اختلال بیش فعالی و کاهش تمرکز فقط مختص به کودکان نیست و بین ۳۰ تا ۷۰ درصد از افرادی که در کودکی به بیش فعالی مبتلا هستند، در بزرگسالی نیز به بیش فعالی مبتلا می‌شوند، حال اگر در کودکی بیش فعالی تشخیص داده نشود، در بزرگسالی علائم مشخص و مشهودی ممکن است دیده شود، این علائم و نشانه‌ها شامل بروز مشکلات در کار، زندگی شخصی و همچنین برقراری ارتباط اجتماعی می‌شود.
کد خبر: ۱۲۹۸۲۹۳

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ،مستوره صداقت روانشناس در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در این باره اظهار کرد: بیش فعالی اختلالی است که مربوط به دوران کودکی می‌شود و علائم مختلفی هم دارد مانند اینکه کودک علاوه بر فعالیت بیش از حد و عدم تمرکز، تخریبگری نوع حاد دارد، برخی فقط دچار مشکل فعالیت بیش از حد بوده و برخی نیز دچار عدم تمرکز هستند که از طریق دارو یا بازی درمانی می‌توان طیف‌های مختلف را درمان کرد.

وی با اشاره به عدم تشخیص بیش‌ فعالی کودکان از جانب والدین، ادامه داد: خانواده با فرض اینکه کودک فقط شلوغ بوده، شروع به تخریب شخصیت آن می‌کنند و کودک با تمام این مشکلات وارد مدرسه می‌شود و در بعضی مواقع معلم‌ها این موضوع را تشخیص داده و به روانشناس ارجاع می‌دهند، اما در برخی اوقات این موضوع در کودک شناسایی نمی‌شود و معلم هم آن را به عنوان دانش‌آموز شلوغ شناخته و بدون درک کافی از شرایط کودک شروع به تخریب شخصیت آن می‌کند.

صداقت تصریح کرد: کودک با همین ویژگی‌ها به دوران نوجوانی رسیده و تبدیل به بزهکار می‌‌شود، یعنی( دزدی‌های کوچک، خرابکاری،اعتیاد به مواد مخدر و...) تمایل پیدا می‌کنند که اصطلاحا گفته می‌شود که نوجوان دچار نوع حاد اختلال سلوک شده است.

وی افزود: فرد اگر در سنین بزرگسالی دچار اختلال سلوک هم نشود، این بیش‌ فعالی سبب بی‌بند و باری‌های جنسی، بلاتکلیفی، عدم تمرکز در کار( تغییر مدام شغل) و یا بی ثباتی کافی در زندگی می‌شود.

صداقت گفت: اگر مشکلات بیش‌ فعالی در فرد افزایش پیدا کند، در بعضی موارد ممکن است مداخلات روانشناسی و در برخی مواقع مداخلات روانپزشکی می‌تواند در درمان فرد موثر باشد. این امر مهم است که از دوران کودکی درمان شروع شود و به بزرگسالی نرسد. بیش‌فعالی انرژی زیادی است که در درون فرد جمع شده و توصیه می‌شود افراد با فعالیت‌های ورزشی انس بگیرند، چرا که کمک می‌کند به لحاظ هیجانی و درونی آرام‌تر باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها