یه سوخاری خوشمزه و پر طرفدار

طرز تهیه گل کلم سوخاری

این غذای خوشمزه شباهت زیادی به انواع سبزیجات سوخاری مثل قارچ سوخاری ، پیاز سوخاری و .. دارد و از آن به عنوان پیش غذا هم می توانید استفاده کنید.
کد خبر: ۱۲۹۷۸۷۸

 

 

طرز تهیه گل کلم سوخاری

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پارسی دی

مواد لازم برای ۴ نفر

مواد لازم گل کلم سوخاری

  • گل کلم ۸۰۰ گرم
  • تخم مرغ ۲ عدد
  • آرد سوخاری به اندازه کافی
  • روغن مایع به اندازه کافی
  • پاپریکا و پودر سیر ۱ قاشق چایخوری
  • نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه به اندازه کافی

دستور پخت

طرز تهیه گل کلم سوخاری

طرز تهیه گل کلم سوخاری

ابتدا گل کلم را به قطعات مناسب تقسیم کنید. بهتر است این کار را با دست انجام دهید. گل کلم ها را خوب بشویید سپس یک قابلمه مناسب انتخاب کنید و چند لیوان آب داخل قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا آب به جوش بیاید.

در ادامه کمی نمک به قابلمه اضافه کنید و پس از به جوش آمدن آب گل کلم ها را به مدت چند دقیقه داخل آب جوش قرار دهید. توجه داشته باشید که گل کلم ها فقط باید در حدی داخل آب جوش بمانند که کمی نرم شوند.

اگر گل کلم ها بیش از حد داخل آب جوش بمانند له می شوند و ظاهرشان خراب می شود. پس از اینکه گل کلم ها نرم شدند آنها را از آب جوش خارج کنید و آبکشی کنید. گل کلم ها را باید با یک دستمال تمیز به خوبی خشک کنید.

در مرحله بعدی در یک کاسه مناسب تخم مرغ ها را بشکنید و به همراه نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه به خوبی مخلوط کنید. در یک کاسه دیگر آرد سوخاری را به همراه پودر سیر و پاپریکا مخلوط کنید و جلوی دستتان قرار دهید.

در مرحله پایانی یک تابه گود و جادار روی حرارت قرار دهید و به قدری روغن داخل تابه بریزید که گل کلم ها مانند فلافل داخل تابه شناور باشند. حرارت زیر تابه باید کاملا ملایم باشد تا گل کلم ها به خوبی سرخ شوند.

در این مرحله یک تکه گل کلم بردارید و درون کاسه حاوی تخم مرغ بزنید تا تمام قسمت های گل  کلم آغشته به تخم مرغ شود سپس آنرا درون آرد سوخاری بزنید سپس داخل روغن بیندازید تا سرخ شوند. به همین ترتیب تمام گل کلم ها را سرخ کنید و با سس دلخواه سرو کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها