معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم با تاکید بر اینکه کمبودی در عرضه تخم مرغ در این استان وجود ندارد گفت: از بیست و دوم آذرماه ۴۰ تُن تخم مرغ در بین مراکز عمده توزیع این محصول در استان توزیع خواهد شد.
کد خبر: ۱۲۹۳۷۹۸
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از سرویس قم_ایرنا مهرداد غضنفری روز جمعه در پایان بیستمین جلسه کارگروه تنظیم بازار قم در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: قم قطب تولید تخم مرغ کشور است و روزانه ۲۰۰ تُن در این استان تولید می شود و از این میزان تنها ۴۰ تُن مورد استفاده و مصرف قرار می گیرد.
وی  ادامه داد: در این جلسه مقرر شد جهاد کشاورزی استان این میزان مصرف را تامین و با قیمت مصوب ۱۴۵ هزار ریال به مراکز توزیع تحویل بدهد و آنها نیز با همین قیمت در اختیار مصرف کنندگان قرار دهند.
معاون استاندار قم همچنین تصریح کرد: خوشبختانه در این زمینه چون کمبودی نداریم نگرانی نیز نداریم.
وی یادآور شد: کارخانه هایی که تخم مرغ را نه به صورت فله بلکه به شکل کارتنی بسته بندی می کنند و تحویل فروشندگان می دهند نیز قیمت خاص خود را دارد که انجمن حمایت از تولید کننده مصرف کننده مشخص می کند.
وی خاطرنشان کرد: طبق مصوبه جلسه امروز مقرر شد تخم مرغ مصرفی استان در اختیار توزیع کنندگان عمده قرار بگیرد و آنها نیز از طریق سازمان صمت به مراکز فروش چه فروشگاه های خُرد و چه مراکز بزرگ توزیع تحویل دهند و برای جلوگیری از اجحاف در حق مصرف کنندگان و خریداران نیز بر روی قیمت نظارت کامل صورت گیرد.
غضنفری با بیان اینکه بازار تخم مرغ در هفته های گذشته نوسانات شدیدی داشت اما چون قم یک استان تولید کننده به شمار می آید نباید شاهد عرضه خارج از قیمت مصوب باشیم افزود: تولید کنندگان تخم مرغ در این استان مشکلی ندارند یعنی اگر تمام کشور هم مشکل داشته باشند ما مشکل نداریم.
معاون استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تزریق روزانه ۵۴ تُن مرغ گرم به بازار مصرف استان گفت: برغم اینکه این میزان بالاتر از مصرف استان است ولی در روزهای گذشته که در توزیع مرغ گرم مشکل هایی داشتیم از ظرفیت مرغ منجمد برای تکمیل مرغ مورد نیاز استفاده کردیم.
وی افزود: روزانه بالغ بر ۳۰ تُن مرغ منجمد در بازار استان عرضه می شود و در صورت کمبود مرغ گرم از ظرفیت مرغ منجمد استفاده می کنیم و اگر مرغ گرم پاسخگوی نیاز باشد نیز مرغ منجمد در مراکز نگهداری پشتیبانی امور دام استان نگهداری می شود.
معاون استاندار قم با اشاره به اینکه در این جلسه در خصوص موضوع میوه شب عید بویژه سیب و پرتقال نیز بحث و تبادل نظر شد افزود: کارگروه کشوری تنظیم بازار در بحث میوه پیشنهادهای استان ها را خواسته بودند که پس از بررسی اظهارنظرهای دستگاه های مسئول قرار شد دبیرخانه همه مطالب را جمع بندی نموده و به مرکز ارسال کند که با توجه به پراکندگی پیشنهادهای استان های مختلف مشخص نیست کدام پیشنهاد تصویب شود.


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها