسفنج های دیگر گرانتر است.

4.اسفنج طبیعی

اسفنج های طبیعی در واقع از اقیانوس برداشت می شوند. یافتن آنها معمول نیست و خرید آنها عموماً گرانتر است ، اگرچه فروشگاههای لوازم خانگی و رنگ آمیزی معمولاً آنها را در انبار دارند. این اسفنج های فوق جاذب برای شستن پنجره ها و تمیز کردن نشت های بزرگ بسیار مناسب هستند. از آنجا که اسفنج های طبیعی ذرات و بقایا را به دام نمی اندازند ، در صورت مراقبت صحیح می توانند تا یک سال دوام بیاورند.

5.اسفنج خشک

اسفنج های خشک از یک مخلوط لاستیک ساخته شده اند ، با صابون اضافه شده تا اسفنج مرطوب در بسته بندی باشد. این اسفنج ها قرار است به صورت خشک استفاده شوند ، که این امر گزینه ای عالی برای تمیز کردن سطوحی است که تحمل رطوبت و آب را ندارند.

 

اسفنج خشک اغلب برای تمیز کردن دوده از سطح پس از آتش سوزی استفاده می شود. همچنین می توان از آنها برای تمیز کردن دیوارهای روکش دار و پوشش پنجره های پارچه ای استفاده کرد.

اسفنج های خشک را در کیسه های پلاستیکی محکم بسته نگهداری کنید تا از سخت شدن آنها جلوگیری شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها