خورش چغاله یک خورش بهاری خوشمزه

طرز تهیه خورش چغاله

خورش چغاله یک خورش فصلی محسوب می شود. این خورش با نام خورش چاقاله بادوم هم شناخته می شود.
کد خبر: ۱۲۹۴۴۱۶

طرزرتهیه خورش چغاله

به گزارش جام جم آنلاین به نقل ازپارسی دی

مواد لازم برای ۴ نفر

مواد لازم خورش چغاله بادام

  • گوشت خورشتی ۳۰۰ گرم
  • چغاله بادام ۳۰۰ گرم
  • نعناع ۵۰ گرم
  • جعفری ۲۰۰ گرم
  • پیاز متوسط ۲ عدد
  • آبغوره به اندازه کافی
  • روغن مایع به اندازه کافی
  • نمک ، فلفل و زردچوبه به اندازه کافی

دستور پخت

طرزرتهیه خورش چغاله

طرز تهیه خورش چغاله بادام

از ۲ ساعت قبل از شروع به آشپزی چغاله ها را در یک کاسه بخیسانید تا کمی نرم شوند. برای شروع آشپزی ابتدا پیاز ها را به صورن نگینی یا خلالی خرد کنید سپس یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن مایع داخلش بریزید.

پس از اینکه روغن مایع کمی داغ شد پیاز خرد شده را به قابلمه اضافه کنید و تفت دهید. زمانی که پیاز شفاف و نرم شد مقداری زردچوبه اضافه کنید و تفت دادن را تا زمانی که زردچوبه و پیاز یکدست شوند ادامه دهید.

در همین حین گوشت خورشتی را بشویید و به صورت قورمه ای ( مانند خورش قرمه سبزی ) خرد کنید و به قابلمه اضافه کنید. گوشت و پیاز را تفت دهید تا گوشت سرخ شود. پس از اینکه گوشت تغییر رنگ داد چغاله ها را آبکشی کنید و به قابلمه اضافه کنید.

دقت داشته باشید حتما چوب های انتهای چغاله ها را جدا کنید. پس از اینکه چغاله ها را هم کمی تفت دادید چند لیوان آب جوش به قابلمه اضافه کنید و درب قابلمه را بگذارید. در این مرحله اجازه دهید گوشت و چغاله با حرارت ملایم بپزند.

در مرحله بعدی نعناع و جعفری را به صورت ساطوری ریز خرد کنید و با مقداری روغن در یک تابه جداگانه تفت دهید تا کمی سرخ شوند و رنگشان کمی پر رنگ تر شود. پس از اینکه گوشت نیم پز شد مخلوط نعناع و جعفری را به قابلمه اضافه کنید.

پس از اضافه کردن مخلوط نعناع و جعفری اجازه دهید خورش با حرارت ملایم جا بیفتد و روغن بیندازد. در ۱۵ دقیقه پایانی پخت خورش آبغوره را به همراه نمک ، فلفل سیاه را اضافه کنید. پس از اینکه خورش آماده شد آنرا به همراه برنج سرو کنید.

نکات پخت خورش چغاله بادام

خورش چغاله بادام با مرغ

در صورتی که منع مصرف گوشت قرمز دارید و مایلید خورش چغاله بادام را با گوشت مرغ تهیه کنید کافیست گوشت خورشتی را از مواد لازم حذف کنید و به جای آن از ۶۰۰ تا ۸۰۰ گرم گوشت مرغ استفاده کنید. مراحل پخت این خورش با گوشت قرمز یا گوشت مرغ با هم تفاوتی ندارد ، ضمن اینکه خورش چغاله بادام با مرغ سریعتر آماده می شود

 

برای مشاهده دستور العمل غذای ساده و سریع کلیک کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها