jamejamonline
دانش عمومی کد خبر: ۱۲۹۸۰۵۷   ۰۹ دی ۱۳۹۹  |  ۰۸:۰۱

هواپیمای بوئینگ۷۳۷ مکس به علت دو سقوط مرگبار در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ که منجر به مرگ ۳۴۶ نفر شد، تا ۱۸ ماه زمین‌گیر بود و نمی‌توانست پرواز کند.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیجیاتو، هواپیمای غول‌پیکر بوئینگ ۷۳۷ مکس در دو سال اخیر اخبار زیادی را به خود اختصاص داده که دلیل آن، سقوط‌های مرگبارش است. این هواپیما به تازگی دوباره مجوز پرواز دریافت کرده، اما ظاهرا همچنان ایمن نیست چرا که دوباره در آستانه سقوط و مرگ مسافرانش قرار داشته. اخیرا یک نمونه از این هواپیما به علت مشکلات موتور مجبور به فرود اضطراری در آریزونا شده است.
به تازگی شرکت هواپیمایی «ایر کانادا» به علت مشکلات در یکی از موتورهای هواپیمای ۷۳۷ مکس خود، یک فرود از قبل برنامه‌ریزی نشده در «توسان» آریزونا داشته است. طبق گفته این کمپانی، در این پرواز تنها سه خدمه حضور داشتند.
این هواپیما قرار بود از آریزونا راهی «مونترال» کانادا شود، اما پس از بلند شدن از فرودگاه خدمه با مشکل در موتور مواجه می‌شوند و یک علامت برای موتور دریافت می‌کنند. پس از این موضوع، آن‌ها تصمیم به خاموش کردن یک موتور می‌گیرند. ایر کانادا در ادامه گفته:
«پس از اینکار هواپیما به سمت توسان هدایت شد و به صورت عادی در همانجا فرود آمد و باقی ماند. هواپیماهای مدرن به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بتوانند با یک موتور هم کار کنند و خدمه ما برای چنین شرایط و عملیات‌هایی آموزش دیده‌اند.»
 
سانحه ای دوباره برای هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس+عکس

هواپیمای بوئینگ۷۳۷ مکس به علت دو سقوط مرگبار در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ که منجر به مرگ ۳۴۶ نفر شد، تا ۱۸ ماه زمین‌گیر بود و نمی‌توانست پرواز کند. شرکت‌های هواپیمایی از اوایل دسامبر سال جاری میلادی یعنی کمتر از یک ماه پیش دوباره شروع به استفاده از آن کردند. این هواپیما ابتدا توسط برزیل مورد استفاده قرار گرفت.
دلیل این دو سانحه مرگبار، نقص‌های موجود در نرم افزار پرواز خودکار این هواپیما بود و دماغه به طور ناگهانی به سمت پایین جهت‌گیری می‌کرد و موتورها نقشی در آن نداشتند. از آن زمان بوئینگ تغییرات زیادی در بخش‌های مختلف این هواپیما شامل نرم افزار کنترل پرواز آن اعمال کرده. بوئینگ چندین ماه پیش تولید این مدل هواپیما را از سرگرفت.
طبق اعلام خدمه ایر کانادا، فشار کم هیدرولیک موتور سمت چپ و عدم تعادل سوخت در سمت چپ باعث چنین مشکلی شده. با وجود اینکه مسافران هنوز اعتماد کاملی به این هواپیما ندارند، شرکت‌ها برای پرواز مجدد آن عجله می‌کنند.
ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر
طراحی کی۱۲۵ با پژو ۲۰۰۸ ارتباطی ندارد

طراحی کی۱۲۵ با پژو ۲۰۰۸ ارتباطی ندارد

در پی انتشار گزارش روزنامه جام‌جم در چهارم دی ۹۹ با عنوان «یک فیس‌لیفت جدید» که به بررسی آرای کارشناسان درباره محصول جدید ایران‌خودرو (خودروی تارا) می‌پرداخت، کیانوش پورمجیب، معاون تحقیقات،‌ طراحی و تکوین محصول ایران‌خودرو در گفت‌و‌گو با جام‌جم ضمن اشاره به به برخی ویژگی‌های مهم خودروی تارا، هرگونه ارتباطی بین طراحی خودروی کراس‌اور کی۱۲۵ (K۱۲۵) که قرار است به‌زودی رونمایی شود با پژو ۲۰۰۸ را رد کرد.

عزم ملی، واکسن ملی

عزم ملی، واکسن ملی

دیروز واکسن کرونای تولید کشور به اولین داوطلبان تزریق شد. باید بدانیم کشورهای اندکی در جهان وجود دارند که به دانش تولید واکسن دست پیدا کرده‌اند.